• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

اسپرسو ساز ۲۰ بار یعنی چه

  • 11 اردیبهشت 1402 - 10:50
اسپرسو ساز ۲۰ بار یعنی چه

اسپرسو پرمصرف‌ترین نوع قهوه به‌شمار می‌آید که محبوبیت آن روز به روز در حال افزایش است. این نوشیدنی محبوب به وسیله دستگاه اسپرسو ساز تهیه می‌شود. اسپرسو منحصربه‌فردترین طعم را در بین روش‌های تهیه مختلف قهوه دارد.
این طعم متفاوت و مطلوب به واسطه عملکرد منحصربه‌فرد دستگاه اسپرسوساز به دست می‌آید:

اسپرسو ساز با بهره‌گیری از فشار ناشی از بخار آب عصاره قهوه را استخراج می‌کند؛ به این صورت که آب داغ را با سرعت و فشار بسیار زیاد از میان منافذ پودر قهوه عبور می‌دهد.

قهوه حل‌شده در آب داغ پرفشار از فیلتر سبد پرتافیلتر دستگاه عبور می‌کند و به فنجان قهوه سرازیر می‌شود. عصاره‌گیری به کمک فشار بخار و از طریق فیلتر، قهوه‌ایی غلیظ با طعمی متفاوت به نام اسپرسو رقم می‌زند.

فشاری که اسپرسو ساز بهره می‌گیرد را بر حسب «بار» (bar) محاسبه می‌کنند و دستگاه‌های اسپرسو ساز خانگی معمولا دارای ۱۵ یا ۲۰ بار هستند. اما فشار بخار در اسپرسو ساز یعنی چه و اسپرسو ساز چند بار خوبه؟

اسپرسو ساز چند بار خوبه

با افزایش محبوبیت نوشیدنی اسپرسو مدل‌های خانگی دستگاه اسپرسو ساز نیز وارد بازار شدند. این دستگاه‌ها عملکرد مشابهی با مدل‌های صنعتی دارند و فقط از ابعاد کوچکتری بهره می‌برند که مناسب برای تهیه تعداد محدودی فنجان قهوه در روز هستند.

فشار بخار استاندارد و مناسب برای دستگاه‌های اسپرسو ساز ۹ بار است و مدل‌های درجه یک از این میزان بهره می‌برند. اما شرکت‌های تولیدکننده برای طراحی مدل‌های خانگی این دستگاه از فشار بخار ۱۵ یا ۲۰ بار بهره می‌گیرند که بیشتر جنبه تجاری برای آنها دارد و فشار بخاری که مدل‌های خانگی به‌کار می‌گیرند بیشتر از دستگاه‌های اسپرسو ساز صنعتی نیست.

در نظر داشته باشید:

هر چه فشار بخاری که دستگاه اسپرسو ساز به کار می‌گیرد بیشتر باشد سرعت عصاره‌گیری آن افزایش خواهد یافت. اما درنظر داشته باشید که زمان عصاره‌گیری یک شات اسپرسو باید در بازه ۱۵ تا ۲۵ ثانیه باشد و خارج شدن از این بازه نتیجه نامرغوبی به همراه خواهد داشت.
با این تفاسیر باید گفت در انتخاب و خرید اسپرسو ساز خانگی میزان فشار بخار آن را اولویت قرار ندهید و بجای آن توان مصرفی دستگاه و سایر مشخصات آن را مورد بررسی قرار دهید تا از استفاده از این دستگاه تجربه خوشایندی کسب کنید.

نحوه عملکرد اسپرسو ساز به کمک فشار بخار

پمپ به کار رفته در اسپرسو ساز فشار لازم برای عبور قدرتمند آب از میان منافذ پودر قهوه را تامین می‌کند. در تهیه اسپرسو به وسیله اسپرسو ساز ابتدا آب به دمای استاندارد می‌رسد و سپس به کمک پمپ دستگاه با سرعت و فشار زیاد به سمت پرتافیلتر دستگاه که حاوی پودر قهوه است به حرکت در می‌آید.

عبور پرفشار آب از قهوه و عصاره‌گیری فیلتری، اسپرسو را به همراه کرمای (فوم قهوه) غلیظی به فنجان سرازیر می‌کند. این کرما مقداری غلیظ‌تر از خود اسپرسو و به رنگ طلایی است.

ماندگاری کرما در فنجان اسپرسو مدت محدودی است و نهایتا ۲ دقیقه در سطح فنجان دیده می‌شود. (یعنی تا زمانی که دمای اولیه اسپرسو ماندگار است)

همان‌طور که اشاره شد توان مصرفی دستگاه اسپرسو ساز تاثیر بیشتری در مقایسه با میزان فشار بخار آن دارد. به‌طور کلی دستگاه‌های اسپرسو سازی که دارای توان مصرفی بیشتر از ۱۰۰۰ وات هستند پتانسیل قرار گرفتن در لیست محصولات قدرتمند بازار را دارند.

مباشی از جمله برندهایی است که دستگاه‌های اسپرسو ساز خانگی بسیار با کیفیتی با قیمت بسیار مناسب عرضه می‌کند. بهترین مدل های اسپرسو ساز مباشی دارای به‌صرفه‌ترین قیمت هستند. به همین واسطه میزان فروش بسیار زیادی دارند. در ادامه چند مدل از بهترین اسپرسو سازهای مباشی را معرفی می‌کنیم.

۶ مدل از بهترین اسپرسو ساز های مباشی

مباشی (mebashi) یک برند ژاپنی موفق در بازار اسپرسو ساز است که تنوع کالایی بسیار زیادی دارد و مدل‌های متعددی از آن در سطح بازار موجود است.

اسپرسو ساز مباشی مدل:

  •  NCM2500
  • NCM2016
  •  NCM2013
  • NCM2024
  • NCM2031
  • NCM2026

چرخه تولید اسپرسو ساز مباشی علاوه‌بر قیمت‌گذاری مناسب و تنوع مدلی بسیار زیاد دارای تنوع رنگی نیز است و هر مدل از اسپرسو سازهای مباشی در رنگ‌های مختلف (بیشتر قرمز، سفید، مشکی و نقره‌ای) عرضه می‌شوند.

توان مصرفی استاندارد و فشار بخار مناسب دیگر ویژگی‌های اسپرسو سازهای مباشی هستند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41284

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.