• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

استفاده از شیشه رنگی و میرال در طراحی داخلی ساختمان

  • 15 آذر 1401 - 11:35
استفاده از شیشه رنگی و میرال در طراحی داخلی ساختمان

تاریخچه کوتاهی از شیشه رنگی : خود شیشه حدود ۳۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در مصر ساخته شده است که به سبب وجود ناخالصی های بسیار، نور را از خودش عبور نمی دهد. شیشه‌های رنگی نیز از زمان گذشته تولید می‌شده و مورد استفاده قرار می گرفته‌اند. عقبه‌ی تولید و استفاده از شیشه های رنگی به اوایل قرن ۱۹ بازمی‌گردد، در قرن ۱۹ میلادی از شیشه های کریستال رنگی در ساختن لوستر و ظروف و داخل پنجره ها و درها و صنایع دستی استفاده می شده است. در حقیقت هرچه زمان می‌گذشت علم معماری و احتیاج شدید به معماری برای ساخت فضاهای بزرگ و برجسته از جمله کلیسا و نمایشگاه و منزل‌ های بزرگ اعیان یا اشراف و ساختمان های دولتی بزرگ از جمله مجلس و کتابخانه و… احتیاج به استفاده از شیشه ی رنگی بیش‌تر می شد.

کاربرد شیشه رنگی

لازم به ذکر است که بدانید شیشه های رنگی ضخامت های متفاوتی برای کاربردهای مختلف دارد. برای مثال شیشه‌های رنگی به ضخامت چهار میل برای نمای در کابینت و کمد دیواری استفاده می‌شود. همچنین ضخامت هایی در حدود ۱۶و ۲۰ میل به عنوان صفحه کابینت و صفحه بار، اوپن، میز کنفرانس و میز دکوری قابل استفاده است.

رنگ شیشه رنگی

شیشه رنگی تنوع بالایی داشته و بعضی از رنگ‌ها بر پایه آب و بعضی رنگ‌های جوهری و همچنین دسته‌ای دیگر رنگ‌های سرامیکی می‌باشند که ضمن توجه به نوع استفاده آنها، رنگ به وسیله‌ی ماشین آلات اتوماتیک یا به صورت دستی با پیستوله انجام می‌پذیرند.

گفتنی است که هر یک از انواع رنگ‌های مورد استفاده دارای مزایا و معایبی هستند که بسته به محیطی که شیشه در آن نصب می شود، استفاده می‌شوند. از رنگ‌های با کیفیت بر پایه آب می توانیم به رنگ ایکا ایساتیس و گنج ترکیه و جوتن نروژ و غیره اشاره کنیم.

درب شیشه ای ورودی ساختمان 

درب شیشه ای ورودی ساختمان ها که در دکوراسیون داخلی مخصوصاً در منزل های امروزی و لاکچری مورد استفاده قرار گرفته است در بازار معمولاً به نام پارتیشن شیشه ای معروف و شناخته شده است که قاب فلزی ظریف سیاه، نقره ای و یا سفید را دارا است که می‌شود به آسانی آن‌ها را با دکوراسیون خانه و رنگ دیوارهای تان ست کنید.

در سال‌های پیش استفاده از نمای درب ورودی شیشه ای برای ساختمان به علت زیبایی و محبوبیتی که داشته افزایش چشمگیری کرده است. این درب در خیلی از مکان ها مانند سالن آرایش، آپارتمان، استودیو عکاسی، محل کار و دفتر مدیر عامل مورد استفاده قرار می‌گیرد و نور و انرژی بسیاری به محیط داده و از گزینه های مناسب برای جدا کردن آشپزخانه از سالن پذیرایی و اتاق نشیمن است. درب های شیشه ای دارای انواع مختلفی هستند که به شرح زیر است:

  1. درب شیشه ای کدر
  2. ورودی معمولی
  3. شفاف
  4. مشجر
  5. قوسی شکل
  6. تزئینی

درب شیشه ای ورودی ساختمان از جنس شیشه سکوریت: از پرکاربردترین و به صرفه ترین درب ورودی ساختمان که طرفداران بسیاری نیز دارد؛ شیشه سکوریت است که در انواع گوناگونی مانند ثابت، اتوماتیک و لولایی در بازار موجود است.

این نوع درب و چشمی درب ورودی از رایج ترین مدل‌های درب ورودی ساختمان می باشد که استحکام و مقاومت بالایی هم به نوع معمولی داشته و به علت استفاده از شیشه در آن‌ها دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمی شوند و در مقابل فشار و ضربه مقاومت بسیاری دارند و اگر شکسته هم شوند به قطعه های ریز تبدیل شده و خطر آسیب را کم تر می کنند.

ویژگی درب شیشه ای ورودی ساختمان

از ویژگی های بارز این درب این است که احتیاجی به نگهداری و تعمیر نداشته‌اند و از راه پاک کردن با دستمال به حالت اولیه ی خود بازمی‌گردند. در این روزها در طراحی داخلی از شیشه سکوریت ثابت استفاده می‌شود به این علت که بعلاوه ظرافت و زیبایی از نور و روشنایی آن ها هم قادرید بهره ببرید که امروزه به علت جلوه و جذابیتی که داشته‌اند در نمایشگاه ها و شرکت و خیلی از موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

شیشه میرال

شیشه میرال : اسم دیگر آن شیشه نشکن یا به عبارتی (شیشه سکوریت) می‌باشد، شیشه ای با مقاومت بسیار بالا. از بهترین برندهای شیشه که طی یک عملیات حرارتی روی شیشه های معمولی تولید می شوند. عملیاتی که در تولید و ساخت شیشه‌های میرال، نشکن یا شیشه سکوریت انجام می‌گیرد، باعث افزایش مقاومت آن‌ها در مقابل ضربه و حرارت تقریبا ۳تا۵ برابری می‌شوند.

شیشه میرال به آسانی شکسته نخواهد شد و در صورت شکستگی به تکه های مکعبی شکل با لبه‌ی صیقلی در می‌آیند که مثل شیشه های معمولی برنده و آسیب رسان نیستند؛ پس بنابراین امنیت محیط شما را بیش‌تر فراهم خواهد کرد. 

مقاومت شیشه میرال

ایمنی شیشه میرال به اندازه ای است که این آسودگی را به اشخاص خواهد داد که بی هیچ نگرانی از ایجاد خطر و آسیبی، از شیشه سال های سال استفاده کنند و طول عمر مفید شیشه بالا است. تنها بایستی از وارد شدن ضربه به گوشه ها و یا برخورد الماس با شیشه مراقبت بشود. در این صورت شیشه را می توانید سال‌های بسیاری مورد استفاده قرار بدهید.

ایمنی در شیشه، خیلی مهم است چرا که شیشه از متریال‌هایی است که در دید عموم و هم‌چنین در برابر اجناس قرار گرفته. این امکان موجود است که به علت شفافیتی که دارد، اشخاص در عین مشاهده اجناس متوجه شیشه نشده و با فشار زیادی به شیشه ضربه وارد کنند که در این حالت اگر شیشه از نوع معمولی و خام باشد احتمال شکستن و آسیب دیدن آن بالا است.

گفتنی است که در حالی که شیشه خام بشکند به قطعات درشت و تیزی خرد خواهد شد و امکان آسیب و جراحت افراد در این شرایط زیاد است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=35134

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.