• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آیا گربه ها افسرده می شوند؟

  • 28 تیر 1401 - 13:55
آیا گربه ها افسرده می شوند؟

وقتی بحث نگهداری از گربه به میان می آید، اکثر افراد در مورد مسائل پایه  ای مطالعه می کنند. آنها یاد می گیرند که چه چیزهایی برای گربه تهیه کنند. آنها به مساله تغذیه، بهداشت، واکسن، شناسنامه و سلامت گربه اهمیت می‌دهند. اما یکی از مسائلی که شاید کمتر کسی به آن توجه می کند، افسردگی گربه است. به عبارت دیگر، افرادی که می‌دانند ممکن است گربه افسرده شود، انگشت شمار هستند. سوالی که ممکن است به ذهن شما خطور کند، این است که از کجا بفهمیم که آیا گربه مان افسرده است یا نه. امروز با یکی از کارشناسان گربه در مورد این موضوع به بحث میپردازیم. اگر قصد خرید گربه در تهران را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

مانند انسان ها، علائم مختلفی وجود دارد که نشان دهنده افسردگی گربه باشد. برخی از این علائم در این مقاله بیان شده است.

تغییر خلق و خوی گربه

هر گربه ای مانند انسان، رفتار های شخصیتی خاص خودش را دارد. گربه ها ذاتا موجوداتی مستقل و خودخواه هستند. اگر گربه شما مدام به آغوش شما پناه می آورد، یا نیازمند نوازش و ناز کردن بیش از حد می باشد، این نشان‌دهنده رام شدن گربه نیست، بلکه نشان دهنده افسرده بودن گربه است. به عبارت دیگر، هر تغییر ناگهانی خلق و خوی گربه باید سریعاً بررسی شود.

چنگ زدن

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند نشان‌دهنده افسردگی گربه باشد، چنگ زدن است. اگر گربه شما مکررا و به طور مداوم، مبل،فرش و جاهای دیگر مانند دست و بدن شما را چنگ میزند، به افسردگی او شک کنید.

حالات دم

یک گربه شاداب، دمش را مانند یک پر سبک به آرامی تکان می‌دهد. اما وقتی با سرعت و به صورت ضربه ای دمش را حرکت دهد، احتمال اینکه افسرده باشد، بسیار زیاد است. بنابراین، در این حالت باید به دقت شرایط را بررسی کنید تا منبع اصلی ناراحتی گربه تان را پیدا کنید. توجه داشته باشید که گربه‌ها موجوداتی عادت پذیر هستند و تغییر را دوست ندارند، بنابراین سعی کنید به دنبال تغییراتی که اخیرا رخ داده است، باشید تا سریعتر علت را پیدا و آن را برطرف کنید.

بالا رفتن از دیوار

این رفتار بد، بخصوص وقتی که گربه شما آموزش دیده است، می‌تواند نشانه حال بد یا افسردگی باشد. البته گاها خلق و خوی بد آنها میتواند ناشی از خستگی نیز باشد. به یاد داشته باشید که خانه شما باید دقیقا همانند محیط طبیعی ای که گربه زندگی می‌کند باشد، بدین معنی که اسباب بازی گربه، ، رختخواب، عروسک درخت برای بالا رفتن و اسکرچرز برای پنجول کشیدنش باید فراهم شود. گربه باید فضای شخصی خودش را داشته باشد و احساس کند عضوی از خانواده است. در غیر اینصورت، سریعا افسرده میشود.

ادرار کردن بیرون از ظرف خاک

وقتی گربه ای در جایی به جز ظرف خاک ادرار یا مدفوع کند، ممکن است افسرده باشد. اگر با چنین اتفاقی روبرو شدید، سریعا گربه را نزد دامپزشک ببرید.

گربه غمگین است

گربه ای که مدام کنار پنجره می‌نشیند و با حسرت بیرون را نگاه میکند، افسرده است.

البته دلایل دیگری نیز برای افسردگی گربه وجود دارد. مثلا وقتی شما مدام به بیرون از منزل می‌روید، و گربه را تنها میگذارید، او دلتنگ می‌شود، و این امر می‌تواند موجب افسردگی در گربه شود. این یک تصور غلط رایج است که گربه‌ها نسبت به انسان بی تفاوت هستند. بسیاری از افراد به دلیل این تصور غلط، به اندازه کافی با گربه‌های خود ارتباط برقرار نمی‌کنند. اگر میخواهید گربه را از افسردگی نجات دهید برای او وقت بگذارید و با او بازی کنید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=25983

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.