• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آموزش ساخت سایت مپ و روش ثبت آن در سرچ کنسول

  • 13 دی 1401 - 15:43
<strong>آموزش ساخت سایت مپ و روش ثبت آن در سرچ کنسول</strong>

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که هنوز قدرت فضای مجازی را انکار می‌کنید باید این نکته را بدانید که در حال حاضر تعداد زیادی از افرادی که صاحب شغلی در فضای واقعی هستند، برای اینکه کسب و کار خود را ارتقا دهند ترجیح می‌دهند به جای داشتن یک مغازه بزرگتر، از طراحی سایت در مشهد استفاده نمایند تا از کاربران مجازی خود برای افزایش درآمد کمک بگیرند.

روزانه تعداد زیادی از افراد زمان نسبتا زیادی را در این فضا می‌گذرانند و صاحبین مشاغل قطعا می‌توانند از میان این تعداد از کاربران، مشتریان و متقاضیان خود را پیدا کرده و به سمت سایت جذب نمایند تا خرید اینترنتی انجام دهند. این کار تنها با داشتن سئو مناسب انجام می‌شود.

زمانی که شما سایتی بهینه داشته باشید، طبیعتا در رتبه‌های اول گوگل بوده و اولین انتخابی هستید که کاربر خواهد داشت. یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در سئو، نقشه سایت است و شما دیر یا زود باید برای داشتن نقشه سایت اقدام کنید. این خیلی بهتر است که در ابتدای کار خود نقشه سایت را بسازید تا مسیر هموارتری را طی کنید. در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که چگونه سایت مپ ساخته و در سرچ کنسول بارگذاری کنید.

سایت مپ چیست؟

قبل از اینکه بخواهید سایت مپ را بسازید باید بدانید که چیست؟ می‌دانید که موتورهای جستجو برای خواندن و ایندکس کردن صفحات سایت شما از ربات‌هایی استفاده می‌کنند تا سایت را به صورت کامل بررسی کرده و صفحات را بعد از ایندکس در نتایج به نمایش بگذارند.

شما می‌توانید با داشتن سایت مپ، این ربات‌ها را راهنمایی کنید تا بهتر سایت را بررسی کرده و به تمامی صفحات دسترسی داشته باشند. این فایلی است که در آن لینک تمامی صفحات سایت به صورت دسته بندی شده آورده می‌شود و ربات گوگل با مراجعه به آن می‌تواند نقشه راهنمای خیلی مناسبی را از سایت مشاهده کند و دقیقا بداند که باید در چه مسیری پیش برود.

به این صورت حتی اگر صفحه‌ای داشته باشید که هیچ لینکی از هیچ جایی دریافت نکرده باشد، ایندکس خواهد شد. می‌دانید که تا صفحه سایت شما ایندکس نشده و از نظر گوگل مورد قبول نباشد، نمی‌توانید روی سئوی آن کار کرده و صفحه را در نتایج مشاهده نمایید.

همچنین باید نکته کوچکی را اینجا بگوییم که در روند پروژه‌های سئو در مشهد، نکات زیادی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد و اگر صفحه شما به خوبی بهینه نشده باشد ممکن است ربات آن را برسی نماید ولی ایندکس نکند. پس باید به این نکته نهایت دقت را داشته باشید.

در سال ۲۰۰۵ سایت مپ برای اولین بار توسط گوگل معرفی شد و بعد از آن موتورهای جستجوی دیگر نیز متوجه کاربرهای بی‌نظیر این فایل شده و تصمیم گرفتند تا از آن استفاده نمایند.

چگونه سایت مپ بسازیم؟

برای اینکه بخواهید سایت مپ مناسب سایت خود را بسازید دو راه پیش روی خود دارید که بسته به روش طراحی سایتی که انتخاب کردید، می‌توانید از یکی از آن‌ها استفاده کنید. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که برای طراحی سایت راحتی را ترجیح می‌دهید و به همین دلیل از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده می‌نمایید، باید بگویم که کار راحتی خواهید داشت و تنها با نصب یک افزونه ساده می‌توانید نقشه سایت مناسبی را داشته باشید.

افزونه‌های سئو مختلفی وجود دارند که با نصب هر کدام از آن‌ها می‌توانید نقشه سایت خود را ساخته و به روز رسانی کنید. بهترین افزونه در این زمینه رنک مث است. این یکی از بهترین افزونه‌های سئو است و شما می‌توانید با نصب آن و ورود به تنظیمات و تنها روشن کردن بخش سایت مپ، نقشه سایت خود را داشته باشید و مطمئن باشید با بارگذاری هر محتوا یا صفحه جدید، این نقشه به صورت خودکار، به روز و آپدیت خواهد شد.

البته این را نیز باید بگوییم که تنها این افزونه برای ساخت سایت مپ در سایت وردپرسی مورد استفاده قرار نگرفته و شما از افزونه‌های دیگری مانند یواست و Google XML Sitemap نیز می‎توانید استفاده نمایید. کار کردن با این افزونه‌ها سخت نیست و فقط کافی است طبق دستور العمل، کار را پیش ببرید.

حالا اگر شما از سایت وردپرسی استفاده نکنید چگونه باید سایت مپ بسازید؟ طبیعتا تمامی سایت‌ها با استفاده از وردپرس ساخته نمی‌شوند و برای اینکه سایت مپ سایت‌های کدنویسی را ایجاد کنید می‌توانید از ابزارهای آنلاین این کار استفاده کنید.

در ابتدا وارد سایت Xml-sitemaps.com شوید و آدرس سایت خود را در کادر مخصوص وارد کنید. حالا این ابزار به صورت خودکار شروع به ساخت سایت مپ کرده و تمامی صفحات سایت شما را در آن قرار خواهد داد. فایل سایت مپ شما آماده است و می‌توانید آن را دانلود کرده و استفاده کنید.

این نکته وجود دارد که در سایت‌های وردپرسی با ایجاد هر صفحه جدید، آدرس آن به صورت خودکار به سایت مپ اضافه خواهد شد ولی در سایت مپ دستی که با استفاده از ابزارهای آنلاین مانند سایت Xml-sitemaps.com می‌سازید این موضوع وجود ندارد. شما با انتشار هر محتوای جدید باید مجدد سایت مپ جدیدی ساخته و از آن استفاده نمایید. در غیر این صورت صفحات جدید سایت در سایت مپ نبوده و شانس ایندکس سریع آن‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

چگونه می‌توانیم سایت مپ را در سرچ کنسول ثبت کنیم؟

سرچ کنسول یکی از بهترین و مهم‌ترین ابزارهای گوگل است که از آن استفاده‌های زیادی می‌شود. یکی از این استفاده‌ها، معرفی سایت مپ به گوگل می‌باشد. شما با بارگذاری سایت مپ در سرچ کنسول آن را به گوگل معرفی خواهید کرد.

برای این کار باید وارد سرچ کنسول سایت مورد نظر شده و به قسمت Sitemaps بروید. حالا باید با استفاده از Add a new sitemap، آدرس سایت مپ خود را که به شکل domain.com/sitemap.xml می‌باشد را وارد کنید و نهایتا روی Submit کلیک کنید. حالا سایت مپ در سرچ کنسول اضافه شده است و گوگل سریع‌تر به آن دسترسی خواهد داشت. البته پروسه تایید آن از طرف گوگل کمی زمان‌بر است ولی زمانی که این فایل تایید شود کلمه Success با رنگ سبز مقابل آن ظاهر خواهد شد.

منبع

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36830

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.