• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آمازون ترکیه یا آمازون امارات؟ کدام ارزان تر است؟

  • 28 فروردین 1403 - 13:10
آمازون ترکیه یا آمازون امارات؟ کدام ارزان تر است؟

و‌ب‌سایت آمازون (Amazon) بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان در آمریکاست که در زمینه تجارت الکترونیک و فروش محصولات فیزیکی و دیجیتالی فعالیت دارد. فروشندگان مختلف از سراسر جهان می‌توانند برند و محصولات خود را در فروشگاه آنلاین آمازون تبلیغ کنند. باتوجه به مشکلات تحریم، ایرانیان امکان خرید از آمازون را ندارند و باید محصولات مورد نظر خود را از سایت آمازون ترکیه یا آمازون امارات خریداری کنند. خرید از آمازون امارات یا آمازون ترکیه، اغلب با کمک سایت‌های واسطه انجام می‌شود. در این مطلب قصد داریم درباره هزینه‌های مربوط به خرید از سایت‌های آمازون ترکیه و آمازون امارات را با هم مقایسه کنیم و ببینیم  هزینه خرید کدام یک از آن‌ها ارزان‌تر است.

خرید از آمازون ترکیه یا آمازون امارات برای ایرانیان چه مزایایی دارد؟

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، باتوجه به سیاست‌گذاری‌های آمریکا و تحریم بودن ایران، کاربران ایرانی نمی‌توانند به‌صورت مستقیم برای خرید از آمازون اقدام کنند. به همین دلیل از طریق کشورهای همسایه مانند ترکیه و امارات که نمایندگی آمازون هستند، برای خرید محصولات مورد نظر خود اقدام می‌کنند. خرید از سایت‌های فروشگاهی آمازون ترکیه یا آمازون امارات، مزایای مختلفی به همراه دارد که مهم‌ترین مزایا عبارت‌اند از:

نزدیک بودن ترکیه و امارت به ایران‌ و کاهش هزینه ارسال

باتوجه به اینکه کشورهای ترکیه و امارات جزو همسایگان نزدیک ایران هستند. با خرید از شعبه‌های اصلی فروشگاه بزرگ آمازون در کشور ترکیه یا امارات، هزینه کمتری برای ارسال محصولات از خریداران دریافت می‌شود. در واقع نزدیک بودن این دو کشور به ایران، تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل دارد و در عرض چند هفته، محصول به دست مشتری می‌رسد. سایت‌های واسطه‌ای که به مشتریان در خرید محصول از آمازون ترکیه و آمازون امارات کمک می‌کنند، در این کشورها دفتر فعال دارند و هنگام خرید، آدرس دفتر را وارد می‌کنند؛ چون همانطور که گفتیم، به دلیل تحریم‌ها در زمان خرید باید یک آدرس حقیقی در ترکیه و امارات به سایت آمازون ارائه شود.

امکان خرید با تخفیف‌های روزانه و فصلی

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید از سایت آمازون ترکیه یا سایت آمازون امارات این است که محصولات عرضه‌شده در این سایت‌ها با تخفیف‌های روزانه و فصلی با مناسب‌ترین قیمت‌ها به فروش می‌رسند.

تنوع بسیار بالای محصولات

هر محصول یا برندی که فکرش را بکنید، در سایت‌های آمازون ترکیه و امارات وجود دارد. در فروشگاه‌های اینترنتی ایران، امکان دسترسی به جدیدترین و معروف‌ترین برندهای جهان وجود ندارد. برای خرید عمده جدیدترین محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی آمازون ترکیه یا آمازون امارات هیچ محدودیتی وجود ندارد.

رابط کاربری آسان و چیدمان کارامد محصولات

رابط کاربری سایت‌های فروشگاه آمازون ترکیه و امارات بسیار روان و آسان است؛ زیرا پایگاه داده این سایت‌ها به بهترین شکل ممکن سازماندهی شده‌ است و خریداران به راحتی می‌توانند مشخصات محصولات، اطلاعات فروشندگان،‌ تعداد محصولات و … را مورد بررسی قرار دهند و در کوتاه‌ترین زمان محصول مورد نظر را پیدا کرده و لینک خرید آن را به سایت‌ واسطه مورد نظر خود بفرستند.

پایین بودن هزینه حمل‌ونقل در خرید از آمازون ترکیه و امارات نسبت به آمازون آمریکا

برای خرید از آمازون آمریکا حتما باید یکی از اقوام یا نزدیکان شما ساکن آمریکا باشد یا یک شرکت واسطه که در آنجا دفتر دارد، خرید شما را انجام دهد و سپس محصولات خریداری شده را برایتان ارسال کند. هزینه ارسال محصولات از آمریکا به ایران به مراتب بیشتر از ترکیه و امارات است؛ زیرا این دو کشور درست در همسایگی ایران قرار دارند و هزینه حمل‌‌ونقل محصولات از ترکیه و امارات به ایران پایین‌تر از آمریکاست‌.

امکان خرید محصولات قدیمی یا دست دوم با قیمت‌های ارزان

در فروشگاه‌های اینترنتی ایران، محصولات قدیمی با قیمت به‌روز شده در اختیار مشتری قرار می‌گیرند؛ اما در سایت آمازون ترکیه یا آمازون امارات محصولات قدیمی با قیمت‌ قبل و ارزان‌ فروخته می‌شوند‌. محصولاتی که دچار خراش یا آسیب جزئی هستند، با تخفیف‌های ویژه و قیمت ارزان به فروش می‌رسند‌. در این سایت‌ها امکان خرید محصولات دست دوم سالم با قیمت پایین نیز وجود دارد.

اعتبار بالا و قابل اعتماد بودن

یکی از مزایای بسیار مهم خرید از سایت‌های آمازون ترکیه و آمازون امارات، اعتبار بالا و قابل اعتماد بودن این فروشگاه‌های اینترنتی بین‌المللی است. این سایت‌ها به دلیل شهرت بالای آمازون، باکیفیت‌ترین محصولات اورجینال برندهای مطرح دنیا را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند و خیال خریداران از کیفیت، کارایی و دوام محصولات خریداری شده راحت است.

در خرید مستقیم از آمازون ترکیه یا آمازون امارات، تعرفه ارسال محصولات به ایران چقدر است؟

به دلیل تحریم‌های موجود، ایرانیان حتما باید برای خرید از آمازون از یک واسطه استفاده کنند. این واسطه گاهی می‌تواند یکی از اقوام، دوستایان یا آشنایان شما باشد که ساکن ترکیه یا امارات است و بعد از خرید از سایت آمازون ترکیه یا آمازون امارات، کالا یا کالاهای خریداری شده را برایتان ارسال کند. سایت‌های واسطه نیز خرید مستقیم از آمازون ترکیه و آمازون امارات را سهولت بخشیده‌اند. فرقی نمی‌کند که واسطه خرید شما، فرد ساکن ترکیه است یا یک سایت واسطه؛ در هر صورت هزینه‌های مربوط به گمرک باید پرداخت شود.

از بین آمازون ترکیه و آمازون امارات، تعرفه ارسال محصولات خریداری شده از آمازون ترکیه ارزان‌تر است؛ زیرا فاصله ترکیه با دفتر سایت‌های واسطه که اغلب در تهران هستند، نزدیکتر از امارات است و هزینه حمل‌ونقل کمتری دارد. در تعرفه ارسال محصولات به ایران، علاوه‌بر هزینه‌های حمل‌ونقل، موارد دیگری مانند هزینه بسته‌بندی، بیمه و … نیز به تعرفه ارسال محصولات به ایران اضافه می‌شود.

مراحل ثبت سفارش و خرید از سایت‌های آمازون ترکیه و آمازون امارات از طریق سایت واسطه

مراحل خرید از سایت‌های آمازون ترکیه یا آمازون امارات در سایت‌های واسط به این صورت است که ابتدا باید در هر یک از این دو فروشگاه اینترنتی معتبر به‌عنوان شعبه‌های آمازون آمریکا با وارد کردن نام، شماره تلفن و آدرس ایمیل، حساب کاربری ایجاد کرده و یک پسورد ۶ حرفی برای ورود به حساب کاربری انتخاب کنید. سپس وارد سایت مورد نظر شده و محصولات مورد نظر خود را پیدا کنید. سپس لینک محصول مورد نظر ، نام و نام خانوادگی و آدرس خود را در سایت واسط وارد می‌کنید. با این کار امکان دسترسی سایت واسط به محصول مورد نظر ایجاد شده و کارشناس مربوطه می‌تواند بسته به نوع محصول ، قیمت و دیگر عوامل موثر مثل اندازه و وزن قیمت نهایی را اعلام کند.

سیستم سرچ سایت آمازون ترکیه و سایت آمازون امارات قوی است و به سادگی با وارد کردن نام محصول می‌توان آن را پیدا کرد؛ البته امکان پیدا کردن محصولات از طریق دسته‌بندی سایت نیز وجود دارد. بعد از اینکه محصول مورد نظر را پیدا کردید، لینک خرید آن را کپی کرده و برای سایت افلاک مارکت بفرستید. بقیه مراحل خرید و پیگیری‌های لازم توسط کارشناسان این تیم انجام می‌شود و محصولات خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آدرس خریدار ارسال می‌شود. هزینه‌ها و تعرفه‌های خرید در این سایت بسیار مقرون و به صرفه بوده که این موضوع باعث ایجاد امنیت خاطر در هنگام ثبت سفارش خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=55793

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.