• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

آمادگی شهرداری اصفهان برای نصب پنل‌ خورشیدی در۲هزار منزل مسکونی

  • 15 خرداد 1402 - 18:57
آمادگی شهرداری اصفهان برای نصب پنل‌ خورشیدی در۲هزار منزل مسکونی

علی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به سیاست‌گذاری شهرداری برای صرفه‌جویی در منابع انرژی، اظهار داشت: شهرداری اصفهان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رتبه نخست صرفه‌جویی را در مصرف انرژی در کشور کسب کرد.
وی افزود: از سوی وزارت نیرو جایزه ۲۷۰ میلیون تومانی به حوزه خدمات شهری اعطا و به عنوان بستانکار در قبوض شهرداری درج شد. شهرداری نیز از این جایزه برای پرداخت هزینه‌های انرژی استفاده می‌کند.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: مقرر است در یک برنامه ۱۰ ساله برق فضاهایی که در اختیار شهرداری قرار دارند از طریق پنل‌های خورشیدی تأمین شود که البته مردم نیز باید در این الگوی تولید انرژی پاک مشارکت داشته باشند.
قاسم زاده با بیان اینکه شهرداری نسبت به نصب ۲ هزار پنل خورشیدی بر روی بام منازل مسکونی با مشارکت شهروندان آمادگی دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه برق تولیدی حاصل از پنل‌های خورشیدی پیش خرید می‌شود، می‌تواند برای خانواده‌ها از نظر اقتصادی در کوتاه مدت یک منبع درآمد پایدار باشد.
وی از اعطای وام تشویقی به شهروندان برای خرید و نصب پنل‌های خورشیدی خبر داد و گفت: این افراد می‌توانند از محل درآمد فروش برق تولیدی، اقساط وام خود را پرداخت کنند و بعد از صفر شدن اقساط وام، درآمدی پایدار برای خانواده کسب می‌شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42942

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.