• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آلودگی ناشی از آتش سوزی جنگلی تهدیدی برای جهان است

  • 02 مهر 1402 - 0:00
آلودگی ناشی از آتش سوزی جنگلی تهدیدی برای جهان است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، بر اساس مطالعه‌ای که توسط دانشمندان استرالیایی انجام شد، بیش از ۲ میلیارد نفر در سال حداقل یک روز در معرض دود آتش سوزی تأثیرگذار بر سلامتی قرار می‌گیرند که این رقم در دهه گذشته تقریباً ۷ درصد افزایش یافته است.
علاوه بر این، محققان دریافتند که هر فرد در جهان به طور متوسط ۹.۹ روز در سال در معرض این آلودگی قرار می‌گیرد که در طول ۱۰ سال ۲ درصد افزایش یافته است. آنها همچنین گفتند که سطح مواجهه در کشورهای فقیر حدود چهار برابر بیشتر از کشورهای با درآمد بالا است.
آتش‌سوزی‌های اخیر کانادا که دود را در سرتاسر آمریکای شمالی پخش کرد، افزایش شدت و فراوانی آتش‌سوزی‌های جنگلی به دلیل تغییرات آب و هوایی را برجسته کرد.
«یومینگ گو»، محقق ارشد از دانشکده بهداشت جمعیت و پزشکی پیشگیرانه دانشگاه موناش استرالیا، گفت: «قرار گرفتن در معرض آلودگی ناشی از دود آتش سوزی جنگل‌ها که صدها و گاهی حتی هزاران کیلومتر را طی می‌کند، می‌تواند جمعیت بسیار بزرگ‌تری را تحت تأثیر قرار دهد و خطرات سلامت عمومی بسیار بیشتری ایجاد کند.»
گو در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «نقشه برداری و ردیابی جمعیت در معرض آلودگی هوا ناشی از آتش سوزی برای نظارت و مدیریت اثرات آن بر سلامتی ضروری است.»
این اثرات سلامتی می‌تواند شامل افزایش مرگ و میر و بیماری، با بدتر شدن جهانی شرایط قلبی و ریوی و سلامت روان باشد.
بررسی‌ها نشان داد سطوح قرار گرفتن در معرض PM۲.۵- ذرات ریز آلودگی هوا به ویژه در آفریقای مرکزی، آسیای جنوب شرقی، آمریکای جنوبی و سیبری بالا بود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=48102

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.