• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آشنایی با امکانات قطارهای مهتاب سیر جم

  • 01 اردیبهشت 1403 - 12:26
آشنایی با امکانات قطارهای مهتاب سیر جم

هر‌کسی که بخواهد سفری بی‌نقص و خاطره‌انگیز را تجربه کند، باید از پیش برای سفر برنامه‌ریزی کرده باشد. انتخاب‌های بدون فکر و بررسی معمولا نتیجه مطلوبی ندارند و مشکلاتی را رقم می‌زنند. به‌عنوان مثال، مهم است که نحوه سفر‌کردن را از قبل مشخص کرده و نسبت به خرید بلیط اقدام کنید. اگر قطار را به‌عنوان بهترین وسیله نقلیه در نظر دارید، خوب است با قطار مهتاب سیر جم نیز آشنا باشید و نحوه خرید بلیط آن را نیز بدانید. در این مقاله، شما را با قطارهای مهتاب سیر جم آشنا خواهیم کرد.

معرفی قطار مهتاب سیر جم

شرکت ریلی مهتاب سیر جم یکی از شرکت‌های ریلی موفقی است که این روزها نقش خود را در ناوگان ریلی کشور به‌خوبی ایفا می‌کند. این شرکت بر قطارهای ۶تخته متمرکز است و آن‌ها را برای دسترسی مسافران، وارد سیستم ریلی کشور می‌کند. همان‌طور‌که می‌دانید، به‌طورکلی تعداد قطارهای ۶تخته از قطارهای ۴تخته کمتر است و اغلب مسافران با قطارهای ۴تخته سفر می‌کنند. دلیل این موضوع چیست؟ بدیهی است زمانی که تعداد مسافران در یک قطار افزایش پیدا کند، ارائه امکانات به آن‌ها دشوارتر خواهد شد و ازاین‌رو ممکن است برخی از امکانات حذف شوند. در قطارهای ۶تخته نسبت به قطارهای ۴تخته، امکانات کمتری در دسترس مسافران قرار می‌گیرد؛ بااین‌حال، مزایایی نیز دارند. به‌عنوان مثال، قیمت بلیط قطار ۶تخته ارزان‌تر است و برای آن دسته از افرادی که قصد سفری ارزان و اقتصادی را دارند، انتخاب مناسبی است. شرکت ریلی مهتاب سیر جم بهترین قطارهای ۶تخته را در‌حال‌حاضر ارائه می‌کند.

این شرکت در سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را در این حیطه آغاز کرد و طولی نکشید که نام آن به‌عنوان یکی از بهترین شرکت‌ها معرفی شد. در سال ۱۳۹۲، تعداد واگن‌های در دسترس مهتاب سیر جم به شرح زیر بود:

  • ۸۷ واگن کوپه‌ای پارسی ۶تخته
  • ۲۳ واگن اتوبوسی آلمانی
  • ۷ واگن رستوران
  • ۲ واگن رستوران در حال تکمیل
  • ۹ واگن مولد برق

با همین تعداد واگن، مهتاب سیر جم در هر روز ۲۰۰۰ مسافر را در سطح کشور، جابه‌جا می‌کند. خوشبختانه تا به امروز این مجموعه توانسته بهترین خدمات را به مسافران ارائه کرده و نظر آن‌ها را به خود جلب کند.

انواع قطارهای شرکت ریلی مهتاب سیر جم

این شرکت نیز مانند سایر مجموعه‌های فعال در این حوزه، چند نوع قطار را به مسافران ارائه می‌کند تا بتوانند برحسب نیاز و بودجه، انتخاب مناسبی داشته باشند. در‌حال‌حاضر، مهتاب سیر جم ۳ نوع قطار دارد که در کلاس لوکس تا معمولی طبقه‌بندی می‌شوند. این تنوع باعث می‌شود که هر مسافری بتواند بسته به نیاز خود، بهترین قطار را انتخاب کند. اگر با پرداخت هزینه بیشتر مشکلی ندارید، قطار لوکس بهترین انتخاب برای شماست تا نهایت لذت را از سفرتان ببرید؛ بااین‌حال، اگر می‌خواهید سفری اقتصادی و ارزان داشته باشید، قطارهای معمولی یا حتی اتوبوسی انتخاب بهتری هستند. انواع قطارهای مهتاب سیر جم به شرح زیر هستند:

  • قطار مهتاب لوکس ۶تخته
  • قطار سه‌ستاره مهتاب
  • قطار مهتاب سیر جم ۶تخته معمولی

چه امکاناتی در این قطارها ارائه می‌شوند؟

به‌طورکلی امکانات مطلوبی در قطارهای مهتاب ارائه می‌شود. علی‌رغم این‌که اغلب افراد گمان می‌کنند سطح امکانات و خدمات قطارهای ۶تخته تفاوت زیادی با قطارهای ۴تخته دارد، قطار مهتاب اثبات کرده که این‌طور نیست و گاهی بهترین امکانات در قطارهای ۶تخته ارائه می‌شوند. قطارهای مهتاب بسته به نوع‌شان، امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ بااین‌حال، برخی از موارد در میان همه آن‌ها مشترک است. به‌عنوان مثال، سیستم تهویه مطبوع، سیستم سرمایشی و گرمایشی، دیواره‌های عایق و دوجداره، پنجره‌های دوجداره، سرویس بهداشتی، سرویس خواب تمیز و بهداشتی و مواردی از این دست در همه انواع قطارها وجود دارند. برخی از امکانات دیگر نظیر رستوران، پریز برق ۲۲۰ ولت، چراغ مطالعه، سیستم صوتی و تصویری، کتابخانه و … ممکن است در برخی از قطارها وجود نداشته باشند. پیش از انتخاب یک قطار می‌توانید با کمی تحقیق از ارائه امکانات ضروری موردنیاز خود باخبر شوید.‌

قطارهای مهتاب در کدام مسیرها فعالیت می‌کنند؟

قطار مهتاب سیر جم توانسته در چند سال اخیر، پوشش مطلوبی در سراسر کشور ایجاد کند. ازآنجایی‌که این شرکت امکانات قابل‌توجهی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد، مسافران تمایل دارند تا در مسیرهای مختلف از قطارهای آن استفاده کنند. به‌همین‌خاطر، مهتاب سیر جم در مسیرهای گوناگون قطارهای خود را به‌کار گرفته است. برخی از این مسیرها به شرح زیر هستند:

  • تهران-شیراز
  • تهران-کرمان
  • تهران-اهواز
  • تهران-قزوین
  • تهران-یزد
  • مشهد-اهواز
  • تهران-خرمشهر
  • بندرعباس-مشهد
  • قزوین-مشهد

قیمت قطارهای مهتاب چگونه است؟

همان‌طور‌که گفته شد، به‌طورکلی قیمت بلیط قطار ۶تخته معمولا ارزان است و با کمترین هزینه می‌توان آن‌ها را خریداری کرد؛ به‌همین‌خاطر، این قطارها بیشتر مورد توجه دانشجویان، کارمندان و همچنین خانواده‌ها قرار می‌گیرد. درصورتی‌که بخواهید همراه با دوستان یا خانواده سفر کنید، می‌توانید یک کوپه دربست را رزرو کنید تا مسافر دیگری به جمع شما وارد نشود؛ به‌این‌ترتیب، می‌توانید سفری دلپذیر و به‌یادماندنی را تجربه کنید و از مسیر نیز نهایت لذت را ببرید. توجه داشته باشید که قطارهای مهتاب نسبت به امکاناتی که ارائه می‌کنند، قیمت متفاوتی نیز خواهند داشت.

چگونه بلیط قطار مهتاب را از فلای تودی رزرو کنیم؟

اگر قصد خرید بلیط قطار مهتاب سیر جم را دارید، می‌توانید وارد وب‌سایت فلای تودی شوید و از قسمت «قطار» به قطارهای این شرکت دسترسی داشته باشید. فلای تودی پیش فروش بلیط قطار را نیز انجام می‌دهد و شما می‌توانید پیش از آغاز عرضه بلیط‌ها، آن‌ها را خریداری کنید تا از عدم اتمام موجودی اطمینان داشته باشید. البته علاوه‌بر خرید اینترنتی بلیط قطار، می‌توانید بلیط هواپیما را نیز از‌طریق همین پلتفرم خریداری کنید. حتی این امکان فراهم شده که بیش از ۱.۵ میلیون هتل در سراسر دنیا را در اختیار داشته باشید و با پرداخت ریالی در کمتر از چند دقیقه آن‌ها را رزرو کنید. کافیست وارد سایت فلای تودی شوید و خدمات موردنظرتان را انتخاب کنید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=56052

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.