• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳

کلینیک دل آسا وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان و مشاوران قبل از ازدواج

  • 06 خرداد 1403 - 0:15
کلینیک دل آسا وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان و مشاوران قبل از ازدواج

پیش از بحث در خصوص کلینیک دل آسا “وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان و مشاوران قبل از ازدواج” ، باید افزود که مشاوره ازدواج ، که اغلب اوقات زوج درمانی نیز نامیده می شود در واقع نوعی روان درمانی می باشد که به زوجین کمک می کند تا روابط و تعاملات آنان بهبود یابد و تعارضات فی مابین شان کشف گردد . به عبارت دیگر هدف از این کار، تشخیص و حل تعارضات می باشد . مشاوره در واقع نوعی گفتار درمانی می باشد که یک فضای خصوصی و امن را برای زوجین فراهم می نماید تا در خصوص احساسات و چالش های خود به صورت ، مشاوره تلفنی ، حضوری و …. صحبت کنند . پریشانی در یک رابطه می‌ تواند ترس ، نگرانی ، اندوه ، تنش ، استرس ، و مشکلات دیگری را ایجاد کند . البته زوجین باید توجه داشته باشند که برای مشاوره قبل از ازدواج ، حتما نباید یک رابطه آشفته داشته باشند . بلکه می توانند برای حفظ پایداری زندگی مشترک و سلامت ازدواج خود با یک مشاور ازدواج صحبت کنند . حال ممکن است این سوال برای برخی افراد مطرح شود که : به چه عللی باید پیش از ازدواج به مشاوره مراجعه نمود ؟ در خصوص پاسخ به این سوال باید افزود که علل مراجعه به مشاوره قبل ازدواج ، ممکن است مسائلی از قبیل ؛ سوء مصرف مواد ، خیانت به همسر ، شرایط جسمی یا روحی خاص ، طلاق ، امور مالی و اقتصادی ، مسائل روابط همجنسگران ، بیکاری ، تفاوت های فرهنگی ، مشکلات جنسی ، خانواده های ترکیبی ، درگیری در تربیت کودک ، مشکلات ارتباطی ، تغییر نقش ها مانند بازنشستگی ، ناباروری ، تصمیم برای ازدواج ، عصبانیت و …. باشد . در واقع مشاوره قبل از ازدواج ، برای زوجین دارای فواید بسیار زیادی می باشد . به عنوان مثال می توان گفت که : مشاوره ازدواج به زوجین این امکان را می دهد تا علاوه بر آن که روابط خود را بهبود دهند ، مسائل خانوادگی و رابطه ای را نیز بهتر درک کنند و بتوانند مشکلات مختلف و متعددی را که در طول زندگی مشترک پیش می آید را پیش بینی نمایند و با آنان مقابله کنند . از دیگر فوایدی که می توان برای مشاوره قبل از ازدواج ذکر کرد ، عبارت است از :

 ۱ / بهبود ارتباط ( به این معنا که : زوجینی که پیش از ازدواج به مشاوره مراجعه می نمایند ، مس توانند به کمک مشاور مهارت های ارتباطی خود را به خوبی ارتقا دهند و موثر تر و بهتر با یک دیگر ارتباط برقرار کنند )

 ۲ / حل مشکلات ( در واقع مشاوره قبل از ازدواج ، به زوجین کمک می کند تا تا مشکلات خود را بهتر شناسایی و حل نمایند . حال از جمله این مشکلات می توان به مواردی همچون : مسائل خانوادگی ، تفاوت های فرهنگی ، مسائل مالی ، و …. اشاره کرد )

 ۳ / بهبود هم زیستی ( مشاوره قبل از ازدواج باعث می شود که زن و شوهر درک کنند که چطور باید با هم زندگی کنند ، نقاط قوت و همچنین نقاط ضعف هم زیستی شان را بشناسند ، و در نهایت نیز هدف خود را بهبود بخش های مختلف زندگی مشترک شان ، قرار دهند )

 ۴ / پیشگیری از ازدواج نامناسب ( در واقع مشاوره قبل از ازدواج به زوجین این کمک را می کند که مطمئن شوند که ازدواج آن ها با یک دیگر مناسب است و در آینده مشکلات بزرگ تری پیش نمی آید )

 ۵ / ارتقاء‌ رضایت زناشویی ( در نهایت باید افزود که : مشاوره قبل از ازدواج به زوجین این کمک را می کند که نقاط ضعف و نقاط قوت زندگی مشترک خود را بهبود بخشند و سپس رضایت زناشویی خود را ارتقاء دهند ) .

ممکن است این سوال برای برخی افراد مطرح شود که معیارهای مهم ازدواج چه مواردی هستند ؟ در خصوص پاسخ به این سوال ، باید افزود که زوجین باید پیش از ازدواج ، به کمک مشاوره قبل از ازدواج ، تک تک این معیار ها را مورد بررسی قرار دهند . این معیار ها عبارتند از :

  • شرایط فرهنگی و اجتماعی ( هر یک از زوجین باید شرایط فرهنگی و اجتماعی طرف مقابل خود را به خوبی بررسی کند تا متوجه شود که چه اندازه با فرد مقابل دارای تفاوت های اجتماعی و فرهنگی است . بنابراین زوجین باید همواره به این نکته توجه داشته باشند که باید با فردی ازدواج کنند که از نظر اجتماعی و فرهنگی شبیه بهم باشند و در صورتی که تفاوت هایی وجود دارد ، زوجین باید نسبت به آن تفاوت های اجتماعی و فرهنگی اطلاع و آگاهی داشته باشند تا بتوانند با یک دیگر در این موارد ، کنار بیایند )
  •  موقعیت اقتصادی ( موقعیت اقتصادی مورد دیگری است که باید به آن توجه داشت ، زوجین باید از لحاظ اقتصادی تقریبا شبیه به یک دیگر باشند . البته در این موارد چنانچه مرد کمی بالا تر از همسر خود باشد ، مشکلات کمتری پیش می آید )
  •  میزان تحصیلات ( بهتر است که زوجین از لحاظ تحصیلات نیز تقریبا با هم یکسان باشند . بنابراین اگر یکی از زوجین دارای فوق لیسانس و دیگری دارای دکتری باشد ، این مسئله ای نیست اما اگر یکی از زوجین فوق دیپلم‌ و دیگری فوق لیسانس باشد ، به سبب آن که از لحاظ فکری با هم متفاوت هستند ، در آینده ممکن است دچار مشکلاتی شوند )
  •  اعتقادات و مذهب ( بی شک افرادی که از لحاظ اعتقادی و مذهب با یک دیگر متفاوت می باشند ، در طول زندگی تنش های بسیار زیادی را با یک دیگر خواهند داشت . بنابراین زوجین باید از لحاظ اعتقادی و مذهب تقریبا شبیه به هم باشند )
  •  سن ( بهتر است که اختلاف سنی بین زوجین بین سه تا هفت سال باشد . البته لازم به ذکر است که در این مورد شرایط دیگری نیز می تواند دخیل باشد که این عدد تغییر کند ) .

در نهایت باید افزود که مجموعه روانشناسی دل آسا ، از میان هزاران نفر از روانشناسان، بر اساس نظرات مراجعین جهت مشاوره و بازخورد نتیجه مشاوره،  پایش به عمل آورده و سپس بهترین و زبده ترین روانشناسان را بر طبق نظر مراجعین ، برای مشاوره انتخاب می کند و در سایت خود آن ها را معرفی می نماید . بنابراین دیگر نیاز نیست که افراد مدت ها مشغول تحقیق و بررسی برای یافتن بهترین مشاوره قبل از ازدواج باشند، چرا که می توانند با مراجعه به وبسایت کلینیک دل آسا ، بهترین و متخصص ترین مشاورین قبل از ازدواج را بیابند . ممکن است این سوال برای عده ای پیش آید که وجه تمایز کلینیک دل آسا ، نسبت به دیگر کلینیک های مشابه در چه چیزی است ؟ در خصوص پاسخ به این پرسش باید افزود که کلینیک دل آسا ، به سبب سال ها سابقه فعالیت موفق و درخشان در این حوزه و ارائه تخصصی ترین خدمات به هموطنان عزیز ، به عنوان بزرگ ترین مرجع معرفی بهترین روانشناسان و مشاورین در کشور شناخته شده است . این کلینیک معروف و معتبر ، با معرفی بهترین کلینک های روانشناسی و همچنین بهترین پزشکان ، در حوزه های افسردگی ، مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، مشاوره تحصیلی ، و … به مراجعه کنندگان محترم خود کمک می کند تا برای حل مشکل یا مسائل به وجود آمده با دیدی وسیع تر و با اطلاعاتی بیش تر تصمیم بگیرند و سپس مرجع خود را مشخص کنند .

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=58396

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.