• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

چگونه اقامت دائم کانادا را دریافت کنیم؟

  • 27 اردیبهشت 1402 - 13:23
چگونه اقامت دائم کانادا را دریافت کنیم؟

طی سال‌های اخیر مهاجرت به کشور کانادا تبدیل به یکی از بحث‌های داغ و پرطرفدار شده‌است؛ اما در سال ۲۰۲۳، وضعیت متفاوت‌تر است. کشور کانادا در این سال شرایط را برای اقامت ایرانیان بهتر و بیشتر کرده‌است به‌طوری‌که افراد می‌توانند از طریق برخی روش‌ها اقامت دائم کانادا بگیرند. این کشور رشد اقتصادی بالا و شرایط مطلوبی برای زندگی دارد، به همین علت است که مهاجران تمایل دارند به این کشور بروند. مهاجران به دنبال پیدا کردن راه‌هایی هستند که آسان باشد و بتوانند سریع‌تر اقامت کانادا را بگیرند. اگر به فکر مهاجرت به کانادا هستید، ابتدا باید اطلاعات خود را در این خصوص تکمیل کنید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. برخلاف عقیدهٔ تصور عموم، مهاجرت به این کشور دور از ذهن نیست و تنها باید به راه و روش‌های آن تسلط داشت. در غیر این صورت، با اقدامات ناآگاهانه تنها هزینهٔ اقدامات شما از بین خواهد رفت.

راه‌های اقامت در کانادا

به‌طورکلی می‌توان گفت راه‌های متفاوتی برای گرفتن اقامت در این کشور وجود دارد که براساس ویژگی‌های فردی و مالی افراد می‌توان نسبت‌به آن‌ها اقدام کرد. افرادی که قصد مهاجرت دارند، در ابتدا باید هدف خود از مهاجرت را مشخص کنند. سپس با در نظر گرفتن سن، تحصیلات، وضعیت تأهل، تخصص‌ها و غیره می‌توان تصمیم گرفت که به چه روشی باید اقدام کرد.

تحصیل در کانادا

اولین و آسان‌ترین راه برای مهاجرت به کانادا که می‌تواند نقطه شروع زندگی افراد در این کشور باشد، اقامت تحصیلی است. این روش در بین جوانان محبوبیت زیادی دارد و برای اقدام کردن باید شرایط و مدارک زیر را داشت:

  • داشتن مدرک زبان، مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه؛
  • برخورداری از یک مدرک تحصیلی در مقطعی قبل از مقطعی که می‌خواهید اقدام کنید؛
  • داشتن دعوت‌نامه یا پذیرش از دانشگاه‌های کشور کانادا؛
  • ارائه تمکن مالی فرد؛
  • برخورداری از گواهی سلامت پزشکی؛
  • ارائه فرم‌های پرشده مربوط به پذیرش افراد.
 ویزای تحصیلی، اسپانسرشیپ و استارتاپ کانادا از راه های اخذ اقامت هستند.

اسپانسرشیپ والدین

این نوع ویزا مخصوص افرادی است که می‌خواهند به اقوام یا خانواده خود در کشور کانادا بپیوندند و از این طریق اقامت دائم کانادا بگیرند. اگر فردی از خانوادهٔ شما وجود دارد که در کشور کانادا زندگی می‌کند و دارای اقامت دائم است، می‌تواند تحت حمایت مالی خود از طریق ویزای اسپانسرشیپ شما را به این کشور ببرد. براساس قوانین مهاجرتی این کشور، ویزای اسپانسرشیپ به افراد خانواده مانند همسر، شریک زندگی، پدر و مادر، فرزند، برادر و خواهر، پدربزرگ و مادربزرگ و همراهان و بستگان فرد تعلق می‌گیرد. این افراد که در کشور کانادا زندگی می‌کنند باید بتوانند نیازهای فردی اولیه شما را تأمین کرده و دارای درآمد و منابع مالی خوبی باشند.

اقامت دائم کانادا از طریق ازدواج

یکی از روش‌هایی که در کانادا می‌توان اقامت دائم گرفت، ازدواج با یک شهروند کانادایی است اما به این راحتی هم نیست. شرایط ازدواج در کشور کانادا اخیراً بسیار سخت شده‌است و افرادی موفق به اخذ اقامت دائم می‌شوند که بتوانند ازدواج واقعی را به ثمر برسانند. برای دریافت این نوع ویزا نیز مدارکی مانند میزان درآمد، میزان دارایی، توانایی تأمین هزینه‌های زندگی، مکان موردنظر و غیره لازم است. هزینه‌هایی نیز باید برای این روش مهاجرتی پرداخت شود که شامل اسپانسرشیپ، هزینهٔ حمایت مالی از فرزند و شریک حقوقی (همسر) می‌شود.

مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن اقامت دائم کانادا گرفت، ویزای استارتاپ کاناداست که قوانین خاص خودش را دارد. برای راه‌اندازی کسب‌وکار و مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ، نیازمند طرح تجاری یا بیزینس پلن هستید که براساس بیزینس شما نوشته شده باشد.

براساس قوانین این روش شما باید بتوانید در کشور کانادا شغل ایجاد کنید و نامهٔ حمایتی از یک سرمایه‌گذار کانادایی بگیرید. در کنار این موضوع باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی نیز داشته باشید، همچنین تمکن مالی نیز جز دیگر شرایط این روش است. اگر می‌خواهید ویزای استارتاپ کانادا را دریافت کنید، برای تأسیس استارتاپ در این کشور مدارکی ازجمله مدرک شغلی، مالی، ملکی، تحصیلی، شناسایی و فرم اطلاعات فردی را نیاز دارید. همچنین اگر دارای یک ایدهٔ خلاقانه هستید و در نظر شما این ایده توانایی رقابت در بازارهای جهانی را دارد، مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ می‌تواند گزینهٔ مناسبی برای شما باشد.

شرکت‌های کشاورزی، تبلیغاتی، غذایی و فناوری اطلاعات براساس آمار رشد استارتاپ های مختلف در کشور کانادا، پتانسیل خوبی دارند. یکی از مزایای مهمی که این روش دارد، امکان دریافت اقامت دائم کانادا برای تمام افراد خانوادهٔ آن فرد است.

مهاجرت کانادا از طریق کار

دیگر روش محبوبی که افراد برای مهاجرت کانادا انتخاب می‌کنند، مهاجرت کاری به کاناداست. اما روشی بسیار دشوار است و نیازمند تلاشی فراوان در مسیر دریافت اقامت است. افرادی که قصد دارند ویزای کار کانادا را دریافت کنند، باید برنامه‌های جاب آفر، استانی، خوداشتغالی و اکسپرس اینتری را دنبال کنند. طبق این روش شرایط فرد مانند سابقه کاری، وضعیت تأهل، سن فرد، مدرک زبان و غیره نیز موردارزیابی کشور کانادا قرار می‌گیرد.

برای مهاجرت کاری به کانادا و دریافت ویزای کار کانادا ارائه مدارکی ازجمله، مدارک شغلی، تحصیلی، گواهی سلامت، سوءپیشینه، و فرم‌های مربوطه الزامی است. یک امتیاز مثبت در این روش می‌تواند دریافت درخواست کاری از سوی یک کارفرما باشد که دریافت ویزای کار کانادا را آسان‌تر کند. اگر فرد دارای تخصص و مهارت بسیار بالایی در یک موضوع باشد هم می‌تواند از این امتیاز مثبت برای مهاجرت کاری به کانادا استفاده کند.

 دریافت اقامت از طریق ویزای کار کانادا

سخن پایانی

همان‌طور که در بالا گفتیم، اقامت کانادا آن‌قدرها هم سخت و دور از تصور نیست بلکه نیازمند اطلاعات کافی است. افراد باید شرایط خود را بررسی کنند و سپس براساس آن یکی از روش‌های مهاجرت کانادا را انتخاب کنند. آسان‌ترین راه از مهاجرت تحصیلی شروع می‌شود که نقطهٔ شروع است اما روش‌های متفاوت دیگری نیز وجود دارد. دو روش بسیار کارآمد برای مهاجرت به این کشور از طریق ویزای کار کانادا و ویزا استارتاپ کاناداست. این دو روش نیازمند مدارک مخصوص خودشان هستند؛ اما راهی مطمئن و قطعی برای دریافت اقامت دائم در کشور کانادا هستند. در مسیر مهاجرت به کانادا اگر تخصصی ماهرانه نیز داشته باشید، می‌توانید از طریق دریافت جاب آفر به این کشور مهاجرت کنید. کشور کانادا رشد اقتصادی روزافزونی دارد و شرایط خوبی را برای مهاجران فراهم می‌کند تا بتوانند در آرامش به فکر پیشرفت باشند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42062

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.