• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳

چطور با وکیل مشاوره تلفنی داشته باشیم؟

  • 19 بهمن 1402 - 14:04
چطور با وکیل مشاوره تلفنی داشته باشیم؟

موضوعات حقوقی یکی از پیچیده‌ترین مسائلی است که بسیاری از افراد در جامعه با آن درگیر هستند. گاهی اوقات امکان دسترسی سریع و راحت به یک وکیل یا استخدام وکیل اختصاصی، مشکل است. به همین دلیل مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل اهمیت پیدا می‌کند. یک وکیل مشاور خوب می‌تواند در مراحل سخت و پیچیده یک پرونده، به حل مسائل شما کمک زیادی کند. در این مطلب می‌خواهیم درباره مشاوره تلفنی با وکیل و نکاتی درباره مشاوره حقوقی تلفنی صحبت کنیم.

دلایل اهمیت یک مشاوره حقوقی چیست؟

اگر خود تجربه دارید یا از دیگران شنیده باشید، قطعا می‌دانید که پرونده‌های حقوقی، با پیچیدگی‌های بسیار حساسی همراه هستند که به بررسی دقیق و تخصصی توسط یک وکیل باتجربه نیاز دارند. هر وکیل دارای سطح تسلط بالایی نسبت به قوانین مختلف است و به همین دلیل قادر است در کمترین زمان ممکن، موارد پرونده شما را بررسی کرده و بهترین راه‌حل ممکن را پیشنهاد دهد.

با این حال اکثر افراد اهمیت زیادی به مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل نداده و همین مسئله باعث سخت‌تر شدن فرآیند دادرسی پرونده خواهد شد. در چنین شرایطی اگر همچنان از یک وکیل، مشاوره تلفنی نگیرید، احتمال پیروزی در یک پرونده حقوقی، رفته‌رفته کمتر می‌شود. اکنون که با اهمیت یک مشاوره حقوقی آشنا شدیم، سوال اکثر افراد درگیر پرونده این است که چگونه یک مشاور حقوقی مناسب انتخاب کنیم.

معیارهایی که باید در انتخاب یک وکیل خوب و مناسب رعایت کنید

وقتی که با مسئله انتخاب یک وکیل روبه‌رو باشید، هزاران گزینه مختلف در دسترس بوده که همگی افراد باتجربه و توانمندی هستند. اغلب افراد اطلاعی کافی ندارند که در انتخاب یک وکیل به چه نکاتی باید توجه کنند. به همین دلیل در ادامه مهم‌ترین موارد و معیارهایی که در انتخاب یک وکیل مناسب نیاز دارید را به شما خواهیم گفت.

حوزه کاری یک وکیل باید مطابق با پرونده شما باشد

هر پرونده موضوع خاص خود را دارد؛ پس اولین و اصلی‌ترین معیاری که باید در انتخاب وکیل یا مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل به آن دقت داشت، این مسئله است که هر وکیل در یک زمینه خاص، تجربه و تخصص دارد؛ شاید در سایر زمینه‌ها نتواند گزینه بسیار مناسبی برای شما محسوب شود. به همین دلیل، تمرکز و توجه شما باید ابتدا روی تخصص وکیلی متناسب با نوع پرونده خودتان باشد. اکثر وکلا در کارت ویزیت یا تابلو دفتر خود به نوع تخصصی که دارند، اشاره کرده‌اند.

علم، تخصص و سطح تسلط وکیل را محک بزنید

معیار مهم بعدی که نیاز است در انتخاب یک وکیل آن را حتما بررسی کنید، میزان تخصص و تسلط وکیل در بررسی و رسیدگی پرونده‌های مختلف است. چه مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل انتخاب شما باشد و چه یک وکیل اختصاصی برای پرونده خود تعیین کرده باشید، موضوع مهم و اصلی، میزان تخصص و دانش وکیل در مسائل حقوقی است و شما باید نسبت به این موضوع مطمئن شوید. برای درک و فهم میزان تخصص یک یک وکیل، می‌توانید از دوستان و آشنایان پرس‌و‌جو کنید یا اینکه مستقیما با طرح چند پرسش، دانش حقوقی وکیل را آزمایش کنید.

به خوشنامی، دلسوزی و شهرت یک وکیل دقت کنید

شاید در ابتدا تصور کنید که صرفا دو معیار مطرح شده کافیست؛ اما باید این نکته را نیز بگوییم که یک وکیل حتی با داشتن این دو معیار، ممکن است یک وکیل خوب نباشد. سالیان سال است که مردم نیاز به یک وکیل دلسوز و حساس دارند که موکل بتواند در کنار وی احساس آرامش خیال داشته باشد.

پس حتما توجه داشته باشید که در یک مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل، کسی را انتخاب کنید که خوشنام باشد و عمیقا به پیروزی شما در پرونده اهمیت دهد. بدین ترتیب می‌توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که وکیل از هیچ تلاشی برای شما دریغ نخواهد کرد.

چگونه از یک وکیل مشاوره بگیریم؟

تا اینجا درباره معیارها و مشخصات مناسب برای یک وکیل کاربلد حرف زدیم؛ اما حالا بعد از انتخاب وکیل مشاور خوب، برای انجام یک مشاوره تلفنی خوب با وکیل، لازم است خود فرد نیز به موارد مهمی دقت کند تا وکیل در انجام مشاوره‌ای دقیق و مناسب بهتر عمل کند. اگر شما نتوانید شرایط و وضعیت فعلی خود را به خوبی بیان کنید، وکیل نیز ممکن است با برداشت اشتباه از گفته‌های شما، مشاوره اشتباهی ارائه دهد.

وضعیت و شرایط فعلی را کامل و دقیق به وکیل توضیح دهید

در اولین گام لازم است هنگام مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل، ماجرای پرونده و شرایط فعلی خود را شرح دهید و وکیل را به خوبی و به دقت از وضعیت خود آگاه سازید. باید دقت داشته باشید که در توضیحات خود، نیازی به اغراق نیست و همچنین باید از بیان مطالب کذب دوری کنید تا وکیل اطلاعات دقیقی داشته باشد. وکیل مشاور، محرم راز شماست و باید به وی اعتماد کنید.

اسناد و مدارک پرونده خود را به اطلاع وکیل برسانید

بخش اصلی هر پرونده قضایی یا حقوقی، مستندات آن است که در تعیین نظر نهایی قاضی اثر زیادی دارد. لازم است هنگام مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل، وی را کامل و دقیقا از وجود چنین اسناد و مدارکی آگاه کنید تا با علم بر داشتن چنین مدارکی در دست شما، بتواند دقیق‌ترین و بهترین مشاوره حقوقی را ارائه دهد.

بر احساسات خود مسلط باشید

این موضوع مسئله تعجب برانگیزی نیست که اغلب پرونده‌ها، مواردی حساس و تاثیرگذار بر احساسات افراد هستند. لازم است هنگام مشاوره تلفنی با وکیل به این موضوع دقت کنید که احساسات خود را کنترل کنید و از نشان دادن رفتارهایی غضب‌آلود یا همراه با گریه، اضطراب، ترس یا پرخاشگری خودداری کنید. وکیل مشاور می‌خواهد به شما یک راه‌حل برای برون‌رفت از بحران فعلی نشان دهد و بروز احساسات تنها حاشیه به همراه دارد.

سخن نهایی

یک مشاوره تلفنی با وکیل می‌تواند یک دید بهتر نسبت به آینده پرونده در شما ایجاد کند و به همین دلیل لازم است که در هر مرحله از یک وکیل مشاور کمک بگیرید. جهت دریافت یک مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل، می‌توانید از فرشاد قاسمی که وکیل پایه یک دادگستری است و همچنین تخصص زیادی در مشاوره حقوقی به‌صورت تلفنی دارد، کمک بگیرید. گروه حقوقی فرشاد قاسمی طی سال‌های اخیر با ارائه صدها مشاوره موفق و رضایت‌بخش توانسته است میزان رضایت زیادی در بین موکلین خود کسب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت farshadqasemi.com مراجعه فرمایید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=53242

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.