• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳

چرا آنتی اسکالانت برای صنایع مختلف ضروری است؟

  • 10 بهمن 1402 - 16:54
چرا آنتی اسکالانت برای صنایع مختلف ضروری است؟

آنتی اسکالانت – راهکاری انقلابی برای صنایع

در دنیای رقابتی امروز، کارایی و بهره‌وری برای هر صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از صنایع با آن مواجه هستند، مشکل رسوب‌گذاری در تجهیزات و سیستم‌های تولید است. اینجاست که آنتی اسکالانت به عنوان یک راهکار مؤثر وارد می‌شود.

چرا آنتی اسکالانت اهمیت دارد؟

آنتی اسکالانت‌ها موادی هستند که به جلوگیری از تشکیل رسوب در سیستم‌های آبی کمک می‌کنند. استفاده از این مواد نه تنها عمر ماشین‌آلات را افزایش می‌دهد بلکه با کاهش نیاز به تعمیرات دوره‌ای و توقفات ناخواسته، به بهبود بهره‌وری کمک می‌کند.

کاربردهای گسترده: آنتی اسکالانت در صنایع مختلفی از جمله نفت، گاز، تصفیه آب، و حتی در صنایع غذایی و دارویی کاربرد دارد. هر صنعت بر اساس نیازهای خود می‌تواند از این محصول بهره ببرد.

مزایای استفاده از آنتی اسکالانت:

  • افزایش کارایی و کاهش دفعات تعمیر و نگهداری
  • کاهش هزینه‌های عملیاتی
  • پیشگیری از خرابی‌های گران‌قیمت
 تنها راه جلوگیری از هدر رفت سرمایه آنتی اسکالانت

معایب و چگونگی مدیریت آن‌ها: اگرچه آنتی اسکالانت‌ها مزایای بسیاری دارند، اما باید به درستی انتخاب و مورد استفاده قرار گیرند تا از هرگونه عوارض جانبی جلوگیری شود. مشاوره با متخصصان شرکت آبسازه در این زمینه ضروری است.

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

 02126410244 و 02126410245

 09196576008

شرکت آبسازه: یکی از پیشروان در این زمینه، شرکت آبسازه است. این شرکت با سال‌ها تجربه و کارشناسان مجرب، محصولات با کیفیتی را ارائه می‌دهد که پاسخگوی نیازهای متنوع صنعتی است.

انتخاب نوع آنتی اسکالانت در پکیج تزریق مواد شیمیایی

نوع آنتی اسکالانت با توجه به TDS آب ورودی، املاح موجود و صنعت مورد استفاده متفاوت است.

آنتی اسکالانت خنثی قلیایی: این آنتی اسکالانت بیشتر برای صنایع شوینده که به آب قلیایی نیاز دارند استفاده می شود. همچنین در صنایع غذایی به منظور جلوگیری از تلخ شدن آب باید از این نوع آنتی اسکالانت استفاده کرد.

آنتی اسکالانت اسیدی: استفاده از این نوع آنتی اسکالانت در دستگاه اسمز معکوس باعث می شود تا pH آب بین ۶.۸ تا ۶.۹ حفظ شود.

آنتی اسکالانت استفاده شده برای حذف رسوبات کربنات کلسیم و کربنات منیزیم با آنتی اسکالانت حذف کننده رسوبات سولفات کلسیم متفاوت است. همچنین بر اساس TDS ورودی به فرایند تصفیه نوع آنتی اسکالانت استفاده شده مختلف می باشد.

میزان دوز تزریقی آنتی اسکالانت

تزریق آنتی اسکالانت پس از فیلتر شنی و کربنی و قبل از فیلتر کارتریجی صورت می گیرد. دوز تزریقی آنتی اسکالانت با توجه به دبی و شاخص های آب ورودی، میزان TDS آب و pH آب تعیین می شود. سپس با استفاده از نرم افزار های اختصاصی تولید کننده مانند آرگو آنالیزور و یا COROLA تعیین می شود. به طور کلی غلظت آنتی اسکالانت تزریق شده نباید از ۱۰ mg/l بیشتر شود. غلظت محصول باید به طور مداوم و متناسب با جریان آب تغذیه کنترل شود.

تزریق زیاد و کم آنتی اسکالانت باعث بروز مشکلات خاص خود می شود. دوز زیاد آنتی اسکالانت در هنگام کار نکردن سیستم خود باعث ایجاد رسوب می شود. دوز کم آنتی اسکالانت هم باعث می شود که املاح و مواد موجود در آب به خوبی پاک نشوند و بر روی فیلتر رسوب کند.

سیستم تزریق آنتی اسکالانت

برای تزریق آنتی اسکالانت از سیستم تزریق آنتی اسکالانت استفاده می شود. این سیستم باید توانایی کنترل دوز آنتی اسکالانت با توجه به جریان ورودی و همچنین توقف تزریق در هنگام خاموش بودن سیستم را داشته باشد.

بخش های مختلف پکیج تزریق آنتی اسکالانت

به طور کلی سیستم تزریق آنتی اسکالانت شامل مخزن، میکسر، پمپ تزریق و اتصالات می شود.

  • پمپ تزریق: تزریق آنتی اسکالانت با فشار و دوز مشخص بر عهده پمپ تزریق می باشد. غلظت آنتی اسکالانت به صورت دستی و اتوماتیک قابل تنظیم است.
  • مخزن تزریق: رقیق سازی و ذخیره آنتی اسکالانت در مخزن تزریق انجام می شود. به صورت چند مخزنی و تک مخزنی طراحی شده و جنس آن می تواند از پلی اتیلن و استیل ضد زنگ باشد.
  • تابلو قدرت: وظیفه تنظیم دوز و فشار آنتی اسکالانت و جهت قطع و وصل کردن پمپ تزریق و میکسر بر عهده تابلو کنترل می باشد.
  • اتصالات: با توجه به آب و هوای منطقه و سایر شرایط محیطی از لوله ها و اتصالات از جنس استیل ضد زنگ و یا پلی اتیلن استفاده می شود.
 مخزن آنتی اسکالانت در پکیج تزریق ماده شیمیایی - آب سازه

پکیج تزریق آنتی اسکالانت

نتیجه‌گیری: استفاده از آنتی اسکالانت می‌تواند تحولی بزرگ در نحوه عملکرد و کارایی صنایع ایجاد کند. شرکت‌هایی مانند آبسازه با ارائه محصولات با کیفیت و متناسب با نیازهای متفاوت صنایع، در این تحول نقش کلیدی دارند.

 بهره وری در پیشرفت آبسازه
لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=52926

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.