• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳

چاپ سابلیمیشن پارچه چیست؟

  • 20 شهریور 1402 - 14:50
چاپ سابلیمیشن پارچه چیست؟

چاپ پارچه در منسوجات صنعتی، کاربرد بسیاری دارد و با استفاده از آن می‌توان بر روی بسیاری از پارچه‌ها، طرح های گوناگونی را پیاده کرد. با توجه به اینکه پارچه در زندگی روزمره ما کاربرد و مصرف بسیاری دارد، باید انتظار داشت که شرکت‌های زیادی به این صنعت روی بیاورند.

به همین دلیل صنعت چاپ پارچه بسیار گسترش پیدا کرده است و امروزه با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته در کارگاه‌ها، پارچه هایی با طرح های گوناگون در حال تولید است.

چاپ سابلیمیشن پارچه چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر اهل جست‌وجو در دنیای مد و استایل باشید حتما تا به حال نام چاپ سابلیمیشن را شنیده‌اید.

چاپ سابلیمیشن پارچه یکی از روش‌هایی است که در صنعت چاپ به منظور ایجاد طرح دلخواه با کیفیت بالا بر روی انواع پارچه‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از دستگاه سابلیمیشن تحولی عظیم در صنعت طراحی و چاپ پارچه به وجود آورد که به موجب آن کارگاه‌های تولیدی فراوانی نیز پا به عرصه گذاشتند. با استفاده از این روش به راحتی می‌توان انواع طرح‌ها را بر روی پارچه‌ ایجاد کرد.

نحوه چاپ سابلیمیشن پارچه

در این روش ابتدا طرح موردنظر بر روی کاغذ مخصوصی به نام کاغذ سابلیمیشن چاپ می شود، سپس این کاغذ بر روی پارچه قرار داده می شود و با استفاده از حرارت و فشاری که دستگاه ایجاد می کند، جوهرهای جامدی که بر روی کاغذ چاپ شده اند به گاز تبدیل می شوند و به تار و پود پارچه نفوذ می کنند.

چاپ سابلیمیشن پارچه به عنوان یکی از برترین روش‌های چاپ حال حاضر در صنعت چاپ پارچه به شمار می‌رود که تاثیر فراوانی در مد و استایل داشته است.

مواد مورد استفاده در چاپ سابلیمیشن پارچه

به منظور به کارگیری چاپ سابلیمیشن باید تجهیزاتی در اختیار داشته باشید تا بتوانید یک چاپ باکیفیت بالا داشته باشد.

اولین چیزی که در چاپ سابلیمیشن به آن نیاز است یک دستگاه چاپگر حرفه‌ای خواهد بود تا با استفاده از آن بتوان طرح موردنظر را بر روی کاغذ سابلیمیشن چاپ کرد.

جوهر سابلیمیشن در این چاپ از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل باید یک جوهر باکیفیت و مخصوص این امر تهیه شود. در ادامه نیاز به پرس حرارتی می باشد تا با استفاده از آن طرح موجود بر روی کاغذ به پارچه منتقل شود.

مزایای چاپ سابلیمیشن پارچه

از مزایای چاپ سابلیمیشن می‌توان به آزادی عمل در این امر اشاره کرد و این به این معناست که شما می‌توانید اغلب طرح هایی که در گذشته قابلیت چاپ آن ها وجود نداشت را با استفاده از این روش چاپ کنید.

طول عمر فراوان و ماندگاری بالای چاپ سابلیمیشن پارچه از دیگر مزیت‌های مهم این روش چاپ به شمار می‌رود. برای بسیاری از افراد این یک نکته حائز اهمیت است که طرح مورد نظر آن‌ها تا سال‌های سال بر روی پارچه با کیفیت بالا باقی بماند‌.

از دیگر مزیت های این روش می توان به میزان مواد مصرفی در آن اشاره کرد که این موضوع باعث شده در تیراژ بالا از این روش استفاده کرد.

نحوه چاپ سابلیمیشن پارچه

مشکلات و چالش های مرتبط با چاپ سابلیمیشن پارچه

یکی از معایب در چاپسابلیمیشن پارچه که به عنوان یکی از چالش های اصلی این روش به شمار می رود، انتخاب پارچه مناسب است. به طور کلی پارچه‌هایی مناسب چاپ سابلیمیشن هستند که صددرصد پلی‌استر باشند و یا از ترکیبات پلی‌استری در ساخت آن‌ها استفاده شده باشد. این چالش باعث شده است که از آن نتوان برای چاپ طرح بر روی تمام پارچه ها استفاده کرد.

سخن پایانی

دنیای مد هر روزه در حال پیشرفت است و به تمامی افراد این امکان را می‌دهد تا بدون محدودیت، استایل مورد علاقه خود را پیدا کنند.

چاپ سارنگ از پیشرفته ترین کارخانه های چاپ پارچه موجود در ایران است که از سال ۱۳۸۰ در این زمینه فعال بوده است و آماده چاپ انواع طرح بر روی پارچه می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره ۰۲۱۳۳۱۰۴۱۶۱ با کارشناسان این کارخانه در ارتباط باشید.

همچنین می توانید از طریق لینک زیر اطلاعات بیشتری راجع به خدمات این کارخانه چاپ پارچه کسب کنید.

https://sarangprint.com

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=47559

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.