• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳

هزینه گرفتن مدرک آیلتس چقدر است؟

  • 30 بهمن 1402 - 12:24
هزینه گرفتن مدرک آیلتس چقدر است؟

آزمون‌ آیلتس یکی از بهترین روش‌ها برای اثبات مهارت در زبان انگلیسی است. کسانی که قصد دارند برای مهاجرت شغلی یا تحصیلی به کشورهای انگلیسی‌زبان را دارند، می‌توانند با شرکت در این آزمون و کسب نمره لازم، درخواست خود را ارسال کنند. هزینه گرفتن مدرک آیلتس یکی از دغدغه‌های بزرگ کسانی است که می‌خواهند وارد فرایند درخواست مهاجرت شوند. این هزینه می‌تواند با تدابیر مختلف تا حدودی کاهش پیدا کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم. 

هزینه گرفتن مدرک آیلتس چقدر است؟

در فرایند دریافت مدرک آیلتس، یک سری هزینه‌های جاری وجود دارند که از زمان شروع یادگیری برای آیلتس آغاز می‌شوند و تا زمان شرکت در آزمون ادامه خواهند یافت. در صورت نیاز به شرکت مجدد در آزمون یا ترمیم نمره، این هزینه‌ها افزایش می‌یابند و در صورت کوتاه شدن دوره‌های یادگیری، دوره آموزش کوتاه‌تر خواهد شد. از جمله هزینه‌هایی که برای شرکت در آیلتس باید بپردازید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- هزینه شرکت در دوره‌های آموزشی

بخشی از هزینه‌ گرفتن مدرک آیلتس، مربوط به آموزش‌های اولیه می‌شود. در صورتی که زبان‌آموزی بخواهد یادگیری زبان انگلیسی را از صفر آغاز کند، هزینه‌های آموزشی او چندین برابر نیز خواهند شد. اغلب کسانی که قصد دارند وارد دوره آموزش آیلتس شوند، باید حداقل به سطح متوسط زبان انگلیسی رسیده باشند. پس از رسیدن به این سطح نیز، آموزش برای آیلتس به روش‌های مختلف از جمله شرکت در کلاس حضوری یا مجازی، دوره‌های خصوصی یا گروهی و یادگیری به شیوه خودآموز شروع خواهد شد. هزینه شرکت در دوره‌های آمادگی برای آیلتس با توجه به آموزشگاه و دوره‌ای که در آن ثبت‌نام می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد. این هزینه‌ها از ساعتی ۲۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و با توجه به محتوای دوره و شیوه برگزاری آن، ممکن است به ساعتی ۱ الی ۱.۵ میلیون تومان نیز برسد. عموما دوره‌های حضوری نسبت به دوره‌های آنلاین و دوره‌های خصوصی نسبت به دوره‌های گروهی گران‌تر هستند. همچنین پیش از شرکت در دوره‌ها باید هزینه‌ای را نیز برای شرکت در آزمون آنلاین تعیین سطح یا آزمون حضوری بپردازید. 

۲- هزینه‌های مربوط به آزمون ماک

یکی از هزینه‌های جاری در زمینه آزمون آیلتس، مواردی است که برای شرکت در آزمون‌های شبیه‌ساز یا به اصطلاح «Mock» صرف می‌شود. برخی آموزشگاه‌ها در کنار برگزاری دوره‌های آموزش آیلتس، این نوع آزمون‌ها را نیز برای تخمین نمره داوطلبان برگزار می‌کنند. شرکت در این آزمون‌ها الزامی نیست، اما می‌تواند به بهبود سطح نمرات و شناسایی نقاط ضعف بسیار کمک کند. هزینه شرکت در آزمون ماک، از هزینه‌های دوره‌های آموزشی جداست. قیمت این آزمون‌ها از حدود ۵۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و بر اساس تحلیلی که در آن‌ها ارائه می‌شود، می‌تواند افزایش بیابد. عموم زبان‌آموزان که در حال آمادگی برای آیلتس هستند، حداقل ۲ الی ۳ بار در مدت یادگیری در این آزمون شرکت می‌کنند. با افزایش دفعات شرکت در این آزمون، هزینه‌ گرفتن مدرک آیلتس به طور کلی افزایش خواهد یافت. 

۳- هزینه‌های مربوط به کارگاه‌های تقویتی

یکی از هزینه‌های مهم مربوط به آزمون آیلتس، مواردی است که زبان‌آموز به دلیل ضعف در برخی مهارت‌ها، نیازمند شرکت در کارگاه‌های تک‌مهارتی می‌شود. در این کارگاه‌ها، تمرکز روی آموزش فشرده و رفع اشکال سریع در یکی از مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیدن، مکالمه یا گرامر زبان انگلیسی است. هزینه این نوع دوره‌ها نیز با توجه به نیاز زبان‌آموزان تعیین خواهد شد. این نوع دوره‌ها عموما کوتاه مدت هستند و شهریه آن‌ها از ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر کارگاه شروع می‌شود. اگر در مهارت خاصی از زبان انگلیسی ضعف شدید دارید، حتما این مورد را به لیست هزینه‌ گرفتن مدرک آیلتس اضافه کنید. 

۴- هزینه شرکت در آزمون آیلتس اصلی

پس از پشت سر گذاشتن مراحل آموزش و آمادگی، نوبت به شرکت در خود آزمون آیلتس می‌رسد. هزینه این آزمون به دلار تعیین می‌شود و در هر کشور کمی متفاوت است. این هزینه می‌تواند به تناسب زمان برگزاری، شیوه برگزاری آزمون (کاغذی یا کامپیوتری) و کشوری که در آنجا آزمون می‌دهید، بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ دلار متغیر باشد. هزینه آزمون در ایران بر اساس نرخ دلار روز محاسبه می‌شود که با این حساب، در زمستان سال ۱۴۰۲  هزینه‌ گرفتن مدرک آیلتس بین ۱۰ میلیون تا ۱۴ میلیون تومان خواهد شد.

 هزینه گرفتن مدرک آیلتس

روش‌های کاهش هزینه شرکت در آزمون آیلتس

تصور کنید که با وجود تمامی مواردی که در بخش هزینه‌ گرفتن مدرک آیلتس به آن‌ها اشاره کردیم، موفق به کسب نمره خوب نشوید و مجبور به پرداخت هزینه‌های مجدد باشید! این هزینه‌ها، به خصوص برای کسی که در شرف مهاجرت است می‌توانند آزاردهنده باشند. برای اینکه هزینه‌های اضافی را کاهش دهید، می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

۱- آزمون تعیین سطح بدهید

از جمله روش‌های کاهش هزینه‌ گرفتن مدرک آیلتس، این است که پیش از شرکت در دوره‌های آموزشی یا یادگیری به صورت خودآموز، حتما در تعیین سطح عمومی و تعیین سطح اختصاصی آیلتس شرکت کنید. این آزمون‌ها به شما کمک می‌کنند که یادگیری را از مرحله‌ای شروع کنید که واقعا به آن نیاز دارید و دیگر زمان و هزینه زیادی صرف آموزش خود نکنید. 

۲- دوره‌های گروهی را انتخاب کنید

توجه داشته باشید که دوره‌های آموزش خصوصی، به دلیل تمرکز استاد روی افراد محدود، همیشه هزینه بیشتری خواهند داشت. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که هزینه این دوره‌ها دو برابر دوره‌های گروهی است. در صورتی که آموزش در جمع تمرکز شما را به هم نمی‌زند و برای یادگیری عجله چندانی ندارید، کلاس‌های گروهی انتخاب بسیار مناسبی خواهند بود؛ زیرا علاوه بر هزینه کمتر، فضای تعاملی بهتری برای یادگیری و رفع اشکال دارند. 

۳- ترکیب دوره و آموزش خودآموز را امتحان کنید

یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود هزینه گرفتن مدرک آیلتس به طور قابل توجهی کمتر شود، این است که به طور همزمان هم در کلاس شرکت کنید و هم به شکل خودخوان برخی نکات را بیاموزید. با این کار می‌توانید سرعت یادگیری خود را افزایش دهید و در نتیجه در طولانی مدت، هزینه کمتری صرف یادگیری و آموزش کنید. البته این روش بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که وقت کمتری دارند، هزینه دوره خصوصی را ندارند و می‌خواهند خیلی سریع به نتیجه مطلوب برسند. 

۴- هیجانی تصمیم نگیرید

ناگهان برای ثبت‌نام در آزمون آیلتس اصلی یا ورود به دوره‌های آموزشی اقدام نکنید، حتی اگر از توانایی‌های خود اطمینان دارید! هزینه آزمون آیلتس اصلی سنگین است و در صورتی که نتیجه دلخواه را به دست نیاورید، مجبور خواهید شد که مجددا آزمون بدهید. همچنین اگر تحت تاثیر تبلیغات بخواهید در دوره‌های مختلف شرکت کنید، به احتمال بسیار زیاد دچار زیان‌های سنگینی خواهید شد. بنابراین، عاقلانه تصمیم‌گیری کنید و بر اساس هیجان لحظه‌ای پیش نروید. 

۵- هوشمندانه آزمون ماک بدهید

برخی زبان‌آموزان به دلیل استرس و فشاری که تحمل می‌کنند، مدام و بدون فاصله زمانی دقیق، آزمون ماک می‌دهند. بهتر است برای کاهش هزینه گرفتن مدرک آیلتس پس از هر آزمون ماک، مدتی را به رفع اشکال و تمرین بپردازید و سپس، مجددا آزمون بدهید. این کار باعث می‌شود آموخته‌ها بیشتر در ذهنتان تثبیت شوند و اعتماد به نفس بالاتری نیز کسب کنید. 

۶- آهسته و پیوسته پیش بروید

آخرین راهکار برای پایین‌ آوردن هزینه گرفتن مدرک آیلتس، این است که یادگیری و آمادگی برای آزمون را از مدتی قبل آغاز کنید. هرچه زودتر برای آموزش اقدام کنید، هزینه‌ها در طول زمان پخش می‌شوند و دیگر نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت به صورت ناگهانی نخواهید داشت.

 کاهش استرس آیلتس

 دوره‌های سفیر؛ به صرفه‌ترین روش برای آمادگی آیلتس

در صورتی که می‌خواهید در عین صرفه‌جویی در هزینه‌ها، به خوبی برای آزمون آیلتس آماده شوید، باید سراغ موسسه‌ای بروید که از روش‌های آموزشی اصولی و به روز استفاده کند. کلاس آیلتس سفیر یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه است، زیرا:

  • موسسه سفیر برای دوره آیلتس آزمون تعیین سطح اختصاصی دارد. 
  • در این آموزشگاه امکان شرکت در دوره گروهی یا خصوصی و حضوری یا آنلاین را دارید. 
  • دوره‌ها سطح‌بندی شده‌اند و برای هر سطح، شهریه جداگانه دریافت می‌شود؛ بنابراین نیازی به پرداخت یک‌جا نیست. 
  • سفیر به طور منظم آزمون ماک آیلتس برگزار می‌کند. 
  • در این موسسه می‌توانید در کارگاه‌های تک‌مهارتی آیلتس شرکت کنید. 

بنابراین اگر به دنبال روشی مطمئن و باکیفیت هستید که در عین حال هزینه گرفتن مدرک آیلتس را برایتان کاهش دهد، حتما به کلاس آیلتس سفیر به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی فکر کنید. 

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=53656

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.