• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳

ظرفیت محدود کاروان‌های کربلا در شعبان و رمضان

  • 03 بهمن 1402 - 12:03
ظرفیت محدود کاروان‌های کربلا در شعبان و رمضان

همزمانی اعیاد شعبانیه با اواخر بهمن‌ماه و ماه رمضان با اسفند و تعطیلات نوروز، باعث شده است تا کربلا در این ایام، شلوغ‌تر از بقیه جاها باشد. در این مطلب از شرایط سفر به کربلا در ماه شعبان و رمضان خواهیم گفت و جزئیات کاروان‌های اعزامی به کربلا را شرح خواهیم داد.

حال و هوای کربلا در شعبان

شروع ماه شعبان با ایام باشکوه ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) آغاز می‌شود. ایامی که کربلا پر از زائرانی می‌شود که در هر گوشه‌ای از بین‌الحرمین، به شادی و سرور از زادروز مولایشان مشغول اند و از خیر و برکت این ایام بهره‌مند می‌شوند. در نیمه شعبان نیز بسیاری آرزو دارند تا در جوار حرم مطهر جدّ موعود عالمیان حضور داشته باشند تا پیمان خود را برای ظهور محکم کنند.

ازطرفی دیگر آب و هوای کربلا در اواخر بهمن‌ماه نسبتاً معتدل است و شرایط مناسبی را برای سفر ایجاد می‌کند. از یک طرف، این آب و هوای معتدل و ازطرفی دیگر حال و هوای وصف‌ناشدنی و معنوی کربلا، باعث شده است تا این ایام به بهترین زمان سفر به کربلا تبدیل شود و مسافران زیادی را راهی این سرزمین کند.

حال و هوای کربلا در ماه رمضان

کربلا در رمضان، ماه پربرکت الهی، حال و هوای متفاوتی دارد؛ امسال نیز این ماه قمری، با تعطیلات نوروز متقارن شده است و این موضوع باعث شده تا تقاضای سفر به کربلا بسیار بالا باشد و از ماه‌های قبل از نوروز، مردم به‌دنبال بازشدن کاروان‌های کربلا عید نوروز ۱۴۰۳ باشند. سفره‌های افطاری و سحری در روز‌های این ماه در بین‌الحرمین پهن است و در گوشه و کنار خیابان‌های کربلا، نذری و اطعام برقرار است.

تورهای کربلا ویژه‌ اعیاد شعبانیه

سازمان حج و زیارت باتوجه به تقارن ایام ولادت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و امام سجاد (ع) با اواخر بهمن ماه، تور‌های زیادی را در این ایام برگزار کرده است؛ تور‌هایی که زودتر از هر زمان دیگری، ظرفیت آنها تکمیل می‌شود و مجریان این سازمان، به‌دنبال افزودن تعداد کاروان‌های اعزامی به این سرزمین هستند.

  • تور کربلا ۱۷ بهمن ۶ شب با اتوبوس VIP، اسکان در هتل اطیاب نجف و هتل رضوان کربلا با قیمت ۷ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان
  • تور کربلا ۱۷ بهمن ۶ شب با اتوبوس VIP، اسکان در هتل طوی نجف و هتل الاماره کربلا با قیمت ۷ میلیون ۳۲۰ هزار تومان
  • تور کربلا ۲۰ بهمن ۶ شب با اتوبوس VIP، اسکان در هتل الاخضر نجف و هتل رضوان کربلا با قیمت۷ میلیون و ۲۹۲ هزار تومان
  • تور کربلا ۲۳ بهمن هوایی ۷ شب، اسکان در هتل اسطوره نجف، هتل دره‌ الشرق کربلا با قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

تور‌های مخصوص ولادت حضرت مهدی (عج) نیز از اول تا پنجم اسفند ماه به‌سوی عراق راهی می‌شوند تا در مراسم جشن نیمه شعبان در جوار حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در کربلا یا امیرالمومنین علی (ع) در نجف حضور داشته باشند؛ این تور‌ها نیز بسته به هوایی و زمینی بودن یا هتل‌‌های اسکان آن، قیمت‌های متفاوتی دارند.

تور کربلا ویژه ماه رمضان؛ عید ۱۴۰۳

بی‌شک نوروز، بهترین زمان سفر به کربلا برای عده‌ زیادی از مردم به شمار می‌رود؛ چراکه تعطیلات عید ۱۴۰۳، زمان مناسب برای کسانی است که تنها در این ایام، فرصت و امکان سفر دارند؛ اینکه لحظه سال تحویل در بین‌الحرمین حضور داشته باشند و هم‌نوا با سایر زائران دعای فرج را زمزمه کنند، آرزو بسیاری از زائران است.

تور‌های کربلا ویژه نوروز ۱۴۰۳ از یک ماه قبل از عید، ارائه می‌شوند؛ البته به‌دلیل تقاضای بسیار زیاد زائران، ظرفیت این کاروان‌ها، در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل می‌شود؛ از همین رو، لازم است از اواخر بهمن‌ماه، پیگیر ارائه کاروان‌های عتبات از طریق دفاتر زیارتی حج و زیارت باشید.

آیا تقارن ایام عید نوروز با ماه رمضان باعث کاهش تقاضای سفر به عتبات عالیات می‌شود؟

نکته مهم اینجاست که حتی اگر برخی‌ها به‌خاطر روزه‌داری نخواهند به کربلا سفر کنند، متقاضیان این سفر معنوی، به‌قدری هستند که تفاوت چندانی در جمعیت زائران حسینی رخ نخواهد داد و ظرفیت کاروان‌ها به‌راحتی تکمیل می‌شود. البته بالعکس، عده‌ای از افراد دوست دارند در این ماهِ به‌خصوص، در کربلا حضور داشته باشند و از برکات و خیر معنوی این ماه، در سرزمین بهشتی کربلا، بهره‌مندی بیشتری کسب کنند.

سخن آخر

در این مطلب با جزئیات و شرایط تور‌های کربلا سازمان حج و زیارت در ماه‌های شعبان و رمضان آشنا شدید؛ کاروان‌هایی که طرفداران بسیار زیادی دارد و سفر در این ماه‌ها، از بهترین زمان‌ها برای سفر به کربلا محسوب می‌شود. هوای مناسبی دارد و اعیاد و ولادت‌های این ایام را در جوار حرم امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) در کربلا و نجف سپری خواهید کرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=52682

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.