• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳

ضروریات لازم برای صنایع مهم مرتبط با اتاق تمیز

  • 28 مرداد 1402 - 14:04
ضروریات لازم برای صنایع مهم مرتبط با اتاق تمیز

مسلما برای ساخت اتاق تمیز به تجهیزات خاصی نیاز خواهید داشت. این فضا باید به صورتی طراحی و ساخته شود که تا حد امکان تعداد ذرات معلق در هوا را محدود کند. همچنین بسیار مهم است عناصر این اتاق منبع ایجاد آلودگی نشود.

مهم ترین بخش ساختن اتاق استریل صنعت مورد استفاده در آن است. ممکن است شما برای یک فعالیت خاص به تجهیزات ویژه و بسیار دقیقی نیاز داشته باشید. اکیاس کلین روم در زمینه عرضه این تجهیزات با بالا ترین کیفیت فعالیت می کند.

اتاق تمیز چیست؟

اتاق تمیز به عنوان اتاق سفید یا اتاق استریل شناخته می شود. این فضا به طور ویژه برای به دست آوردن سطوح پایین آلودگی از طریق کنترل برخی پارامتر ها طراحی شده است. این نوع تأسیسات می توانند از یک یا چند اتاق تشکیل شوند. در این فضا ها سطوح فشار تفاضلی، تمیزی هوا، دما و سایر پارامتر های محیطی باید بسته به هر اتاق در محدوده خاصی نگه داشته شوند. برنامه ریزی صحیح طراحی اتاق استریل بر اساس استفاده از فضا برای به حداقل رساندن ورود، تولید و نگهداری ذرات در آن صورت می گیرد.

برای ساخت اتاق تمیز از چه تجهیزاتی استفاده می شود؟

مهم ترین تجهیزاتی که برای ساخت اتاق تمیز مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

در و پنجره

در و پنجره اتاق تمیز باید نفوذ ناپذیر بوده و رنگ روشنی داشته باشند. مقاومت بالا در برابر ورود گرد و غبار دیگر مشخصه مهم این تجهیزات به شمار می رود. همچنین باید مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته باشند و از ورود حشرات جلوگیری کنند. بهتر است ضد آب بودهد و به راحتی شسته شوند.

درب اینترلاک

در اینترلاک یک سیستم قفل در است که در اتاق های تمیز مورد استفاده قرار می گیرد. اینترلاک (سیستم های مسدود کننده) برای جلوگیری از باز شدن هم زمان دو در مجاور استفاده می شود. در واقع تنها اجازه می دهد یک در پس از بسته شدن در دیگر باز شود. بنابراین از ورود آلودگی های خارجی به اتاق تمیز جلوگیری می کند.

دوش هوا

دوش های هوا قبل از ورود به اتاق تمیز قرار می گیرند و ذرات خطرناک را حذف می کنند. هوای مورد استفاده در دوش ها سرعت بالایی دارد تا ذرات موجود در لباس ها یا سطوح را از بین ببرد. این تجهیزات معمولاً در تحقیقات پزشکی و هوا فضا مورد استفاده قرار می گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با صفر تا صد دوش هوا میتوانید به لینک درج شده مراجعه کنید.

پس باکس

Pass Box یک سیستم جعبه مانند است که برای انتقال مواد بین مناطق مختلف آزمایشگاه به روشی ایمن و تمیز استفاده می شود. بسته به نیاز هر اتاق انواع مختلفی دارد، بر همین مبنا باید در هنگام خرید آن دقت بالایی داشته باشید.

فیلترهای اتاق تمیز

آن ها به طور خاص برای تولید جریان هوای کنترل شده طراحی شده اند. آن ها راه حل کلیدی فیلتراسیون برای دستیابی به کیفیت هوای مطلوب هستند. هوای اتاق توسط فیلترها هر ساعت چندین بار به طور کامل تصفیه می شود تا گرد و غبار جمع نشود. فیلتر کربن فعال شیمیایی، هپا و گازی جزو مهم ترین این تجهیزات هستند.

هواسازهای هایژنیک

هواساز هایژنیک یا هواساز بیمارستانی هوا را استریل و عاری از هر گونه گرد و غباری می کند. این تجهیزات جهت سرمایش و گرمایش نیز مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید از این محصولات در اتاق های تمیز با مساحت های مختلف استفاده کنید.پ

سفارش تجهیزات اتاق تمیز از اکیاس کلین روم

در اتاق تمیز باید فشار داخل، سرعت و توزیع هوا، نویز، لرزش، روشنایی و الکتریسیته ساکن کنترل شود. علاوه بر این، فضا باید دما و رطوبت ثابتی نیز داشته باشد. برای کنترل تمامی این پارامتر ها به تجهیزات مناسب و با کیفیتی نیز خواهیم داشت. اکیاس کلین روم یکی از شرکت های صاحب نامی است که در زمینه عرضه این محصولات فعالیت می کند. شما می توانید تجهیزات مورد نیاز خود را از این مجموعه خریداری کنید. علاوه بر این فروش غیر حضوری این مرکز سبب شده بدون اتلاف وقت بتوانید این محصولات را سفارش دهید.

جمع بندی

در اتاق تمیز ذرات، باکتری ها و سایر آلاینده های موجود در هوا بررسی و کنترل می شوند. یک ذره می تواند مسئول از بین رفتن تولیدات یا نتایج اشتباه در تحقیقات علمی باشد. بر همین مبنا مهم است که کنترل ساخت اتاق تمیز به همان اندازه که هر پروژه نیاز دارد دقیق باشد.

تجهیزات مورد نیاز برای ساخت اتاق تمیز با توجه به نوع اتاق و همچنین صنعت مربوطه تعیین می شود. اما بعضی از تجهیزات مانند در اینترلاک، در و پنجره و غیره در همه این فضا ها مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به حساسیت بالای اتاق استریل توصیه می شود انواع درجه یک این تجهیزات را از اکیاس کلین روم تهیه کنید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=46599

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.