• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شرایط زندگی بعد از برنده شدن در لاتاری

  • 30 بهمن 1402 - 15:10
شرایط زندگی بعد از برنده شدن در لاتاری

قبل از هرچیز، لازم است بدانید که لاتاری در زبان انگلیسی (lottery) به‌معنی قرعه‌کشی یا بخت‌آزمایی است. هر برنامه‌ای که به شرکت‌کنندگان آن، طی قرعه‌کشی جایزه داده شود را لاتاری می‌گویند. هدف از برگزاری این مسابقه این است که افراد، شانس خود را امتحان کرده و با برنده شدن در لاتاری، به‌سرعت به رویاهای خود برسند. درواقع ساده‌ترین شیوه برای مهاجرت، ثبت‌نام در لاتاری گرین کارت آمریکا است و دریافت ویزا ازاین‌طریق، فقط نیازمند شانس است. برای ثبت‌نام در این برنامه، که هرسال برگزار می‌شود، نیازمند شرایط خاص و ویژه‌ای نیستید و تقریبا همه‌ی افراد می‌توانند ثبت‌نام کنند. برنده‌شدگان هر دوره بعداز دریافت ویزای لاتاری می‌توانند همراه با خانواده خود یعنی همسر و فرزندان مجردی که زیر ۲۱ سال باشند، وارد کشور آمریکا شوند. آن‌ها می‌توانند نه‌تنها در شهر و ایالات آن برای همیشه زندگی کنند، بلکه از دیگر امتیازات شهروندی، مانند کار در آمریکا، افتتاح حساب بانکی، تحصیل در آمریکا، اخذ شماره تأمین اجتماعی آمریکا و.. بهره‌مند شوند.

کارهای اولیه برندگان لاتاری در آمریکا

لازم به ذکر است که پیدا کردن محلی برای سکونت، اولین اقدامی است که بعداز برنده شدن در لاتاری و ورود به خاک آمریکا باید انجام دهید. اگر دوست یا آشنایانی دارید و می‌توانید برای مدتی در خانه‌ی آن‌ها بمانید، توصیه می‌کنیم حتما از کمک آن‌ها استفاده کنید. چراکه حساب کردن روی کمک دوستان و آشنایان ساکن آمریکا، باعث می‌شود ساده‌تر با روند آشنا شده و با محیط جدید سازگار شوید؛ اما اگر آنجا آشنای قابل‌اعتمادی ندارید، بازهم جای نگرانی نیست؛ می‌توانید محل اقامتی کوتاه‌مدت مانند هتل را انتخاب کرده یا بااستفاده از نرم‌افزارهایی چون Airbnd، خانه‌ای را برای مدت کوتاهی اجاره کنید. برای اجاره‌ی کوتاه‌مدت خانه یا استفاده از هتل، نیازی به هماهنگ کردن قبل از ورود به آمریکا نیست و می‌توانید بعداز رسیدن به فرودگاه، محل سکونت خود را رزرو کنید.

مراحل اداری برندگان لاتاری در فرودگاه آمریکا

بعداز برنده شدن در لاتاری و پرواز به سمت رویاها، قبل از آنکه پرواز شما در فرودگاه آمریکا به زمین بنشیند، مهمانداران هواپیما برگه‌هایی آبی را میان مسافران توزیع کرده و درخواست می‌کنند که آن‌ها را تکمیل کنند. این برگه‌ها، فرم‌های کمرگی بوده که نیاز است حتما آن‌ها را تکمیل نمایید. شما باید مشخصات فردی، مقدار پول نقد همراه خود (دلار و سایر ارزها)، نوع مواد غذایی همراه، ارزش لوازم گران‌بهای همراه و… را وارد نمایید. لازم به ذکر است که اظهاراتی که در این فرم نوشته‌شده، اصولا مشکلی برای شما به‌وجود نمی‌آورد؛ بنابراین فرم آبی را صادقانه و بدون نگرانی تکمیل کنید.

زندگی ایده‌آل برای برندگان لاتاری در آمریکا

لازم است بدانید که شرایط زندگی بعداز برنده شدن در لاتاری، به‌دلیل در دست داشتن گرین کارت بسیار راحت و ایده‌آل خواهد بود؛ زیرا برنده‌شدگان بعداز طی کردن مراحل دریافت ویزای دائم، صاحب گرین کارت می‌شوند که مدرک هویتی آن‌ها در خاک آمریکا قلمداد می‌شود. این کارت نشان‌دهنده‌ی مجوزی است که از دولت آمریکا دریافت کرده و می‌توانند به‌طور دائم در آنجا زندگی کنند و به‌کار و تحصیل بپردازند. فقط توجه داشته باشید که اولین اقدام برای آغاز زندگی خوب و راحت در آن کشور، آشنا شدن با قوانین زندگی آن‌ها و تفاوت‌های فرهنگی با ایران است. زیرا دریافت گرین کارت درواقع شما را از مزیت‌هایی بهره‌مند می‌کند که این دولت برای شهروندان خود تدارک دیده است.

شرایط کار برای برنده شدگان در لاتاری

ناگفته نماند که اوضاع کلی، بعداز برنده شدن در لاتاری و مهاجرت به آمریکا، از همه لحاظ، نسبت به افرادی که با ویزاهای دیگر مهاجرت کرده‌اند بهتر است؛ به‌عنوان مثال مهاجرینی که از طریق ویزای کار، وارد خاک آمریکا می‌شوند، فقط اجازه‌ی فعالیت در بعضی از مشاغل را دارند؛ اما دارندگان گرین کارت، فرصت همه‌ی مشاغل، حتی استخدام در مشاغل دولتی را نیز دارند؛ حوزه‌های زیادی ازلحاظ کاری، انتظار این افراد را می‌کشد.

شرایط تحصیل برای برندگان لاتاری

افراد برنده گرین کارت و اقامت دائم آمریکا ازلحاظ تحصیلی نیز در سطح بالایی قرار دارند؛ این افراد می‌توانند از مدارس و دانشگاه‌های دولتی استفاده کنند، شرایط زندگی آن‌ها در بسیاری از موارد کاملا مشابه شهروندان آمریکایی است؛ طوری‌که براساس قوانین ایالات‌متحده، بعداز برنده شدن در لاتاری و سال‌ها اقامت می‌توانند به‌عنوان شهروند آمریکایی در این کشور زندگی کرده و از تمام حمایت‌های دولت بهره‌مند شوند.

بهترین شهر آمریکا برای برندگان لاتاری

گفتنی است که هرساله تعداد زیادی از ایرانیان در لاتاری برنده‌شده و برای مهاجرت اقدام می‌کنند؛ اما عدم اطلاع آن‌ها از شرایط زندگی در شهرهای مختلف آمریکا، مانع انتخاب درست آن‌ها می‌شود. لازم به ذکر است که انتخاب بهترین شهر آمریکا، برای زندگی برندگان، به موارد زیادی ازجمله، هزینه‌های زندگی، درصد نژادپرستی، موقعیت‌های شغلی و سایر موارد بستگی دارد. باتوجه‌به تجربه‌ی سایر برندگان لاتاری در سال‌های گذشته، بعضی از شهرهای آمریکا، به‌عنوان بهترین شهر، برای سکونت این افراد انتخاب‌شده‌اند که در ادامه به ذکر چند مورد می‌پردازیم:

  • سیاتل در ایالت واشنگتن
  • دالاس در ایالت تگزاس
  • بوستون در ایالت ماساچوست، بعداز برنده شدن در لاتاری
  • سن آنتونیو در ایالت تگزاس
  • پورتلند در ایالت اورگان
  • هیوستون در ایالت تگزاس
  • رالی در ایالت کارولینای شمالی

برنده شدن در لاتاری پلی به سوی آرزوها

به جرئت می‌توان گفت که افرادی که قصد مهاجرت داشته و در برنامه لاتاری، برنده شوند، به‌عنوان خوش‌شانس‌ترین افراد جهان شناخته می‌شوند. قطعا همه‌چیز برای این افراد، نسبت به کسانی که از روش‌های دیگر مهاجرت می‌کنند، بسیار بهتر و راحت‌تر است. درواقع کسانی که گرین کارت را دریافت کنند، ثابت می‌کنند که مجوزهای لازم از دولت آمریکا را برای زندگی دائم، کار و تحصیل در این کشور، دارند؛ بنابراین یکی از مزیت‌های داشتن گرین کارت نسبت به روش‌های دیگر مهاجرتی این است که شما بعداز برنده شدن در لاتاری، دغدغه‌ای برای گرفتن ویزای موقت و سپس اقامت دائم نخواهید داشت و ازاین‌نظر شرایط زندگی برای برندگان بسیار راحت‌تر خواهد بود. فقط فراموش نکنید که آشنایی با قوانین این کشور تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی شما دارد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=53664

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.