• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

روش های باز کردن گرفتگی لوله فضلاب با اسید

  • 08 آبان 1401 - 12:33
روش های باز کردن گرفتگی لوله فضلاب با اسید

گرفتگی لوله یکی از متداول ترین مسائلی است که در منزل امکان دارد با آن برخورد کنید. آشنایی با روش های بازکردن لوله فاضلاب با اسید در این مواقع برای شما راهگشا خواهد بود. یکی از روشها به منظور رفع انسداد لوله های فاضلاب اسیدها هستند. اسیدها در اکثر فروشگاه ها و سوپر مارکت ها موجود هستند. اما استفاده آن نیازمند رعایت یکسری نکات مهم است. در طی این مطلب از شرکت لوله بازکنی اصفهان تاسیسات دنا می خواهیم به باز کردن لوله فاضلاب با اسید و چگونگی آن بپردازیم.

باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب با اسید

اگر لوله های فاضلاب سینک، حمام یا سرویس بهداشتی دچار گرفتگی شده است، می توانم علل مختلفی داشته باشد؛ با شناسایی علل گرفتگی لوله روش مناسب را برای رفع انسداد میتوان انتخاب کرد. علل گرفتگی لوله به شرح زیر است:

  • ورود هرگونه شیئی مانند تلفن همراه، دستمال کاغذی گلوله شده بزرگ، نوار بهداشتی، صابون، ته سیگار و موارد این چنینی با ایجاد انسداد در لوله سبب گرفتگی لوله میشود.
  • سفت شدن فضولات، چربی و روغن یا دستمال کاغذی در لوله مسیر عبور دیگر مواد را سد میکند باعث گرفتگی میشود.
  • ریختن مو در لوله های فاضلاب میتواند از دیگر دلایل گیر کردن سایر اجسام درشت و ریز شود و مانع سفتی را بوجود آورد.
  • رشد درخت ها و نفوذ در لوله فاضلاب نیز میتواند از دیگر دلایل انسداد لوله شناخته شود.
  • استاندارد نبودن لوله یا استفاده از لوله های پلیکا یا پی وی سی با قطر کوچک احتمال گرفتگی را بالاتر میبرد.
  • ورود روغن و چربی به لوله باعث میشود سایر ته مانده مواد غذایی یا تفاله چایی و قهوه به آن جذب شده و مانعی را درست کند.

آیا رفع گرفتگی لوله با اسید امکان پذیر است؟

معمولاً در مواردی که انسداد لوله خفیف باشد، تلمبه دستی یا لوله بازکن خانگی می توانند آن را رفع کند. این وسیله با مکشی که ایجاد می‌کند سبب جابجایی و گاه آن خارج شدن موانع می‌شود. بدین ترتیب راه آب را باز میکند. اما در صورت گرفتگی شدید نیاز است چاره دیگری بیاندیشیم.

محلول های لوله بازکن راه حل موثر برای رفع موانعی است که در مسیر عبور آب هستند. با استفاده از محلول لوله بازکن راه آب را باز شده و مشکل را برطرف می کند. همچنین در مواردی که جسمی سخت در لوله گیر کرده باشد دستگاه فنر زنی پیشنهاد میشود.

چگونگی بازکردن گرفتگی لوله فاضلاب با اسید لوله بازکن

محلول های لوله بازکنی به دلیل ترکیبات اسیدی که دارند، خاصیت رسوب زدایی داشته و با اطمینان می‌توان از آن برای برطرف نمودن گرفتگی های معمولی و شدید استفاده کرد. توجه داشته باشید که اگر جسم یا وسیله ای در لوله باشد نمی توان از محلول استفاده کرد. ترکیباتی که این اسیدها دارا می باشند، دارای بخار هایی هستند که برای سلامتی انسان مضر است و باید نکات ایمنی آن را به دقت رعایت نمود.

با ورود محلول به درون لوله، ترکیبات اسیدی به روی مانع سفت شده اثر میکند. سپس ماده سفت شده، تجزیه شده یا از بین میرود ، با تجزیه شدن آن به همراه آب از لوله به چاه فاضلاب میرود. تماس اسید لوله بازکن با پوست انسان میتواند تبعات جبران ناپذیری را بهمراه داشته باشد. در ادامه به مهم ترین نکات به منظور استفاده صحیح از لوله باز کنی و ریختن اسید در چاه فاضلاب میپردازیم.

روش استفاده از اسید لوله بازکن

باز کردن لوله فاضلاب با اسید، عملی است که باید محتاطانه و با دقت انجام گیرد. در قدم اول با خریداری یک لوله بازکن خوب است. بعد از خریداری نوبت به استفاده از آن میرسد. ابتدا ماسک و دستکش ضخیم به تن کنید. توجه کنید که بوی اسید نباید در دستگاه تنفسی شما وارد شود. زیرا عواقب جبران ناپذیری دارد.

روی برچسب محصول را مطالعه و با طریقه استفاده از آن آشنایی پیدا کنید. اکنون نوبت ریختن محلول درون لوله میرسد. به آرامی آن را درون چاه توالت یا سینک ظرفشویی بریزید. با توجه به زمان پیشنهادی که روی برچسب محصولات توصیه شده، کمی صبر نمایید.

سپس مقدار زیادی آب را درون لوله بریزید تا محلول به طور کلی همراه با اب خارج شود. اگر محلول درون لوله بماند میتواند باعث خوردگی و پوسیدگی لوله شود. برخی از لوله بازکن های جامد نیز وجود دارد که باید آن را در دریچه لوله گذاشته و به صورت قطره قطره روی آن آب بریزید. این فرایند کمی زمانبر خواهد بود.

طریقه ریختن اسید در چاه فاضلاب

  • از دستکش ضخیم برای ریختن محلول درون لوله استفاده کنید. توجه کنید دست شما با مایع برخورد نکند. در صورت برخورد سریعا دست خود را چندین بار مورد شست و شوی قرار دهید.
  • تا زمان تاثیرگذاری و بازکردن لوله فاضلاب با اسید در بالای چاه منتظر نمانید. بلکه از محل فاصله گرفته تا محلول اثر کند.
  • بخاری که از محلول لوله باز کن استشمام می شود گازی سمی است و تنفس آن باعث آسیب دیدن ریه می شود. همچنین این گاز به مخاط چشم نیز آسیب میرساند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم از ماسک ضخیم استفاده نمایید که کاملا صورت شما را بپوشاند استفاده کنید.
  • در صورت برخورد محلول لوله باز کن به چشم باید فوراً چشم با آب شسته و از داخل به خارج شستشو دهید این عمل باید ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار شده و در صورت برطرف نشدن مشکل حتماً به پزشک مراجعه کنید.
  • به کارگیری مداوم از محلول لوله بازکن خطرناک است؛ زیرا ترکیب آن با گازهای داخل چاه خطرناک تر و سمی را می سازد که استشمام آن برای تمام بدن مضر است اگر لوله های شما دائماً دچار گرفتگی میشود به جای استفاده مداوم از اسید لوله بازکنی توصیه می کنیم به افراد متخصص لوله بازکنی اصفهان تماس بگیرید.

اگر گرفتگی با اسید حل نشد چه کنیم؟

گرفتگی لوله در صورتی که با اسید حل نشود به مسئله چالش برانگیز تبدیل میشود. زیرا استفاده مداوم میتواند باعث پوسیدگی و خوردگی سیستم فاضلاب شود. همچنین در غیر این صورت چاه فاضلاب نیز دائما دچار گرفتگی خواهد شد. در این زمان چه باید کرد؟

توصیه میکنیم با یک شرکت لوله بازکنی در نزدیکی خود مانند شرکت لوله بازکنی تاسیسات دنا تماس بگیرید و مشکل خود را برطرف کنید. احتمال اینکه جسم سختی درون لوله وجود داشته باشد وجود دارد. در این صورت با اسید لوله کن قابل حل نیست و باید از دستگاه فنز زنی استفاده شود. اغلب کارشناسان لوله باز کن دستگاه سیار فنر زنی به همراه دارند و در اسرع وقت در محل شما حضور می یابند.

منبع اصلی این گزارش مقاله ی بازکردن لوله فاضلاب با اسید در سایت مرجع لوله بازکنی تاسیسات دنا در اصفهان می باشد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=32197

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.