• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳

تفاوت نبشی فابریک و پرسی

  • 24 دی 1402 - 12:33
تفاوت نبشی فابریک و پرسی

تفاوت نبشی فابریک و پرسی در  آهن آپ و قیمت نبشی امروز : نبشی‌ ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات فولادی در ساختمان‌سازی و بسیاری از صنایع قابل استفاده هستند . قیمت نبشی امروز بر اساس سایز, جنس و حتی وزن این محصول متفاوت است. سطح مقطع نبشی‌ها دو ضلع عمود برهم است و به شکل L انگلیسی وجود دارد. یک نوع دسته بندی که می‌توان برای این محصولات در نظر گرفت, نبشی پرسی و نبشی فابریک است. در این مقاله قرار است به طور کامل در مورد تفاوت نبشی فابریک و پرسی صحبت کنیم. در این مقاله از آهن آپ با ما همراه باشید تا تفاوت نبشی فابریک و پرسی  بیشتر بدانید.

کاربرد نبشی فابریک و پرسی

شاید سوال خیلی از افراد این باشد که تفاوت نبشی فابریک و پرسی در آهن آپ  چیست؟ اگر بخواهیم نگاه کلی به نبشی فابریک و پرسی داشته باشیم، باید بگوییم که این دو محصول از نظر روش تولید، شکل ظاهری, قیمت، تحمل بار، سختی و … باهم تفاوت‌های زیادی دارند. طرز تولید نبشیهای فابریک نسبت به نبشیهای پرسی متفاوت است و البته که این دو نوع مقطع فولای در بسیاری از زمینه‌های دیگر هم متفاوت هستند.

آشنایی با نبشی فابریک

یک پارامتر مهم که نبشی فابریک را از نوع پرسی جدا می‌سازد, نحوه تولید این محصول به روش نورد گرم است. فولاد نورد گرم, فولادی است که در دماهای بالا نورد شده است, در حالی که در فرآیند فولاد نورد سرد، مواد سرد می‌شوند یا با آنیل کردن یا نورد، نرم می‌شوند. فولادها با گریدها و مشخصات مختلف می‌توانند نورد گرم یا سرد باشند و با توجه به کاربرد مد نظر, شما می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. درک تفاوت‌های فولاد نورد سرد و گرم می‌تواند به شما کمک کند که بتوانید بهترین محصول را مطابق با نیاز و پروژه خود خریداری کنید.

طی فرآیند ساخت نبشی فابریک، باید فولاد به روش نورد گرم تولید شود. این فرآیند شامل نورد فولاد در دماهای بالا (معمولا بیش از ۱۷۰۰ درجه فارنهایت) است. این دما, بالاتر از دمای تبلور مجدد فولاد است و به فولاد اجازه می‌دهد به راحتی شکل بگیرد و در اندازه‌های بزرگ‌تر ساخته شود. این نوع نبشی معمولا شکل و شمایل زیبا و تمیزتری نسبت به نبشی پرسی دارد, زیرا طی این فرآیندها فولادها می‌توانند شکلی زیبا به خود بگیرند.

آشنایی با نبشی پرسی

روش تولید نبشی پرسی، فولاد نورد سرد است. فولاد نورد سرد اساسا فولاد نورد گرم است که با اجازه دادن به خنک شدن در دمای اتاق و آنیل یا حتی نورد حرارتی بیشتر پردازش شده است. نبشی پرسی با تلورانس ابعادی نزدیک‌تر و طیف وسیع‌تری از پوشش‌های سطحی نسبت به نبشی فابریک تولید می‌کند. برای ساخت این محصول، ابتدا ورق‌های فولادی را برش می‌دهند, بعد برای شکل‌دهی در دستگاهی با نام رول فرمینگ قرار می‌دهند تا در نهایت به شکل نبشی پرسی در بیاید. این محصول معمولا گوشه‌های گردی دارد و به راحتی قابل تشخیص است.

مهم‌ترین تفاوت نبشی فابریک و پرسی چیست ؟

با اینکه این دو محصول از نظر قیمت، کاربرد، شکل ظاهری و حتی نحوه تولید با هم تفاوت دارند؛ اما مهم‌ترین تفاوت این دو محصول در نحوه تولید هر کدام است. همان‌طور که در بالا هم گفته شد, نبشی فابریک با کمک فرآیند نورد گرم تولید و نبشی پرسی با نورد سرد تولید خواهد شد. نبشی‌های فابریک از لحاظ شکل ظاهری به راحتی قابل تشخیص هستند و هم بال مساوی و هم بال نامساوی دارند. این در حالی است که نحوه تولید نبشی پرسی همان‌طور که از اسم آن مشخص است، با فشار دادن و پرس کردن تولید و از ورق فولاد به طول ۶ متر تولید و روانه‌ی بازار خواهند شد.

تفاوت در مواد اولیه تولید نبشیها

مواد اولیه نبشیهای فابریک با نبشیهای پرسی متفاوت است. برای تولید نبشی فابریک از شمش فولادی استفاده می‌کنند، در حالی که ماده اولیه نبشی پرسی ورق فولادی است. نوع ورق فولادی استفاده شده برای تولید این محصول متفاوت است. در برخی از موارد، از ورق سیاه استفاده می‌کنند و در مواقع دیگر نیاز به استفاده از ورق روغنی است. ورق روغنی سطح بهتری به محصول تولید شده می‌دهد.

فرق نبشی فابریک و پرسی از نظر ظاهر

این دو محصول را می‌توان به راحتی از نظر شکل ظاهری تشخیص داد. نبشی پرسی به دلیل فرآیند تولید، گوشه‌های گردی دارد. یکی دیگر از مشخصه‌های ظاهری این دو محصول این است که هر کدام ضخامت بال‌های مختلفی دارند. ضخامت بال‌ها در نبشی فابریک یکی نیست و در انتهای هر بار کمتر می‌شود؛ اما این ضخامت در نبشی پرسی در سراسر بال یکسان است. با توجه به همین دو مورد، می‌توانید به راحتی این دو محصول را از نظر شکل ظاهری تشخیص دهید.

فرق نبشی فابریک و پرسی از نظر سختی و نرمی

قیمت نبشی امروز | آهن آپ

تفاوت در فرآیند مورد استفاده برای ساخت نبشی، باعث تولید این محصول با ویژگی‌های مختلف از سطح، خواص مکانیکی و کاربردها شده که می‌تواند بر کیفیت و عملکرد محصول نهایی تأثیر بگذارد. نبشی‌های فابریک به دلیل نوع تولید خود، میزان سختی بالاتری دارند. نبشی فابریک از طریق فرآیند نورد در دماهای بالا، معمولا بالای ۱۷۰۰ درجه فارنهایت انجام می‌شود. این فرآیند منجر به ایجاد یک سطح خشن و پوسته‌دار با لبه‌های گرد می‌شود. فولاد نورد گرم که به دلیل چک‌ خواری و شکل‌پذیری معروف است و اغلب در بسیاری از کاربردها استفاده می‌شود.

نبشی پرسی می‌تواند سطح صاف‌تر و صیقلی‌تری نسبت به نوع فابریک داشته باشد. نبشی پرسی به دلیل استحکام و یکنواختی خود شناخته شده است و برای کاربردهایی که نیاز به ابعاد دقیق و پرداخت سطحی دارند مناسب است.

تفاوت نبشی فابریک و پرسی از نظر قیمت

قیمت یکی از پارامترهایی است که تفاوت نبشی فابریک و پرسی را تعیین می‌کند. نوع ورق فولادی استفاده شده در قیمت نبشی امروز پرسی تاثیر دارد. ورق سیاه استفاده شده برای ساخت این محصول، نسبت به ورق روغنی هزینه کمتری دارد. اگر از ورق‌های فولادی باکیفیت بالا استفاده کنند، این محصول هزینه بسیار بالایی خواهد داشت.

محدودیت های بودجه عامل مهمی است که در انتخاب نبشی مناسب برای یک پروژه باید در نظر گرفته شود. نبشی فابریک ممکن است برای پروژه های در مقیاس بزرگتر مقرون به صرفه باشد، در حالی که نبشی پرسی ممکن است گران‌تر باشد، اما دقت و کیفیت سطح بهتری را برای پروژه های کوچک‌تر ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، عواملی مانند: هزینه‌های حمل‌و‌نقل، هزینه‌های پردازش و نیاز به عملیات ثانویه مانند رنگ‌آمیزی یا ماشینکاری نیز باید در هنگام ارزیابی هزینه کلی برای خرید نبشی در نظر گرفته شود. سعی کنید. نیازهای پروژه را با منابع موجود و محدودیت‌های بودجه در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین نوع نبشی را خریداری کنید.

کاربردهای نبشی پرسی با فابریک چه فرقی دارد؟

کاربردهای نبشی پرسی با فابریک | آهن آپ

نبشی‌های فابریک استحکام بالاتری نسبت به نبشی پرسی دارند و به همین دلیل در کاربردهایی قابل استفاده هستند که نیاز به دوام و استحکام بالایی باشد. در ساخت لوازم خانگی و حتی خودرو می‌توان از نبشی پرسی استفاده کرد. مزیت نبشی پرسی این است که شکل ظاهری تمیزی دارد، بنابراین در کاربردهایی که شکل نهایی محصول باید به بهترین شکل باشد، این محصول استفاده می‌شود.

نبشی فابریک که با فرآیند نورد گرم تولید می‌شود، در  کاربردهای زیادی قابل استفاده است و در صنایع مختلف کاربرد دارد. چکش خواری و شکل پذیری این محصول را برای اجزای سازه‌ای مناسب می‌کند.

همچنین معمولا برای خطوط راه آهن، لوله‌ها و ورق‌های فلزی استفاده می‌شود. اساسا فولاد نورد گرم به دلیل استحکام و دوام اغلب در ساخت و ساز و حمل و نقل استفاده می‌شود.

چگونه می‌توان نبشی فابریک را از پرسی تشخیص دارد؟

تا به اینجای مقاله متوجه شدید که نبشی پرسی با فابریک چه تفاوتی دارد. با توجه به همه این موارد گفته شده، شما از نظر شکل ظاهری و حتی قیمت این دو محصول می‌توانید به راحتی هر کدام را تشخیص دهید. به عنوان مثال: نبشیهای پرسی شکلی گرد مانند دارند و از طرفی با فرآیند نورد سرد تولید می‌شوند. در شکل ظاهری، نبشی‌های پرسی ظاهری تمیز تر دارند و در مواردی که نیاز به زیباشناسی باشد، از این نوع نبشی استفاده می‌کنند.

خرید انواع نبشی پرسی و فابریک از آهن آپ

برای خرید نبشی پرسی و نبشی فابریک می‌توانید از مجموعه آهن آپ اقدام کنید. این مجموعه با سال‌ها تجربه و تخصص در حوزه فروش مقاطع فولادی و نبشی، ارائه‌دهنده بهترین نوع‌های نبشی با بالاترین کیفت و مناسب‌ترین قیمت است. به غیر از این دو مورد، می‌توانید قیمت نبشی امروز اسپرال را هم در سایت آهن آپ ببینید. برای سفارش هر نوع نبشی می‌توانید با شماره ۰۳۱۳۸۰۳۰۰۰۰ در تماس باشید تا کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

جمع بندی

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که تفاوت نبشی سبک و سنگین چیست. همان‌طور که در این متن گفته شد،تفاوت نبشی فابریک و پرسی  در شکل ظاهری، قیمت، مواد اولیه، روند تولید و بسیاری از فاکتورهای دیگر است. برای آن دسته از افرادی که سالهاست در حوزه فولاد تخصص دارند، تشخیص این دو محصول کار سختی نیست. اما برای برخی از افراد تازه‌کار شاید درک این موضوع سخت باشد.

با توجه به این موارد گفته شده، حالا می‌توانید به راحتی تشخیص دهید که برای پروژه خود به نبشی فابریک نیاز دارید یا پرسی؟ امیدواریم به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشیم. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، در بخش ارسال نظرات، تجربه و نظرات ارزشمند خودتان را با ما در میان بگذارید.

برای خرید نبشی فابریک و خرید نبشی پرسی می‌توانید روی کمک کارشناسان آهن آپ حساب کنید. آهن آپ یکی از شرکت‌های فعال و معتبر در زمینه فروش مقاطع فولادی است. برای خرید این محصولات فقط کافیست با شماره ۰۳۱۳۸۰۳۰۰۰۰ در تماس باشید تا بتوانید بهترین محصول را مطابق با نیاز خودتان خریداری کنید.

منبع : https://ahanup.com/تفاوت-نبشی-فابریک-و-پرسی-در-چیست/

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=52460

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.