• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳

تعویض درب اتوماتیک قدیمی و بروزرسانی آن

  • 02 دی 1402 - 11:23
تعویض درب اتوماتیک قدیمی و بروزرسانی آن

درب اتوماتیک به گونه ای ساخته می شوند که سال های طولانی مورد استفاده قرار می گیرند، خرید و نصب آن ها بسیار به صرفه می باشد.ولی در برخی از اوقات، اتفاقاتی باعث می شود که درب اتوماتیک نیاز به تعمیر فنی و یا حتی تعویض داشته باشد.در این مقاله به بررسی بهترین زمان تعویض درب اتوماتیک و همچنین معرفی شرکت آماج صنعت آذر به عنوان بزرگترین تولیدکننده درب اتوماتیک ایران می پردازیم.

ایجاد خرابی غیر قابل جبران درب اتوماتیک

امروزه به منظور جلوگیری از ترافیک و تجمع در مقابل قسمت درب ورودی ساختمان ، امنیت بالا و همچنین ایجاد ورودی مدرن از درب اتوماتیک استفاده می شود. از مهمترین دلایل خرابی در اتوماتیک، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
۱) تراز نبودن درب،

۲) شل شدن تسمه،

۳)خراب بودن موتور درب برقی،

۴) تنظیمات نادرست درب

اشاره نمود. بهترین کار در این مرحله تماس با پشتیبانی فنی شرکت آماج صنعت آذر به عنوان تنها ارائه دهنده بیمه آماج مخصوص انواع درب برقی می باشد. در اینصورت با حضور نیروی فنی شرکت، درب مورد بررسی قرار می گیرد و با شناخت عوامل خرابی درب اتوماتیک به شما برای تصمیم نهایی جهت تعویض و یا تعمیر آن اطلاعاتی داده می شود.

اشکال اساسی در عملکرد درب اتوماتیک

برخی اوقات در عملکرد درب اتوماتیک اشکالاتی به وجود می آید، به عبارت دیگر درب برقی به خودی خود باز و بسته شده و یا اینکه در اصلاً باز نمی شود. چون مشکلات خرابی درب اتوماتیک بسیار متنوع است، امکان دارد بخشی به نام رادار اپراتور که در اپراتور درب اتوماتیک وجود دارد خراب شود. رادار اپراتور از تکنولوژی مادون قرمز پیروی می کند. در صورتی که بخش رادار اپراتور در معرض نور خورشید باشد در به صورت خود به خود باز و بسته میشود. البته خرابی سنسور نیز می‌تواند باعث ایجاد مشکل در عملکرد درب اتوماتیک شود. درهای اتوماتیک دارای انواع مختلف سنسور هستند. هرکدام از این سنسورها عملکرد متفاوتی دارند. از مهمترین سنسورها می‌توان به چشمی و… اشاره کرد. کارشناس با تجربه آماج صنعت آذر به خوبی می‌تواند مشکلات درب را بررسی نماید.

خرابی موتور درب برقی

یکی از متداولترین مشکلات درب اتوماتیک اختلال در عملکرد موتور درب است‌. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید باید موتور درب را بررسی کنید. در ابتدا باید برای بازگرداندن تنظیمات درب به حالت اولیه موتور درب را راهاندازی کنید‌. اگر با راه اندازی مجدد مشکل درب اتوماتیک برطرف نشد، باید انکودر درب را تعویض کنید. در صورتی که باز درب مشکل داشت اقدام به تعویض در اتوماتیک نمایید. برای شناسایی علل خرابی درب اتوماتیک نیاز به تماس با واحد پشتیبانی فنی آماج صنعت دارید.

آسیب به اجزای درب برقی

تسمه از اجزای درب اتوماتیک است که ممکن است به مرور زمان دچار شل شدگی شود. شل شدگی تسمه یا آسیب به یکی از اجزای درب برقی میتواند در عملکرد درب اختلال ایجاد نماید. برای تعمیر مشکل باید تسمه را در جای خود سفت کنید. تسمه هایی که در درب های اتوماتیک استفاده می شوند کیفیت بالا داشته و معمولاً در مدت زمان بسیار زیاد نیاز به تعویض دارند. به مروز زمان این تسمه‌ها تعویض می‌شوند و با تعویض آنها درب مانند روز اول کار می‌کند. همیشه هنگام خرید چندین تسمه زاپاس برای درب خود تهیه نمایید تا در صورت خرابی قادر به تعویض آن باشید.

چه زمانی باید درب اتوماتیک تعویض شود؟

درست است که درب اتوماتیک عمر طولانی دارند، اما ممکن است در اثر عملکرد زیاد یا سایر عوامل مختلف درب اتوماتیک از کار بیفتد و قابل تعمیر نباشد، بنابراین نیاز به تعویض در اتوماتیک است. در صورت عدم تعویض در اتوماتیک مشکلات بسیار زیادی ایجاد میشود و اگر درب اتوماتیک قدیمی باشد ممکن است نتوان یراق آلات درب را تعمیر کرد، چرا که یراق آلات درب کاملاً فرسوده و مستهلک شدهاند‌‌. در صورتی که مخارج تعمیر درب بسیار بالا باشد و یا با تعمیر نیز دیگر مانند روز اول کار نکند باید حتماً نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. گاهی اوقات هزینه‌های تعمیر بیشتر از خرید است و دیگر درب نیز ماند روز اول نمی‌شود

نبود قطعات و لوازم جانبی درب

یکی از دلایلی که باید اقدام به تعویض در اتوماتیک کرد، نبود قطعات و لوازم جانبی درب اتوماتیک است، چه بسا اگر درب اتوماتیک قدیمی باشد مطمئناً نمی‌توان قطعات و یراق آلات آن را به راحتی در بازار پیدا کرد. با عرضه درب‌های جدید اتوماتیک به بازار، دیگر ممکن است قطعات درب‌های قدیمی تولید نشود به همین دلیل بهتر است اقدام به تعویض درب قدیمی خود نمایید.

قدیمی بودن مدل درب اتوماتیک

اگر درب اتوماتیک قدیمی باشد اجزا و یراقآلات درب به مرور زمان فرسوده و مستهلک خواهند شد. در مواردی که قصد سرویس درب اتوماتیک را دارید ممکن است با تعویض بسیاری از قطعات و یراق آلات نتوانید مشکل درب را حل نمایید، بدین منظور احتیاج دارید یک بدنه جدید برای درب فراهم آورید. در این صورت باید با تعویض در اتوماتیک ظاهر ساختمان را بهبود بخشیده و مشکلات درب را حل نمایید.

مقرون به صرفه نبودن هزینه تعمیرات

در مواردی ممکن است بسیاری از قطعات درب در اثر ضربات یا استهلاک دچار خرابی شده باشند. در این زمان اگر بخواهید تمام قطعات درب اتوماتیک یا چندین قطعه آن را تعویض کنید هزینه تعمیر مقرون به صرفه در نمیآید یا به عبارت دیگر ممکن است قطعات اصلی درب دچار خرابی شده باشند و شما باید برای تعویض آن هزینه زیاد پرداخت نمایید تا درب اتوماتیک شما تعمیر شود. به جای پرداخت هزینه زیاد برای تعمیر درب، میتوانید اقدام به تعویض درب اتوماتیک نمایید تا در هزینههای خود صرفه جویی کنید.

تغییر کاربری درب اتوماتیک پارکینگ

ممکن است با تغییر کاربری ساختمان احتیاج به تعویض درب اتوماتیک داشته باشید، چرا که درب اتوماتیک باید متناسب با عملکرد خود در ساختمان مخصوصی استفاده شود، به طور مثال اگر یک ساختمان بزرگ چندین ورودی داشته باشد، باید از درب اتوماتیک برای ورودی که افراد غریبه رفت و آمد می‌کنند استفاده کرد تا امنیت لازم ایجاد شود. همچنین به راحتی بتوان ورود و خروج افراد غریبه را کنترل نمود. بنابراین ممکن است درب قدیمی با شرایط ساختمان فعلی مطابقت نداشته باشد و مجبور به تعویض درب اتوماتیک شوید. البته اگر قرار است درب اتوماتیک را در محیط پر رفت و آمد نصب کنید بهتر است به سراغ دربهایی که دارای سیستم مرکزی پر سرعت و قدرت هستند بروید. اینگونه درب‌ها برای مراکز پرجمعیت طراحی شده‌اند.

تغییر در معماری ساختمان

از دیگر دلایلی که نیاز به تعویض در اتوماتیک است، تغییر در معماری ساختمان است. درب اتوماتیک در قسمت ورودی ساختمانها استفاده می‌شود، به همین دلیل باید در هنگام تغییر معماری ساختمان، معماران توجه زیادی به درب اتوماتیک نمایند. همچنین باید به زیبایی و شیک بودن ساختمانها و میزان فضای موجود در ساختمان اهمیت دهید. درب تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ساختمان دارد.

پیشنهاد میشود اگر میخواهید بدانید بهترین شرکت برای تعویض درب اتوماتیک کدام است؟ از متخصصین این صنعت در شرکت آماج صنعت آذر مشاوره کاملا رایگان بگیرید. انجام موفق و رضایتمندی بالای مشتریان در بیش از ۳۰ هزار پروژه در سطح کشور افتخار ماست.

نحوه انتخاب بهترین اپراتور درب اتوماتیک با قیمت مناسب و کیفیت عالی

شما می توانید انواع اپراتور درب برقی شیشه ای و سایر اپراتور درب شیشه ای اتوماتیک را با بهترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین قیمت از فروشگاه درب اتوماتیک آماج صنعت آذر خریداری نمایید، ما در شرکت آماج صنعت بهترین اپراتور درب شیشه ای اتوماتیک را به مشتریان و مخاطبین خود عرضه می نماییم.

باید خاطر نشان کنیم که متاسفانه انواع تقلبی و بی کیفیتی از دستگاه های اپراتور درب اتوماتیک در بازار ایران موجود است و لزوم دقت در خرید این محصول از ارائه کننده معتبر آن ضروری به نظر می رسد. شرکت آماج صنعت آذر به عنوان بزرگترین تولیدکننده درب اتوماتیک ایران، انواع یراق آلات درب اتوماتیک و گیت کنترل تردد و راهبند را ارائه می نماید.

اپراتور درب برقی از محصولاتی است که توسط آماج صنعت ارائه می گردد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره ۴۸۱۳-۰۲۱ تماس حاصل نمایید. همچنین برای مشاوره حضوری به آدرس تهران، اشرفی اصفهانی، بزرگراه جلال آل احمد، جنب داروخانه دکتر علمی، پلاک ۱۷۴، طبقه دوم، واحد ۸ و یا به سایت شرکت مراجعه نمایید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=51680

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.