در مورد تاریخچه و توسعه کفش ها چقدر می دانید؟
خوب است قبل از اینکه تاریخچه صنعت کفش ایرانی را بازگو کنیم نگاهی بیندازیم به تاریخچه کلی ساخت کفش در کل جهان !
این نیاز به ظاهر ساده انسانی به صنعتی در حال رشد تبدیل شد که در آن طراحی به اندازه عملکرد مهم بود. اگرچه ویژگی های اولیه کفش تغییر نکرده است، اما اگر به تاریخچه طولانی و جالب کفش نگاه کنید، متوجه می شوید که رنگ ها، مواد و طرح آن تغییر کرده است. پیش از این، کفش توسط صنعتگران ساخته می شد. اما امروزه آنها بخشی از یک صنعت کارخانه ای هستند که هر ساله مقادیر زیادی پول به دست می آورند. برگرفته شده از تیم صفحه اول .
تاریخچه، تغییرات و روند مد کفش را می توان به مهم ترین دوره های تاریخ جهان تقسیم کرد:
دوران پیش از تاریخ (۲.۵ میلیون قبل از میلاد – ۱۲۵۰ قبل از میلاد)
کله (۱۲۵۰ قبل از میلاد – ۴۷۶ قبل از میلاد)
قرون وسطی (۱۴۵۳-۴۷۶)
دوره مدرن اولیه (۱۴۵۳-۱۹۱۸)
مدرن (۱۹۱۸–اکنون)
در اعصار مختلف، دیدگاههای متفاوتی نسبت به جهان، نسبت به فرهنگ و هنر، عوامل اقتصادی و سیاسی وجود داشت که نقش مهمی در مصالح، سبکها، نمادها و نقشهای مورد استفاده در سبک مردم داشت. کشف و فتح سرزمین های جدید، فناوری های جدید و درک متفاوت از جهان، سبک و مد کفش ها را تغییر داده است. بنابراین روند رشد این صنعت تا حدودی شبیه به تکامل گونه های جانوری مختلف در سطح زمین است. در ادامه قصد داریم تا لیستی از بهترین مراکز کفش فروشی را در کل کشور به شما معرفی کنیم اما جالب است قبل از آن به تاریخچه شکل گیری برندهای معتبر کفش در ایران بپردازیم.
معرفی بهترین برندهای کفش ایرانی: تاریخچه ۱۰ برند برتر ایرانی در صنعت کفش
تاریخچه رشد کفش ملی :
کفش ملی یکی از شرکتهای تولیدی کفش ایرانی است که در سال ۱۳۳۶ توسط محمدرحیم متقی ایروانی تأسیس شد. پس از انقلاب، شرکت کفش ملی توقیف و به سازمان صنایع ملی منتقل شد. قبل از آن، شرکت کفش ملی بخشی از یک شرکت صنعتی بود.
این شرکت زمانی مالک بیش از ۵۲ کارخانه در صنایع کفش و چرم بود و بیش از ۴۰۰ فروشگاه زنجیره ای کفش ملی در ایران داشت و بین ۹۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ کارمند داشت. محصولات این شرکت به شوروی به ویژه ارتش سرخ، مجارستان، لهستان و رومانی صادر می شد.
شرکت ملی کفش برای پاسخگویی به تقاضای قالب های جدید و تعمیر ماشین های موجود، شرکتی به نام دسما ایران تاسیس کرد که سفارشات خارجی را نیز می پذیرفت. پس از انقلاب سال ۵۷، شرکت کفش ملی و بیش از ۵۰ شرکت مرتبط توقیف شدند. تاکنون خودروهای کارخانه به طور کامل فروخته شده و سایت کارخانه (شهرک صنعتی ملی) به انباری تبدیل شده که بخشی از آن متعلق به شرکت سایپا موتور و مابقی به انبار کفش تبدیل شده است.
در حال حاضر برخی از تولیدکنندگان کفش در کشور محصولات خود را با برندهای ملی کفش از طریق فروشگاه های کفش ملی به فروش می رسانند. دو شرکت بزرگ کفش ایران یعنی Bella Shoes و Wayne Shoes نیز به همین سرنوشت دچار شدند.
اکنون کفش فروشی های داخلی عرضه کننده کارخانه های کوچک و سایر صنایع هستند و با گذشت ۳۲ سال از تاسیس آن تنها ۷۰۰ نفر از ۱۰۰۰۰ کارمند گروه ملی کفش باقی مانده اند که در بخش بازرگانی و کفش گنجه مشغول به کار هستند. بعد از انقلاب کفش ملی و کفش بلا به هیچ کشوری صادر نشد.
تاریخچه ظهور، رشد و افول کفش بلا :
کفش بلا در دی ماه ۱۳۴۱ توسط برادران امامی که سی سال سابقه در زمینه تجارت کفش داشتند تاسیس شد و در ۸ مرداد ۱۳۴۲ شروع به فعالیت کرد. تاسیسات این شرکت در زمینی به مساحت ۶۰۰۰۰ متر مربع در ۲۲ کیلومتری تهران-کرج واقع شده بود. محصولات این موسسات کفش های چرمی و کتان و کفش های پلاستیکی و لاستیکی مردانه، زنانه و بچه گانه را شامل می شد.
کفش بلا در سال ۱۳۴۱ توسط ناهاپت مرادیان و همسرش نوارت تومانیانس اهل روبنپور و سه فرزندشان استپان، ایزابل و ریدا با سرمایه ۳ میلیون ریال به ثبت رسید. چند ماه بعد امیر و منصور عمید قبل از آنکه شرکت بلا وارد فاز تولید شود آن را خریداری کردند.
مدیریت گروه بلا تا اوایل دهه ۱۹۵۰ سنتی بود. تحصیلات امیر و محسن در کلاس سوم و هشتم و منصور و کریم در مقطع دیپلم بود. آنها فاقد آموزش مدیریت صنعتی مدرن بودند. این رفتار باعث شد برخی از کارمندان گروه بلا که از نزدیکان امیر و منصور بودند به سیستم دستمزد اعتراض کنند و شرکت را ترک کنند اما با فشار برادران عمید دوباره به کار خود بازگردند.
در دههی هفتاد، مجموعه تولیدی بلا، مهپوش، جم، چرم زوک و جوراب گیلان با چالشهای بزرگی روبرو شدند. این چالشها از جمله زیان گسترده و ناتوانی در رقابت بازار بودند که نتیجهای از مدیریت دولتی و نیز شبهدولتی بودند. در نتیجه، به تدریج این مجموعهها رو به تعطیلی رفتند.
بخشی از فروشگاههای مجموعههای تولیدی مذکور همچنان فعال هستند و کفشها و محصولات آنها را به فروش میرسانند. این فروشگاهها به فروش محصولات کارخانهها و کارگاههای دیگر نیز میپردازند.
در مورد شرکتهای تولیدی کفش بلا، پس از تحت کنترل دولت قرار گرفتن، مشکلات زیاندهندهای پدید آمد. شرکتهایی که به دست موسسات غیردولتی واگذار شدند، تا حدی موفق به ادامه فعالیت خود شدند، اما شرکتهایی که در دست سازمانهای دولتی بودند به دلیل زیانهای گستردهتر، مجبور به تعطیل شدن شدند.
تاریخچه راه اندازی برند کفش وین:
وین یک برند ایرانی است که در صنعت کفش تخصص دارد و محصولات خود را مطابق با سبک زندگی امروزی به بازار عرضه می کند. محصولات این شرکت بر اساس یک پشتوانه قوی و با در نظر گرفتن اصالت در سلامت و تناسب اندام عرضه می شود. این برند به عرضه محصولات مطابق با استانداردهای روز دنیا اختصاص دارد که نشان از خلاقیت و تمایل همیشگی برای به چالش کشیدن وضعیت موجود دارد. محصولات وین با روشی خلاقانه، جسورانه و سرگرم کننده به وجود می آیند و به مصرف کننده این فرصت را می دهند که به زندگی و ورزش از دید وین نگاه کند. کفش در حال حاضر جزو کفش های لوکس در بازار محسوب می شود و اگر نگاهی به لیست کل کفش فروشی ها بیندازید متوجه این مطلب می شود.
تاریخچه گروه صنعتی وین (انبار ویژه)
این گروه در سال ۱۳۴۰ با هدف تولید کفش با کیفیت ایرانی و ایجاد اشتغال برای جوانان تاسیس شد و در این مدت و گذر شرکت از بخش خصوصی به دولتی فراز و نشیب های زیادی داشته است تا اینکه در اسفند ۱۳۸۸ در جریان مزایده و به صورت قانونی سازی به بخش خصوصی واگذار شد.
در حال حاضر این گروه دارای ۱۲ فروشگاه در سراسر کشور است که در زمینه کیف و کفش فعالیت دارند. محل این فروشگاه ها در نقاط اصلی هر شهر می باشد، متخصصان با تجربه و واجد شرایط در این شرکت ها فعالیت می کنند.
برنامه ها و اهداف وین
از جمله برنامه ها و اهداف برای آینده وین، توسعه فروشگاه های پخش کیف و کفش در سایز بزرگ و طرح های متنوع تر در این فروشگاه ها می باشد. در حال حاضر تعداد کارگران فعال این گروه حدود ۱۰۰ نفر می باشند.
افتخار وین در سال ۲۰۱۹
وین در سال ۱۳۸۹ تندیس و پلاک بهترین کارآفرین استان تهران و کارآفرین برتر کل کشور را از دفتر ریاست محترم جمهوری دریافت کرد. پس از آن شرکت وین اقدام به توزیع کفش های جادار و حرفه ای و صدور کارت اعتباری وین کارت کرد. برند همچنین در کارنامه خود موفق به دریافت مجسمه الماس شده است. کریستال مقام اول را در صنعت کیف و کفش ایران به خود اختصاص داده است.
برند وین ۲۰۱۰ هم اکنون با شعار “وین؛ تجربیات قدیمی – ایده های جدید >> آغاز شده است و قصد دارد بازار گسترده ای در این زمینه و گفتگو داشته باشد.
“در وین، ما جهان را کمی متفاوت می بینیم و در ۵۰ سال گذشته تاریخ و تجربه خود را نشان داده ایم، جایی که ما شجاعت به چالش کشیدن آنچه را که هنجار بوده است، داشته ایم. محصولات و برنامه های بازاریابی وین منعکس کننده پتانسیل خلاقانه بی حد و حصر این برند است”
قدردان خصوصیات شخصی در زندگی و ورزش باشید
وین فهمید که هر فردی به روش خود منحصر به فرد است. موقعیت وین منعکس کننده این واقعیت است: تجلیل از ویژگی های خاصی که هر فرد را از بقیه متمایز می کند مثل دیدگاه منحصر به فرد، سبک منحصر به فرد، و استعدادها و دستاوردهای خارق العاده. وین در منحصر به فرد بودن، اصالت و شجاعت در راه رسیدن به شهرت و ثروت احترام می گذارد، در حالی که بسیاری ممکن است آنها را غیرعادی بدانند، وین این خصوصیات را رویایی و منحصر به فرد می خواند.
تاریخچه جالب کفش آرتمن :
برند کفش آرتمن بیشتر فعالیت خود را به عنوان طراح، تولید کننده و فروشنده کفش از دهه ۱۹۶۰ آغاز کرده و سال هاست که سعی در تولید کفش های مجلل و شیک به مناسب ترین شکل داشته است. اساس کسب و کار آرتمن، خرده فروشی کفش های تخصصی و لوکس بود و طولی نکشید که محصولات آرتمن به دلیل کیفیت، زیبایی و خواص منحصر به فردشان در بین مشتریان شناخته شدند. برند آرتمن با شروع فعالیت امیر تهذیبی به عنوان مدیر خلاق در خانه مد آرتمن فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.
آرتمن به عنوان یک طراح کفش، لوکس بودن را با طراحی های خود وارد زندگی روزمره مصرف کنندگانش می کند. از همان ابتدا، نگاه ویژه طراح خانه آرتمن و فلسفه او بر این اساس است که سبک شخصی افراد، تیپ شخصیتی مشتریان و ویژگی های فردی خریداران نقش مهمی در طراحی کفش های آرتمن لوکس و در عین حال کاربردی دارد.
به همین دلیل واحدهای مختلفی در این مجموعه شکل گرفته است تا امکان ارتباط مستمر بین مشتریان و تیم خلاق فراهم شود. هدف تیم آرتمن ارائه محصولی متناسب با سبک ظاهری و کاربری مشتریان و جلب رضایت مشتریان در هنگام پوشیدن آرتمن برند ایرانی است. در حال حاضر خانه آرتمن با همکاری جمعی از جوانان خلاق و جوان با انرژی و تعهد برای رویارویی با مسیر پرطمطراق طی شده با خلاقیت و انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه می دهد و به امید موفقیت های بیشتر در این مسیر گام بر میدارند.
پایه های کسب و کار آرتمن بر تجارت کفش های منحصر به فرد و راحت گذاشته شد و خیلی زود محصولات آرتمن به دلیل کیفیت، زیبایی و ویژگی های منحصر به فرد خود در بین مصرف کنندگان محبوب شدند.
تاریخچه راه اندازی کفش های ابنوردی و صخره نوردی برند شیما کفش:
زمانی که حاج میرزا علی اکبر عرب از سال ۱۳۰۵ در اتاق خود کفش می ساخت، هیچکس فکر نمی کرد که سه نسل بعد یکی از بزرگترین کارخانه های تولید کفش ایران آینده خود را در گذشته حاج میرزا علی اکبر جستجو کند.
میرزا علی اکبر عرب در محله خیابان خراسان تهران، یکی از قدیمی ترین مناطق شهر به دنیا آمد، جایی که دستان ماهر کفاش و چشمان پاکش، مقدمه آینده ای بزرگ بود. زمانی که پسرش حاج صادق عرب به دنیا آمد و در آینده ای نه چندان دور تجارت پدر به راه افتاد، نسل دوم خانواده عرب به فروش کفش پرداختند.
نسل سوم خانواده عرب با تولد محمد عرب گام مهمی در بخش کفش برداشتند. محمد عرب در سال ۱۳۴۰ متولد شد و کار خود را با کفش در سال ۱۳۵۸ آغاز کرد، تجربه ای که تا سال ۱۹۶۲ میلادی ادامه داشت. در سال ۱۹۶۴ جرقه های برند شیما در خانواده عرب ایجاد شد.
در محلی که اکنون کارخانه اصلی شیما را در خود جای داده است، کارگاهی کوچک با یک ماشین و دو کارگر، با تلاش محمد عرب و شایستگی حاج صادق، اولین مجموعه ساخته شده توسط این کارگاه، کتانی «موناکو» بود. این کارگاه مبتدی پس از مدتی دستگاه های خود را به هفت دستگاه ارتقا داد و تولید خود را به ده هزار جفت کفش در روز رساند، تلاش مستمر و اهمیت دادن به فن. تازه واردان در کمترین زمان شیما را در دنیای کفش ایران به دنیا آوردند. در حاضر کفش شیما معروف ترین کفش برای آبنوردی از نظر قیمت و کیفیت در کل ایران محسوب می شود.
تاریخچه کفش ویزلند :
تاریخچه کفشهای ویزلند در ایران نیز مشابه تاریخچه جهانی آن به سالهای پیشین باز میگردد. کفشهای ویزلند در دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ وارد بازار ایران شدند. این کفشها از طراحیهای نوآورانه و راحتی برخوردار بودند که در آن زمان در بازار کفش ایران جدید و تازه محسوب میشدند.
در دهههای بعد، با توسعه صنعت مد و پوشاک در ایران، کفشهای ویزلند نیز به عنوان یکی از برندهای محبوب و پرطرفدار در بازار کفش ایران تبدیل شدند. طراحیهای متنوع، انعطافپذیری، و راحتی این کفشها باعث شد تا در بین جوانان و افرادی که به دنبال استایل غیررسمی هستند، بسیار محبوب شوند.
در نتیجه، کفشهای ویزلند همچنان در ایران به عنوان یکی از محصولات پرطرفدار و پرفروش در دسته کفشهای ورزشی و روزمره شناخته میشوند. وب سایت صفحه اول نیز لیستی از بهترین کفش فروشی های بازار شیراز در تهیه کرده است که کفش ویزلند نیز جزو آن محسوب می شوند.
در آغاز، این مارک با حضور آرش حسامی، بنیانگذار ویزلند، در منطقه باغ سپهسالار در بازار کیف و کفش تهران به کار خود مشغول شد. ترکیبی از قیمت مناسب، ساختار و نوع چرم بینظیر و البته کیفیت برجسته چرم و زیره، سریعاً این برند را در میان اقشار هنرمندان و آرتیستها جا زد. از آن به بعد، پیشرفت شگرف و تقاضای بینظیری از تمامی اقشار جامعه برای این کفش به وجود امد.
تاریخچه چرم مشهد و داستان پرپیچ و خم آن:
با گذشت بیش از دو دهه، داستان نخستین قدمهای تشکیل این صنعت به سالها پیش برمیگردد، به زمانی که بنیانگذار این شرکت تصمیم به احیای یک کارگاه کوچک در حوزه تولید چرم در همدان گرفت. این سفر به همدان میتواند به عنوان نقطه آغاز داستان صنعت چرم مشهد و تأسیس یک واحد صنعتی بزرگ در جهت تولید محصولات چرمی معرفی شود.
در ابتدا، این سفر تنها به منظور بازدید از یک کارگاه کوچک و ایجاد تغییرات جدید در فرآوری محصولات چرمی به همدان انجام شد. پس از بازدید و بررسیهای انجام شده ی مهندس رضا حمیدی از این کارگاه و پس از تحقیقات گسترده در زمینه محصولات چرم، او تصمیم به خلق یک انقلاب بزرگ در این صنعت گرفت.
افزایش آگاهی او از نواقص فعلی تولید محصولات چرم، او را واداشت که یک صنعت جدید و پیشرفته را تأسیس کند. این تصمیم در تاریخ ۱۸ دیماه ۱۳۷۵ مطابق با تقویم شمسی به عمل آمد.
“برای ما که تمرکزمان بر اثرگذاری و ارتقاء است، سفرها همیشه با تغییرات و پیشرفتها همراه بودهاند. بنابراین، تلاشهای فراوانی کردیم تا به زندگی بیجان کارگاه چرمسازی جانی تازه ببخشیم. با برگرداندن صفحات تاریخ و از ریشههای تولید چرم کشورمان استفاده کردیم”
از زبان مهندس حمیدی: “هدف ما از این همکاری ارتقاء تولید محصولات چرمی کشور بود و به همین دلیل کارگاه کوچک چرمسازی، بنیانگذار برند مشهد را در دل شهر مشهد، با خود به همراه داشت. امروز با داشتن نیروی انسانی ماهر و وفادار و با دستیافتن به حمایتهای مداوم مشتریان، ما تبدیل به برندی شدهایم که در سطح کلان در ایران شناخته شده است و اهدافی را که در جهت حضور در بازارهای جهانی را دارد، دنبال میکند. بله، با هم و در کنار یکدیگر، میتوانیم این موفقیت را رقم بزنیم”
راه اندازی برند چرم درسا در ایران:
در سال ۱۳۷۰، زیر آفتاب ایده تولید محصولات چرمی، توسط امیر کاظم نورمحمدی و شاهین فاطمی به عنوان بنیانگذاران، نسبت به تشکیل برند درسا قدم تازه ای برداشته شد. این دو فرد بسیار پرشور و پر انرژی، با شروع در یک کارگاه کوچک ۱۵ متری، ابتدا ملزومات چرمی از قبیل کمربند و جاسویچی را تولید نمودند. اما این تجربه به زودی تبدیل به سنگنما و شروع یک مسیر تحولی واقعی در راستای تولید محصولات باکیفیت شد.
سریعا، با تلاشها و تفکر کارآفرینی خودشان، دیدگاه تجاری و عشق به کیفیت را در برند درسا ریشهگذاری کردند. از آن زمان به این سو، دیگر جهتی برای رشد به طرف معیارهای جهانی وجود نداشت. چرا که خودشان ریشه همه کیفیت ها بودند.
شاهین فاطمی، همواره یکی از بنیانگذاران درسا، در رویدادهای متعدد، به تبیین نقاط عطف مهم در مسیر توسعه برند خود پرداخته است. او چهار مرحله کلیدی در چهار دهه فعالیت درسا را مشخص ساخته و معتقد است که در هر یک از این مراحل تاریخی، درسا از چهار گفتمان مهم پیروی نموده است، این گفتمانها به ترتیب عبارتند از: تولید، برندسازی، سبک زندگی و اندیشه.
در گفتمان یا نقطه عطف برندینگ، تجربه شکست در اقدام به ایجاد یک کارخانه با رویکردهای سنتی، تبدیل به یک پیامد قابل توجه شد. در این ایام، شرکای اصلی تصمیم به انتخاب مسیری متفاوت و مدرن نمودند. دههای جدید همچون یک پنجره به دنیایی تازه وارد شده بود.
منظره جامعه در حال تغییر بود و دورهای از شکوفایی و توسعه در حال آغاز بود. دورانی که ابزارهای ارتباطی پیشرفته مانند اینترنت معرفی شده و دهکده جهانی در حال شکا گرفتن بود.
این زمان، زمان اطلاعات، دانش، تحقیق و نوآوری بود. این عوامل همچون بادی پویا، تمام زاویهها را میپیمودند و درسا نیز همراه با این جریان جهانی در حال حرکت و تغییر بود.
ترکیب دانش و جریان اطلاعات، این موضوع را به دنبال داشت که بنیانگذاران این تولیدی، که هنوز به نامی مشخص نرسیده بود، با مفهوم و اهمیت برند آشنا شوند. این امر باعث شد تا پازلهای مختلف با یکدیگر تلفیق شوند و نتیجه نهایی این فرآیند، نام “درسا” باشد. اصلاح ساختارها، بهروزرسانی سیستمها و ابزارهای کار، همگام با این مرحله از برندینگ، انجام میپذیرفت.
به علاوه، از اقدامات اساسی در راستای برندینگ، تاکید بر بهروزرسانی دانش، بهینهسازی منابع انسانی و تبدیل شدن پرسنل به یک جامعه متعهد، و نیز تقویت زیرساختها به منظور سازگاری با مسیرهای جهانی بود که در این دهه اجرا شد.
برند ورزشی پاما یکی از پرطرفدارترین برندهای ورزشی ایرانی:
از سال ۱۳۵۳، برند پاما با هدف تولید متنوع کفشهای موردنیاز جامعه، به تأسیس پرداخت. از سال ۱۳۷۲، این برند با همراهی استراتژی توسعه صادرات و تعیین هدف از حضور پویا در بازار داخلی، اقدام به ترسیم مسیر خود کرد. تأثیرات این راهبرد، در افزایش قدرت این شرکت در بازار جهانی برای تولید کفشهای ورزشی مردانه و زنانه نمود.
در حال حاضر برند پاما یکی از پرقدرت ترین برندهای کفش ورزشی زنانه و مردانه در نقاط مختلف کشور در حال فروش کفش های خود است.
کفش های ورزشی تنتاک و راه اندازی برند تنتاک:
در یک دهه قبل، تن تاک به وجود آمد. یک برند برای ایران و ایرانیها، یک نماینده برای خانواده، یک هویت برای تو و من، و یک علامت برای همبستگی.
تن تاک با اعتقاد به شعار “ما میتوانیم” و بهرهگیری از دانش تخصصی کارشناسان ایرانی و تجربه صنعتی داخلی، بیش از ۱۰۰ مدل مختلف کفش را در زمینههای چرمی، ورزشی و راحتی برای همه افراد خانوادههای ایرانی تولید نموده است.
معرفی بهترین مراکز خرید کفش ایرانی در سطح کشور:
تا اینجای مقاله سعی بر این شد تا برترین برندهای کفش در داخل کشور را به جز برایتان تعریف کنیم و از تاریخچه شکل گیری آنان و ایده های راه اندازی برنده ها برایتان داستان های واقعی را بازگو کنیم. در این راستا جا دارد تا بهترین مراکز خرید کفش در سطح کشور را نیز برایتان لیست کنیم:
بازارهای کفش تهران:
بازار بزرگ تهران
بازار بزرگ ایران (ایران مال)
میدان منیریه
باغ سپهسالار
بازارهای کفش مشهد:
بازار کفش احمد آباد مشهد
خیابان کیف و کفش مشهد
بازار کفش متفح مشهد
کفش فروشی های راه آهن مشهد
بازارهای کفش شیراز:
خیابان سر دزک
بازار کفش معالی آباد
بازار طالقانی
بازار کفش اصفهان:
مرکز خرید جلفا
مرکز خرید سیتی سنتر
مجتمع پارک اصفهان
مرکز تجاری شهر
چگونه میتوانیم کفش باکیفیت را شناسایی کنیم؟
اگر به دنبال کفشهای با دوام و کیفیت هستید، احتمالاً با عوامل کلیدی و تأثیرگذار در طراحی کفش آشنا هستید. در حال حاضر، برندهای متعددی در داخل و خارج ایران تلاش میکنند تا کفشهای با طراحی مدرن و دوام بالا را به بازارهای جهانی عرضه کنند.
عوامل بسیاری در کیفیت نهایی کفشها تأثیرگذارند، از جمله جنس روی و کفی، انعطافپذیری کفش، بافت مورد استفاده در دوخت لایههای زیرین و همچنین نرمی یا خشکی کف کفش. بدون شک، برای داشتن یک کفش راحت و دوامدار، هنگام خرید، باید به همه این عوامل توجه داشته باشید.
در این مقاله، به این موضوع میپردازیم که چگونه میتوانید اطمینان حاصل کنید که کفش مورد نظرتان دارای راحتی و دوام است و با آسودگی ذهنی آن را تهیه کنید.
نتیجه گیری:
امیدواریم با خواندن تاریخچه کفش سازی های ایران و اطلاع از صنعت کفش در این کشور پهناور دیدگاه تازه ای به تولید و فروش این محصول پرکاربرد پیدا کرده باشید. همچنین با معرفی لیست مراکز خرید کفش در ایران نیز اشنا شده باشید.