• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳

بررسی انواع محصولات ضد انفجار و تاثیر آنها در صنایع مختلف

  • 13 فروردین 1403 - 22:23
بررسی انواع محصولات ضد انفجار و تاثیر آنها در صنایع مختلف

مراقبت از اماکن خطرناک در برابر انفجارات پیش‌بینی نشده یکی از معضلات مهم در بسیاری از کشورهای جهان است. در بسیاری از اماکن صنعتی و آزمایشگاهی، گاز و بخارات خطرناکی وجود دارند که قابل اشتعال می‌باشند. برای مقابله با انفجار ناگهانی این گازها مدیران مناطق خطرناک مجبور هستند از تجهیزات ضد انفجار برای پیشگیری استفاده کنند. اگر در انتخاب و استفاده از تجهیزات ضد انفجار گوناگون دقتی وجود نداشته باشد احتمال آنکه همان تجهیزات منجر به آتش سوزی و انفجار گسترده‌تر شوند است. به همین دلیل هنگام خرید تجهیزات ضد انفجار باید دقت زیادی داشته باشید و بهترین آنها را برای محیط مدنظر خودتان خریداری کنید.

آشنایی با مهمترین تجهیزات ضد انفجار و کاربرد آنها

انواع مختلفی از تجهیزات ضد انفجار تا به حال تولید شده‌اند و هر کدام از آنها بر اساس کاربردی که دارند می‌توانند نیاز صنعت خاصی را برآورده سازند. به همین دلیل ابتدا شما باید با این تجهیزات آشنا شوید و کارایی آنها را بدانید. پس از شناخت کامل تجهیزات ضد انفجار می‌توانید تشخیص دهید که آیا آنها برای نیاز شما مفید هستند یا خیر. به همین دلیل سعی می‌کنیم مهم‌ترین تجهیزات ضد انفجار موجود در بازار جهانی را بررسی کرده و کاربرد آنها را خدمت شما بیان کنیم.

 معرفی چراغ ضد انفجار

یکی از پرکاربردترین محصولات ضد انفجار موجود در بازار، چراغ ضد انفجار نام دارد. از این تجهیزات می‌توان برای بسیاری از محیط‌های خطرناک صنعتی استفاده کرد. در واقع هر محدوده‌ای که احتمال انتشار گازها و بخارات قابل انفجار در آن وجود داشته باشد، نیاز به این چراغ‌ها دارد. طبیعتاً مناطق پرخطر هم نمی‌توانند بدون روشنایی باشند و پرسنل آنها برای کار نیاز به نور دارند که همین موضوع سبب تولید این محصول شده است. چراغ‌های ضد انفجار را می‌توانیم یکی از عمومی‌ترین تجهیزات ضد انفجار بدانیم. آنها شبیه به گلند ضد انفجار هستند و تقریباً در تمام محیط‌های صنعتی کاربرد خاص خود را نشان می‌دهند.

  چراغ ضد انفجار

آشنایی با کلیدهای ضد انفجار 

دیگر محصول پرکاربرد ضد انفجار  موجود در بازار که احتمال دارد برای محیط خطرناک شما هم کاربرد داشته باشد، کلید ضد انفجار است. نام دیگری که برای این کلید ممکن است بشنوید ضد جرقه می‌باشد. استفاده بهینه و مناسب از این کلید می‌تواند بسیاری از حوادث انفجاری را کاهش دهد. وظیفه اصلی کلیدهای ضد انفجار قطع و وصل جریان برق مدار الکتریکی در محیط‌های صنعتی و خطرناک است. البته کلیدهای ضد انفجار زمانی می‌توانند برای شما کاربرد خوبی داشته باشند که از جعبه تقسیم ضد انفجار مناسبی در محدوده مورد نظر خودتان استفاده کرده باشید. دیگر ویژگی جذاب کلیدهای ضد انفجار آن است که عمر مفید بالایی دارند و به همین دلیل می‌توانید آنها را در بسیاری از محیط‌های صنعتی مشاهده کنید.

  کلیدهای ضد انفجار

چرا سوکت ضد انفجار خریداری کنیم؟

سوکت‌های ضد انفجار طراحی خاصی دارند و می‌توانند از وقوع انفجارات خطرناک در محیط‌های صنعتی جلوگیری به عمل آورند. طراحی سوکت و پلاگ ضد انفجار به گونه‌ای است که هیچگونه انفجاری درون پلاگ بر اثر گازها و گرد و غبار خطرناک موجود در محیط اتفاق نمی‌افتد. اگر از پلاگ مخصوص برای محیط خطرناک خودتان جهت اتصال سیستم‌های با جریان بالا استفاده کنید احتمالاً خسارت کمتری در آینده خواهید دید. این پلاگ‌ها می‌توانند اتصال تجهیزات قدرتمند موتوری را در بسیاری از سیستم‌های صنعتی پیچیده و پالایشگاهی مدیریت نمایند.

سوکت ضد انفجار

تاثیر باکس ضد انفجار در پیشگیری از حوادث چقدر است؟

در میان تجهیزات ضد انفجاری که تا اینجا خدمتتان معرفی کردیم، شاید هیچ کدام شهرت باکس ضد انفجار را نداشته باشند. این باکس‌ها همانگونه که از نام آنها مشخص است نوعی محفظه ضد انفجار هستند و می‌توانند از اتفاقات خطرناک در محیط‌های صنعتی پیشگیری به عمل آورند. اولین کاربرد باکس ضد انفجار آن است که مانع از ایجاد شوک‌های الکتریکی و جرقه و انفجار می‌شود. همچنین با کمک این محفظه می‌توانید مانع از بروز اختلال در اتصالات سیستم‌های خودتان شوید. با کمک تجهیزاتی مثل باکس ضد انفجار می‌توانید ایمنی و سلامت دستگاه‌های خودتان را در برابر اشتعالات و خطرهای موجود در یک محوطه به خوبی کنترل کنید. هر محوطه صنعتی بر اساس شرایطی که دارد می‌تواند باکس ضد انفجار را برای کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار دهد. نکته دیگری که خوب است در مورد این محصولات بدانید، تولید آنها در جنس‌های مختلف آلومینیوم و جی آر پی است.

  باکس ضد انفجار

دوربین ترمال چیست؟

 شاید تا به حال چندین بار نام این محصول را شنیده باشید و همیشه به دنبال پاسخ این سوال بوده‌اید که دوربین ترمال چیست و در چه شرایطی کاربرد پیدا می‌کند. این دوربین نوعی تجهیزات ضد انفجار است که برای کنترل محوطه‌های صنعتی و خطرناک مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به حرارتی بودن دوربین ترمال می‌توانید از آن در محیط‌هایی که احتمال اشتعال بر اثر گاز و بخارات گوناگون وجود دارد استفاده کنید. در واقع با این دوربین می‌توانید تمامی محدوده‌های خطرناک خودتان را با خیالی آسوده تحت نظر بگیرید و نسبت به امنیت محیط و انجام وظایف توسط کارکنان اطمینان حاصل کنید.

دوربین ترمال

تجهیزات ضد انفجار را چگونه خریداری کنیم؟

اگر به دنبال این هستید که با خیالی آسوده و بدون دردسر تجهیزات ضد انفجار را خریداری کنید برای این کار باید سراغ یک مجموعه قابل اعتماد بروید. در مجموعه‌های معتبر معمولاً قیمت دوربین ترمال و دیگر محصولات مناسب‌تر است. شما می‌توانید برای این کار بدون آنکه به خودتان زحمت دهید از طریق فروشگاه‌های اینترنتی معتبر هم به صورت غیر حضوری تجهیزات ضد انفجار بخرید. البته اگر سراغ شرکت‌هایی مثل صهبا بروید هم امکان خرید حضوری و هم غیر حضوری برای شما فراهم است. این شرکت به عنوان نماینده رسمی محصولات ضد انفجار وی تک در ایران فعالیت می‌کند و کاملاً قابل اعتماد است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=54984

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.