• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

انواع روش های واردات کالا با رمز ارز

  • 17 اردیبهشت 1402 - 19:02
انواع روش های واردات کالا با رمز ارز

به گزارش خبر آنلاین ، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: بانک مرکزی مجوز واردات با رمزارزها را صادر کرده است و منتظر تایید نهایی وزارت اقتصاد هستیم . حال بسیاری از کارشناسان اقتصادی در کشور ، پیش بینی این نوع واردات با انواع رمز ارز ها را مورد بررسی قرار داده اند . در ادامه مقاله ، ۵ روش احتمالی واردات کالا با رمز ارز را توضیح داده ایم .

طبق صحبت های رئیس سازمان توسعه تجارت و براساس آمار و اطلاعات وزارت صمت و بانک مرکزی، برخی از واحد‌های تولیدکننده رمز ارز مجاز در داخل کشور، واردات در ازای رمزارز خودشان انجام دادند که البته عدد بالایی نیست و در حد چند ده میلیون دلار است. حال روش های این نوع مبادله ارزی جهت واردات کالا تقریبا میتوان مشخص شده باشد .

به دلیل همکاری های اقتصادی و تجاری کشور ایران با کشور های روسیه ، چین و حتی عربستان ، احتمال حذف مبادلات تجاری با ارز رایج دلار، و جایگزین شدن واحد پول هایی همانند رمز ارز در تجارت ، یک کمک بزرگ به جهت دور زدن تحریم های ناجوانمردانه علیه کشور ایران می باشد .

به همین دلیل ، طبق پیش بینی کارشناسان اقتصادی و به نقل از آلما اکس ، احتمال واردات کالا با رمز ارز هایی همانند ارز های الکترونیک و حتی دیجیتال ، در آینده نزدیک وجود دارد .

روش های احتمالی واردات کالا با رمز ارز

احتمالات زیادی جهت مبادلات تجاری ایران با سایر کشور ها از طریق رمز ارز ها وجود دارد که در این مقاله به ۵ مورد آن اشاره خواهد شد :

واردات کالا به ایران با ارز تتر

یکی از ارز های پیش بینی شده به جهت استفاده در مبادلات تجاری و واردات کالا به ایران ، تتر می باشد. تتر یکی از استیبل کوین های دیجیتال بوده که همیشه عدد یک دلار را به خود اختصاص داده است . رمز ارز هایی مانند تتر ، به شما اجازه می‌دهند تا به‌سرعت و با کمترین هزینه ارزهای مختلف را به خارج از کشور انتقال دهید. این انتقال بدون کارمز های سنگین و اضافی بوده و در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد شد . حتی خرید فوری تتر نیز در ایران به سادگی انجام شده به همین دلیل انتظار میرود یکی از روش های واردات کالا با رمز ارز ، با استفاده از ارز تتر باشد .

به گفته کارشناسان اقتصادی ، یکی از پشتوانه های ارز تتر ، دولت چین بوده و به دلیل روابط نزدیک این دولت با کشور ایران ، استفاده از  تتر به جهت واردات کالا در ایران دور از انتظار نیست .

واردات کالا با پرفکت مانی

پرفکت مانی ، یکی از رمز ارز های محبوب و مورد استفاده کشور روسیه می باشد . پشتوانه مالی این ارز نیز در اختیار روسیه است . مزیت اصلی استفاده از پرفکت مانی، سرعت و امنیت بالای آن است. همچنین، این سیستم پرداخت الکترونیکی، قابلیت انتقال پول به بیش از ۲۰۰ کشور جهان را دارد و شما می‌توانید از ارزهای مختلفی برای انتقال پول استفاده کنید.

خرید پرفکت مانی در آلما اکس ، به راحتی قابل انتقال به دیگر حساب های پرفکت مانی بوده و به این روش میتوان مبادلات تجاری و واردات کالا از روسیه به ایران را انجام داد. با استفاده از ارز پرفکت مانی ، همانند تتر ، میتوان در سریع ترین زمان و با کارمزد اندک ، واردات کالا را انجام داد . استفاده از این روش ، نیاز مند کنترل و مدیریت در کشور است .

واردات کالا با استفاده از مهم ترین رمز ارز دیجیتالی

قطعا یکی ارز رمز ارز هایی که تمام مردم به آن توجه دارند ، بیت کوین است . استفاده از این رمز ارز مادر در واردات کالا به ایران ، فقط با مجوز های دولتی امکان پذیر است . همچنان استفاده کردن و یا نکردن از بیتکوین در معاملات تجاری در ایران تایید نشده  و همچنان باید منتظر دستورات و ابلاغات بعدی از سوی بانک مرکزی بود .

واردات کالا به ایران با استفاده از استیبل کوین ها

استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که بر بستر بلاکچین ضرب یا صادر (Mint) می‌شوند و قیمت آن‌ها معمولا به یک دارایی فیزیکی مثل ارز فیات یا طلا وابسته است که به آن وابستگی قیمت گفته می‌شود. داشتن وابستگی قیمت یا پشتوانه یک دارایی فیزیکی باعث می‌شود که قیمت استیبل کوین ثابت بماند.

به دلیل یکسان بودن قیمت این رمز ارز ها با دلار ، احتمال استفاده از آنها جهت واردات کالا به ایران بسیار محتمل خواهد بود . همانطور که گفته شد ، یکی از این رمز ارز های ثابت ، ارز تتر خواهد بود . به ارز های دیگر همانند   تتر (USDT) ، BUSD ، TrueUSD ، استیبل کوین خواهند گفت .

واردات کالا به ایران با یک رمز ارز ایرانی

بسیاری از کارشناسان اقتصادی ، این تصمیم دولتی جهت ورود کالا به ایران با رمز ارز را ، یک آینده روشن جهت تولید یک یا چند رمز ارز ایرانی میدانند . دولت به جهت مدیریت و کنترل راحت تر مبادلات تجاری خود با کشور های اطراف ، به فکر تولید یک توکن و یا ارز ایرانی نیز خواهد بود .

این ارز میتوانند مانند مابقی رمز ارز ها ، از سرعت انتقال بالا و کارمزد های پایین بهرمند بوده و به جای ارز دلار ، در مبادلات تجاری مورد استفاده قرار گیرد . شاید خبر بعدی منتشر شده از رئیس سازمان توسعه تجارت ، راه اندازی چندین رمز ارز ایرانی باشد .

در ادامه قطعا خبر های موثق تری در خصوص این مجوز واردات کالا با رمز ارز منتشر خواهد شد . تحریم‌های اقتصادی از سوی برخی کشورها، از جمله ایالات متحده آمریکا، بر روی فعالیت‌های مربوط به انتقال پول از ایران به خارج تأثیرگذار است . به همین دلیل صرافی های قانونی در ایران ، امکان استفاده از رمز ارز ها به جهت واردات کالا به ایران خواهند داشت .

آلما اکس یکی از پلتفرم های مبادلات ارز الکترونیک بوده که در ایران ، بدون کارمز های اضافی ، اقدام به خرید و فروش اینگونه ارز ها را کرده است . به جهت اطلاعات بیشتر و آشنایی با پلتفرم آلما اکس ، میتوان به سایت https://almaex.net مراجعه کرد .

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41610

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.