• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

حلوا ارده زعفرانی اردکان یزد

  • 22 مهر 1401 - 14:40
حلوا ارده زعفرانی اردکان یزد

امروزه بسیاری از ما از رژیم های خاصی پیروی می کنیم و بسیاری از خوراکی ها را نمیتوانیم مصرف کنیم.

ایزومالت: ایزومالت که از چغندر قند گرفته می­شود،  به جای ۹۹.۸% حجم شکر در این محصول به کار می­ رود.میزان کالری ایزومالت نصف شکر است که باعث کنترل چاقی می­ شود.

بنابراین برای افراد تحت رژیم­های لاغری مناسب است.این ماده سطوح گلوکز و انسولین خون را بالا نبرده و مناسب برای افراد دیابتی است و همچنین از پوسیدگی دندان جلوگیری می­ کند که برای کودکان بسیار مناسب است.

از دیگر خواص این ماده می­توان به بهبود بخشیدن به عملکرد روده ­ها اشاره نمود که ناشی از خاصیت فیبری و در نتیجه ملین بودن آن است.

حلوا ارده رژیمی یکی دیگر از این محصولات است که کاربرد و استفاده زیادی برای این دسته از افراد دارد.

ارده از کنجد تهیه می شود کنجد خواص و مزایای بی نظیری را به همراه دارد،  همچنین ارزش غذایی موجود در ارده کنجد بالا است و برای سلامت بدن نیز مفید می باشد و ما در مقاله های سایت آراد برندینگ سعی کرده ایم که شمارا با انواع این محصولات آشنا کنیم.

ارده مایعی است که از کنجد نرم پوست کنده بریان و نرم کوبیده تهیه شده و روغن آن جدا نشده باشد.از ارده بیشتر برای وعده غذایی صبحانه استفاده می کنند تا انرژی لازم را برای تمام روز دریافت نمایند.و بتوانند به کار های روزمره خود به خوبی برسند،  این ماده غذایی مقوی فاقد هر گونه افزودنی،  اعم از شیمیایی و غیرشیمیایی است و صددرصد طبیعی می باشد.ارده خواص فراوانی برای سلامتی و به خصوص برای کاهش وزن است.

حلوا ارده اردکان یزد

توصیه می شود افرادی که لاغر هستند و تمایل بسیاری به چاق شدن دارند،  از ترکیب ارده و شیره استفاده کنند.

به کنجد خمیر شده ارده می گویند.برای تهیه ارده،  ابتدا دانه های کنجد را خیس می کنند و پوسته سیاه یا قهوه ای رنگ و نازک آن را جدا می کنند سپس با آسیاب دانه های پوست کنده کنجد را له می کنند تا خمیری که به آن ارده می گویند به دست آید.

نحوه نگهداری از ارده و روغن کنجد فراورده های کنجدمانند ارده کنجد را در جای خشک،  خنک و دور از آفتاب نگهداری کنید زیرا ارده و روغن کنجد حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند و در صورتی که در معرض هوای گرم و نور قرار بگیرند،  چربی هایشان اکسید می شوند.

مضرات ارده کنجد : ارده کنجد انرژی زا است و کالری زیادی دارد و در صورت مصرف بیش از حد و عدم تحرک سبب چاقی و اضافه وزن شما خواهد شد.پس اگر تحرک ندارید و یا ورزش نمی کنید از این محصول به مقدار کمتر استفاده کنید.

موادی که در ارده به کار رفته است را اینجا برای شما معرفی می کنیم که با خواص بی نظیر حلوا ارده اردکان یزد آشنا شوید.

ریشه چوبک: ریشه چوبک که به میزان اندکی در این محصول به کار رفته است،  علاوه بر تسکین سكسكه،  عطسه آور و خلط آور است و در درمان زکام موثر مي­باشد.

هل که از تیره زنجبیل هاست،  و خود به تنهایی خواص بیشماری دارد تقويت‌كننده قلب،  معده و اعصاب،  همچنین ضدنفخ است.

علاوه بر هضم غذا،  تقویت كننده بدن،  ادرار آور و خوشبو ­كننده دهان است.این ماده به عنوان دارو براي معالجه سرفه،  سرماخوردگي،  تب،  استفراغ،  تهوع،  سردرد،  كاهش حملات بيماري صرع،  زخم‌های دهان،  تسكین درد روماتیسم،  ضد مسمومیت و ترشی معده استفاده می ­شود.

یکی دیگر از محصولاتی که در تهیه حلوا ارده به کار می رود وانیل است وانیل: وانيل ماده موثري است به نام وانيلين كه ۲-۵/۱ درصد آن را يک ماده سفيد بلوري شكل تشکیل می دهد.اطبا از گياه وانيل به عنوان يك گياه طبي عامل محرک و تقويت كننده معده و روده استفاده مي كردند.ضمنا براي قاعدگي نامنظم مفید است.

قیمت حلوا زعفرانی ارده

همان طور که می دانید حلوا زعفرانی ارده، با توجه به کیفیت مواد به کار رفته در آن می تواند بافت،رنگ، طعم و هم چینین ارزش غذایی متفاوتی داشته باشد و به همین سبب قیمت آن هم متغیر است.

به طور کلی قیمت حلوا زعفرانی ارده به نوع کنجد به کار رفته در آن، روش تهیه ارده و کیفیت زعفران درجه یک به کار رفته بستگی دارد.

کیفیت کنجد استفاده شده در حلوا ارده بسیار اهمیت دارد، لذا پیش از خرید حتما از کیفیت کنجدی که در حلوا ارده استفاده شده اطمینان حاصل کنید.

برخی از تولیدکننده های حلوا ارده، از کنجد کهنه و نامرغوب یا مخلوط کنجد با کیفیت و بی کیفیت استفاده می کنند و به همین دلیل قیمت حلوا ارده تولیدی کاهش می یابد و محصول در ظاهر مقرون به صرفه به نظر می آید.

به گفته کارشناسان، کنجد ایرانی بهترین و مرغوب ترین نوع کنجدی است که می توان از آن برای تهیه ارده استفاده کرد.

این کنجد پس از برشته شدن،عطر و طعم بی نظیری پیدا می کند.

یکی دیگر از ملاک های ارزیابی کیفیت حلوا ارده زعفرانی، رنگ ارده کنجد مورد استفاده در آن است که بین کرم روشن تا قهوه ای روشن با توجه به نوع کنجد آن، متغیر است.

یکی از مواد مورد استفاده در حلوا زعفرانی ارده،زعفران است که قیمتش بسته به عوامل مختلفی مثل نوسانات نرخ ارز،عیار زعفران، تقاضای جهانی و داخلی برای زعفران و… تغییر می کند و همین عامل باعث تغییر در قیمت حلوا زعفرانی ارده می شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=30796

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.