• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

۸ هزار نیروی امدادی به سازمان امداد و نجات ملحق می‌شوند

  • 25 آبان 1402 - 18:02
۸ هزار نیروی امدادی به سازمان امداد و نجات ملحق می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور در حاشیه برگزاری تمرین اسکان اضطراری در کلانشهر تهران اظهار کرد: مانورها در مقیاس کوچک از نظر حجم تجهیزات و نیروی انسانی برگزار می‌شوند اما از نظر کنترل در حجم وسیع‌تری برگزار می‌شوند.
وی افزود: مهم‌ترین وجه این مانور آن است که تمام دستگاه‌ها با حداکثر ظرفیت در آن حضور دارند و مدیریت و طرحی که باید در عملیات‌های امداد و اسکان پیاده شود در این تمرین پیاده سازی می‌شود و نقاط قوت و ضعف آن مشخص و در عملیات‌های واقعی‌، این نواقص برطرف می‌شود.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور گفت: با توجه به جمعیت بالای تهران می‌توان گفت این مانور در سطح ملی و کشوری است و بازخورد آن ملی است و به تمام کشور سرایت پیدا می‌کند و از نظر مدیریت، تجهیزات و آموزش به طور کامل ارزیابی و در بوته امتحان قرار می‌گیرد و باعث رفع نواقص می‌شود، مانور ملی استان تهران نیز با شرکت استان‌های معین به زودی و در فصل پایانی سال اجرا می‌شود.
محمودی ادامه داد: پارک ولایت به طور واقعی مکانی است که اگر در تهران زلزله‌ای اتفاق بیفتد برای اسکان اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد و تجهیزات آن نیز تجهیزات واقعی روز تهران البته در مقیاس این نقطه است.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور اضافه کرد: در تهران پس از وقوع بحران ممکن است در بزرگراه‌ها انسدادی صورت بگیرد لذا تجهیزات و شیوه‌های مختلف امداد از طریق هوایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، البته روی زمین نیز تجهیزات ویژه ای برای آواربرداری و تیم‌های زنده یاب و تجهیزات آن در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: تا به امروز در کشور در هیچ مأموریتی که نیازمند گستردگی بوده است، دچار مشکل نشدیم و یک هزار دستگاه خودروی امداد و نجات تا پایان سال به تجهیزات عملیات ما اضافه و ۸ هزار نفر نیروی امدادی به سازمان امداد و نجات ملحق می‌شوند.
در ادامه شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز با تشکر از سازمان بحران شهرداری و همتی که برای در کنار هم قراردادن دستگاه‌های مختلف داشته، گفت: اسکان و تغذیه اضطراری یکی از مشکلات پس از بحران در تهران است و شناسایی نیازها و مکان‌ها در این مورد ضرورت دارد بنابراین این مانور یک شرایط نزدیک به واقعیت را پیش روی ما قرار می‌دهد.
وی افزود: نکته اساسی هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است که مشخص می‌کند چگونه باید هماهنگی‌ها و اقدامات لازم انجام شود که در این مانور این مسأله تمرین می‌شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=50243

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.