• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

۸ منطقه آزاد جدید در کشور ایجاد می شود

  • 29 آذر 1400 - 0:13
۸ منطقه آزاد جدید در کشور ایجاد می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید محمد عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ماکو با بیان اینکه در حال حاضر ۷ منطقه آزاد فعال در کشور وجود دارد، افزود: ۸ منطقه آزاد هم بزودی راه اندازی خواهد شد که تمام تلاش دبیر خانه مناطق آزاد در دولت جدید کمک به این مناطق و کاهش مشکلات مناطق آزاد کشور است.

وی دوگانگی مدیریت در مناطق آزاد را از عمده مشکلات موجود و آسیب دیدگی در این مناطق نام برد و افزود: تلاش می‌کنیم تا با اعمال ماده ۶۵ قانون اداره مناطق آزاد، مدیریت در مناطق آزاد زیر نظر مدیر عامل باشد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به نقض شدن معافیت مالیاتی در مناطق آزاد و اعمال ارزش افزوده در این مناطق هم اشاره کرد و گفت: این کار باعث شده است تا سرمایه گذاری در این مناطق کمتر شده و بیشتر سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری نداشته باشند.

محمد، سرمایه گذاری، تولید، صادرات و کمک به اقتصاد کشور را از جمله ایجاد مناطق آزاد بیان کرد و گفت: برای ثبات بازار ارز در کشور باید از سرمایه گذاران در کشور و خصوصاً مناطق آزاد حمایت شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد همچنین از فعال کردن گروه‌های جهادی در مناطق آزاد کشور برای اجراو حمایت از طرح‌های عمرانی خبر داد و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز برای مناطق آزاد، رونق تولید، سرمایه گذاری، صادرات، اشتغال و مشکلات اقتصادی سرزمین اصلی را ترسیم کرده‌اند.

وی سرمایه گذاران و نیروهای جوان مستعد منطقه را سرمایه‌های ارزشمند برای کشور توصیف کرد و ادامه داد: این جوانان پرانرژی علیرغم کاستی‌ها و سو مدیریت دستگاه‌های دولتی همچنان چرخ تولید را فعال نگه داشته‌اند.

مشاور رئیس جمهور، در ادامه با بیان اینکه عدم هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و نهادهای امنیتی، عمده مشکلات فعالان اقتصادی است، اظهار کرد: تداخلات تصمیمات دستگاه‌ها و نگاه جزیره‌ای مانع تولید و صادرات است و باید اصلاح شود.

محمد از پیگیری رئیس جمهور و برخورد با دستگاه‌های متخلف خبر داد و افزود: تمام منابع و اختیارات دستگاه‌های اجرایی در اختیار مدیریت مناطق آزاد است و تخلف دستگاه‌های اجرایی به شدت پیگیری خواهد شد.

وی رفع مشکلات و درخواست‌های فعالین اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان را خواستار شد و گفت: رویکرد دبیرخانه شورای عالی تسهیل سرمایه گذاری و توسعه تجارت است و در این راستا از مسئولین منطقه می‌خواهیم تمام توان خود را بکار ببندند.

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه ماکو، حجت الاسلام طالبی امام جمعه پلدشت و حجت الاسلام جباری امام جمعه شوط هم در این نشست با بیان پاره‌ای از مشکلات و کاستی‌های منطقه خواستار کمک و مساعدت مسئولان دبیر خانه مناطق آزاد برای حل این مشکلات شدند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور روز شنبه جهت بازدید از طرح‌های عمرانی و سرمایه گذاری به این منطقه سفر و در مدت حضور در این منطقه از ظرفیت منطقه آزاد تجاری ماکو و مناطق ویژه آذربایجان غربی بازدید می‌کند.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13095

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.