• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

۶۰ تن از تروریست های الشباب به هلاکت رسیدند

  • 30 مرداد 1400 - 14:36
۶۰ تن از تروریست های الشباب به هلاکت رسیدند

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، ارتش سومالی طی بیانیه ای اعلام کرد که نظامیانش در عملیاتی در استان «شبل سفلی» در جنوب شرقی این کشور، ۶۰ نفر از تروریست های الشباب را به هلاکت رسانده اند. دو تن از فرماندهان ارشد این گروه تروریستی نیز در بین کشته شدگان هستند.

این عملیات اوایل روز جمعه، در حومه روستاهای «صبیب» و «آنول» انجام شد.

طبق گفته ساکنان محلی، درگیری شدید بین ارتش و تروریست های الشباب در این منطقه، پس از آنکه این تروریست ها به اردوگاه های نظامی در آنول حمله کرده بودند، آغاز شد.

ارتش سومالی در همین رابطه در توئیتی نوشت: طبق اطلاعات به دست آمده، تروریست ها خارج از «سبید» و «قانول» گرد آمده بودند. سربازان شجاع ما ۶۰ تن از آنها را به همراه فرماندهانشان به ویژه «علی کامیل» و «زنبلی» کشتند.

پیشتر نیز ارتش سومالی در روز دوشنبه اعلام کرده بود که دست کم ۲۷۹ نفر از افراد وابسته به گروه های تروریستی را طی ماه گذشته به هلاکت رسانده است.

عملیات های ارتش سومالی همچنین باعث نابودی ۲۰ مخفیگاه تروریست ها و ۴ خودروی مملو از مواد منفجره و همچنین منجر به آزادسازی ۵ شهر و ۱۶ روستا از لوث وجود تروریست ها شده بود.

سومالی از زمان تاسیس الشباب در ابتدای سال ۲۰۰۴، نبردی را علیه این گروه تروریستی وابسته به القاعده آغاز کرده است. این گروه تا امروز مسئولیت عملیات‌های متعددی را که به کشته و زخمی شدن صدها تن انجامیده، برعهده گرفته است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=2867

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.