• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

۵۴ هزار برگ گذر ویژه اربعین تحویل پست داده شده است

  • 11 شهریور 1401 - 13:50
۵۴ هزار برگ گذر ویژه اربعین تحویل پست داده شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان سخنگوی فراجا در گفتگو با شبکه خبر گفت: امروز تمام همکاران ما در پلیس در مراکز صدور گذرنامه فعال هستند و استثنائاً امروز دفاتر پلیس +۱۰ از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۶ آماده خدمت رسانی هستند.
وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با کشور عراق صدور برگ گذر اربعین از امروز آغاز شده است و ۵۴ هزار برگ گذر ویژه اربعین تحویل پست داده شده است.
سخنگوی فراجا با بیان اینکه از روز گذشته تا امروز ۱۰۰ هزار درخواست برگ گذر اربعین در سامانه ثبت شده گفت: پیش بینی می‌شود تا روز یکشنبه ۲۸۰ هزار برگ تردد ویژه و تا اواسط هفته ۳۰۰ هزار برگ تردد ویژه صادر و تحویل پست داده شود.
ارسال ۲۴۰ هزار پیامک برای اعلام آمادگی برای دریافت برگ گذر ویژه اربعین
حاجیان با اشاره به اینکه در این بازه زمانی افزایش چند برابری برای صدور گذرنامه ثبت شده است، گفت: از شب گذشته ۲۴۰ هزار پیامک برای متقاضیان صدور گذرنامه ارسال شده است و در این پیامک‌ها اعلام کرده ایم که افراد اگر تمایل دارند عدد یک را به سامانه ارسال کنند تا برای آنها موقتاً به جای گذرنامه، برگ گذر ویژه ارسال شود.
وی ادامه داد: ۷۰ هزار نفر عدد یک را ارسال کردند تا در پروسه دریافت برگ گذر ویژه اربعین قرار بگیرند.
صدور و ارسال برگ گذر ویژه اربعین چقدر زمان نیاز دارد؟
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه صدور برگ گذر ویژه اربعین چه مقدار زمان بر است، گفت: ثبت صدور برگ گذر ویژه اربعین ۴۸ ساعته انجام می‌شود و به پست تحویل می‌شود، پست هم طی ۷۲ ساعت برای افراد ارسال می‌کند.
وی با اشاره به اینکه افرادی که شماره تماسشان با اسم و فامیلشان برابر بوده است این پیامک‌ها را دریافت کرده اند، گفت: پیشنهاد ما بر این است که اگر افراد قصد سفر برای اربعین را دارند حتماً از برگ گذر ویژه اربعین استفاده کنند.
لغو مجوز دو دفتر پلیس +۱۰ به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های اربعینی
وی با اشاره به اینکه دفاتر پلیس +۱۰ از ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر فعال هستند گفت: تیم‌های نظارتی به این دفاتر سرک کشی می‌کنند و اگر تخلفی ببینند حتماً برخورد می‌کنند؛ تا به الان مجوز دو دفتر پلیس +۱۰ که مطابق با دستورالعمل‌ها فعالیت نکرده بودند باطل شده است.
وی در پایان گفت: افراد می‌توانند به سامانه پلیس من مراجعه کنند و آخرین وضعیت صدور گذرنامه‌های خود را ببینند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28487

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.