• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

۵۰ درصد سهمیه المپیک را در کشتی کسب کردیم/ کار سختی در آسیا داریم

  • 03 مهر 1402 - 18:04
۵۰ درصد سهمیه المپیک را در کشتی کسب کردیم/ کار سختی در آسیا داریم

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی بلگراد گفت: نتایجی که در مسابقات جهانی بلگراد به دست آمد از چند منظر قابل بررسی است؛ یکی نتایج انفرادی، نتایج تیمی و دیگری کسب سهمیه المپیک است. در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع با شایستگی تمام موفق به کسب مدال طلا شد و با دیگر حریفان خود اختلاف دارد، اما در مابقی اوزان، کشتی‌گیران آن نتایجی که انتظار داشتیم را به دست نیاوردند. البته که ذات کشتی برد و باخت است و از قبل نتایج قابل پیش‌بینی نیست. ولی باید دلایل این برد و باخت‌ها را ریشه‌یابی کرد و برای آن برنامه‌ریزی کنیم تا در مسابقات آتی نتایج جبران شود.
وی اظهار داشت: تیم ملی کشتی آزاد در آستانه بازی‌های آسیایی هانگژو است که در آن مسابقه هم کار سخت است، بنابراین الان زمان انتقاد از تیم ملی است. تیم در نتیجه تیمی عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورد، البته الان شرایط کشتی نرمال نیست، روس‌ها امسال در مسابقات حضور داشتند اما امتیاز آن‌ها محاسبه نشد و این موضوع یک عدم تعادل را در کشتی دنیا ایجاد کرده است. در این مسابقات سهمیه المپیک توزیع شد که در واقع ۵۰ درصد سهمیه را به دست آوردیم. البته کار برای کسب سه سهمیه دیگر سخت شده است.
کارشناس کشتی ایران در مورد بازی‌های آسیایی هانگژو عنوان کرد: سطح مسابقات بازی‌های آسیایی مانند مسابقات قهرمانی آسیا نیست و به مراتب سخت‌تر است. خیلی از قهرمانان بزرگ در بازی‌های آسیایی شکست خوردند به همین خاطر کشتی‌گیران باید خیلی خوب ریکاوری شوند. خوشبختانه تا شروع مسابقات بازی‌های آسیایی زمان خوبی در اختیار دارند و می‌توانند ریکاوری مناسبی هم داشته باشند.
وی گفت: کشتی‌گیرانی از ژاپن، مغولستان، قزاقستان، هند، قرقیزستان، ازبکستان جز حریفان دیرینه ما هستند و در خیلی از مسابقات کشتی‌گیران ما جدال تنکاتنگی با آن‌ها داشتند. امیدوارم کشتی‌گیران با تمام توان بهترین نتیجه را کسب کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=48172

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.