• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

۴۱۰۰ آمریکایی دیگر در افغانستان هنوز باقی مانده اند

  • 04 شهریور 1400 - 2:36
۴۱۰۰ آمریکایی دیگر در افغانستان هنوز باقی مانده اند

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان، یک سناتور ارشد کنگره آمریکا که نامش اعلام نشده، در گزارشی اعلام کرده که ۴۱۰۰ نیروی آمریکایی دیگر همچنان در افغانستان باقی مانده اند.

این سناتور ارشد سنای آمریکا این آمار را به نقل از وزارت خارجه این کشور اعلام کرده است.

به گفته سناتوری که آمار آمریکایی‌های باقی مانده در افغانستان را اعلام کرده، این آمریکایی‌هایی در بخش‌ها و قسمت‌های مختلف افغانستان علاوه بر کابل مستقر هستند.

این در حالی است که آمریکا براساس توافق با طالبان موظف است که همه نیروهای خود را تا ۳۱ آگوست یعنی کمتر از ۱۰ روز دیگر خارج کند.

وزارت خارجه آمریکا در یک نشست به سناتورها اعلام کرده که چالش اصلی و مشکل مهم این کشور در حال حاضر چگونگی خارج کردن این ۴۱۰۰ آمریکایی باقی مانده در افغانستان است.

با گذشت بیش از ۱۰ روز از تصرف کابل توسط طالبان، همچنان گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده افغانستان و سرنوشت حکومت در این کشور ادامه دارد.

طالبان در یک اقدام بهت‌آور و حیرت‌انگیز، با سرعتی که برای تمامی کارشناسان سیاسی و بین‌المللی و حتی کارشناسان امور افغانستان و حتی شاید خود افغان‌ها غیرقابل تصور بود، توانستند با از بین بردن حاکمیت گذشته افغانستان و پایان دادن به ریاست‌جمهوری اشرف غنی، حاکمیت را در افغانستان به دست بگیرند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3374

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.