• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

۳۵۰۰ سالمند تحت پوشش بهزیستی استان سمنان هستند

  • 06 مرداد 1402 - 11:14
۳۵۰۰ سالمند تحت پوشش بهزیستی استان سمنان هستند

محمود منطقی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه سال‌ها است که خدمات در حوزه بهزیستی توسط بخش خصوصی در حال اجرا است که سالمندان نیز از این قاعده مستثنی نیستند، ابراز کرد: در سراسر استان خدمات خوبی به سالمندان داده می‌شود اما تنها خدمات حوزه توان بخشی و حمایتی بر عهده بهزیستی است.
وی با بیان اینکه دیگر خدمات به خصوص درمانی از سوی دستگاه‌های متولی دیگر مانند علوم پزشکی، تأمین اجتماعی و … به سالمندان ارائه می‌شود، افزود: سه هزار و ۵۳۰ سالمند تحت پوشش خدمات بهزیستی در سراسر استان هستند.
ارائه خدمات به سالمندان
مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر از این سالمندان خدمات مستمری ماهانه دریافت می‌کنند، تاکید کرد: ۵۰۰ نفر از سالمندان استان همچنین از خدمات مراکز خدمات سالمندی تحت پوشش بهزیستی بهره می‌گیرند.
منطقی با بیان اینکه با توجه به نگرش نوینی که در بحث سالمندی و مراقبت از سالمندی رخ داده حداکثر تلاش بهزیستی این است که سالمندان در خانه از خدمات حمایتی و توان بخشی بهره بگیرند مگر اینکه شرایط به گونه‌ای باشد که امکان نگهداری سالمندان در خانه مهیا نباشد.
وی افزود: در این صورت مراکز نگهداری سالمندان شبانه روزی در استان سمنان وجود دارد که با وجود کادر مجرب بهترین خدمات را به سالمندان ارائه خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=45497

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.