• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

۲ وزیر صهیونیست به مغرب سفر می‌کنند

  • 01 مرداد 1401 - 12:43
۲ وزیر صهیونیست به مغرب سفر می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، «گیدعون ساعر» و «عیساوی فریج» وزرای دادگستری و همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی طی هفته جاری در راستای تقویت روند عادی سازی روابط میان تل آویو و رباط به مغرب سفر می‌کنند.

بنابراین گزارش، قرار است در این سفر توافقنامه مهمی در زمینه همکاری‌های قضائی، میان مغرب و رژیم صهیونیستی به امضا برسد.

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر روابط رژیم صهیونیستی و مغرب در رباط اعلام شده است که عیساوی فریج وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی روز یکشنبه و گیدعون ساعر وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی روز دوشنبه هفته جاری وارد مغرب خواهند شد.

بنابراین گزارش، سفر این دو مقام صهیونیست تا روز پنج شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

همراه با دو وزیر صهیونیست، هیئتی از زنان روزنامه نگار رژیم صهیونیستی نیز حضور دارند که قرار است در کنفرانسی با هدف افزایش همکاری‌ها و گفتگو میان زنان روزنامه نگار در منطقه مشارکت کنند.

اخیراً نیز آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در سفری سه روزه به رباط، با مقامات ارشد مغرب درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های صنایع نظامی، همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است مغرب و رژیم صهیونیستی از اواخر سال ۲۰۲۰، با میانجیگری دولت آمریکا، روابط دیپلماتیک دوجانبه را از سرگرفتند. این در حالی است که مردم مغرب از مخالفان جدی روابط با تل آویو هستند و در روزهای اخیر با برگزاری تظاهرات و تجمعاتی ضمن اعلام مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تصاویری از آویو کوخاوی را به آتش کشیدند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=26296

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.