• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

۲ حفار غیر مجاز در شرق دامغان شناسایی و دستگیر شدند

  • 18 آبان 1402 - 18:02
۲ حفار غیر مجاز در شرق دامغان شناسایی و دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی اکبر پور غروب پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی میراث فرهنگی دامغان ضمن بیان اینکه در پی اعلام وجود حفاران غیر مجاز در مهماندوست بلافاصله اکیپی از یگان حفاظت به منطقه اعزام شدند، ابراز داشت: با همکاری نیروی انتظامی مهماندوست این دو حفار غیر مجاز شناسایی و دستگیر شدند.
وی ضمن بیان اینکه پرونده این حفاران تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شده است، افزود: با حفاران غیر مجاز برخورد و حبس شش تا سه سال در انتظار آنها خواهد بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان ضمن بیان اینکه هر گونه حفاری و کاوش به منظور کسب اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است، ابراز داشت: در صورت کشف این آثار از حفاران غیر مجاز اموال و ادوات حفاری و اشیای مکشوفه به نفع میراث فرهنگی ضبط خواهد شد.
اکبر پور در ادامه تصریح کرد: با هر گونه تعرض یا تخریب آثار تاریخی نیز به طور جد برخورد می‌شود چرا که حفظ این آثار از حوزه‌های مختلف حائز اهمیت بوده و میراث فرهنگی برای نگهداری آنها حداکثر توان خود را به کار بسته است.
وی افزود: دوست داران میراث فرهنگی می‌توانند هر گونه موارد مشکوک را با سامانه خبری تماس ۳۱۷۰۵ در میان قرار دهند تا موضوع نظیر همین حفاری پیگیری و برای آن اقدام فوری شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=49979

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.