• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کشف ۱۰۰ دستگاه گوشی مسروقه

  • 22 مرداد 1402 - 18:57
کشف ۱۰۰ دستگاه گوشی مسروقه

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: با وقوع سرقت‌های سریالی موبایل قاپی از شهروندان در سطح شهر تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان در گام نخست موفق شدند اعضای یک باند ۶ نفره را شناسایی و با دستگیر سارقان برای شناسایی مالخر یا مالخران اموال مسروقه وارد عمل شدند.
سردار ولیپور گودرزی بیان داشت: کارآگاهان در گام بعدی با استفاده از منابع اطلاعاتی به دست آمد، اعضای این باند ۶ نفره، گوشی‌های مسروقه را به ۲ مالخر مشخص در جنوب تهران می‌فروشند که یکی از مالخران به صورت باندی عمل کرده و علاوه بر خرید گوشی‌های مسروقه از سارقان، به خرید گوشی‌های مسروقه از سایر مالخران می‌پردازد.
با شناسایی مخفیگاه هر ۲ مالخر در عملیات‌های مستقل هر ۲ مالخر در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از این دو مکان ۹۰ دستگاه گوشی مسروقه و یک دستگاه لب تاپ کشف شد.
در شاخه دیگری از بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد که مالخران با تجمیع و دپوی گوشی‌های مسروقه آنها را به یکی از اتباع کشورهای همسایه فروخته و بدین ترتیب گوشی‌های مسروقه از کشور خارج می‌شود.
این مقام ارشد انتظامی به دستگیری تبعه همسایه اشاره کرد و گفت: در این عملیات‌های پلیسی در مجموع ۹۳ دستگاه گوشی مسروقه و ۷۰ دستگاه گوشی اوراق شده کشف توقیف شد.
وی خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، برای شناسایی سایر شکات و دیگر اموال مسروقه در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=46286

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.