• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کسانی که در زمینه دارو ترک فعل کرده‌اند مورد پیگیرد قرار بگیرند

  • 24 آبان 1401 - 12:05
کسانی که در زمینه دارو ترک فعل کرده‌اند مورد پیگیرد قرار بگیرند

به گزارش خبرنگار مهر، سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۲۴ آبان ماه) در صحن علنی مجلس در جریان بررسی نحوه اجرای طرح دارویار و دلایل کمبود دارو، گفت: یکی از موضوعاتی که مردم را رنج می‌دهد، موضوع گرانی و کمبود دارو است و مردم گرفتار موضوع سلامت خود هستند.
وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ مقرر شد که دارو از سبد ارز ترجیحی خارج شود و تمرکز بر روی نظام بیمه‌ای حوزه دارو ایجاد شود و یارانه دارو و توزیع مناسب آن با توجه به نیاز بیماران اتفاق بیفتد و قرار بود مدیریت بهینه در زنجیره تامین و توزیع دارو ایجاد شود.
نماینده مردم خدابنده در مجلس تاکید کرد: وزیر بهداشت توضیح دهد که آیا دسترسی بیماران به دارو تسهیل شده است؟ زنجیره تامین و توزیع دارو به ویژه در بخش داروهای مهم و موردنیاز بیماران با توجه به آماری که در گذشته بود و دست سازمان غذا و دارو است، آیا درست انجام شده است؟
حسینی با تاکید بر اینکه فرمان کار از دست متولیان دارو خارج شده است، عنوان کرد: نتیجه طرح «دارویار» فقط از حیث نسخه الکترونیکی اتفاق افتاده است اما داروهای نسخه الکترونیکی پیدا نمی‌شود، بیماران صعب‌العلاج با هزینه‌های هنگفت مواجه هستند و داروهای این بیماران نیز کمبود شدیدی دارند.
وی ادامه داد: داروهایی که به راحتی در اختیار مردم قرار می‌گرفت امروز ساده‌ترین آنها با مشقت به دست مردم می‌رسد. افرادی که در این موضوع ترک فعل کرده‌اند باید مورد پیگرد قرار بگیرند.
نماینده مردم خدابنده در مجلس با اشاره به آمار کمبود داروها، اظهار کرد: طبق آمار از ۳ هزار و ۱۰۰ جریب داروی فعال در بازار ۵۰۰ تا کمبود داریم. ۹۰ مورد از اقلام پرمصرف در شرایط حاد هستند، با این شرایط آیا زندگی مردم در حوزه سلامت تامین می‌شود؟

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33745

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.