• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کره‌شمالی ۱۰۰ گلوله به سمت مرز دریایی با کره جنوبی شلیک کرد

  • 11 آبان 1401 - 12:51
کره‌شمالی ۱۰۰ گلوله به سمت مرز دریایی با کره جنوبی شلیک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد پیونگ‌یانگ دقایقی پیش، بیش از ۱۰۰ شلیک توپخانه‌ای انجام داده است.
ارتش کره‌جنوبی می‌گوید این شلیک‌ها از سواحل شرقی کره‌شمالی به سمت منطقه حائل نظامی بین دو کشور صورت گرفته است. ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی این شلیک را نقض توافقنامه سال ۲۰۱۸ بین دو کشور دانست.
بامداد امروز، یک موشک‌ کره‌شمالی برای اولین بار در فاصله کمی از سواحل کره‌جنوبی فرود آمد و سئول نیز پس از تخلیه یکی از جزیره‌های شرقی خود، با موشک‌های زمین‌ به هوا به آن پاسخ داد. گفته می‌شود تعداد موشک‌های کره‌شمالی ۱۷ عدد بوده است. در این میان، فرود یکی از موشک‌ها در کمتر از ۶۰ کیلومتری کره‌جنوبی، از سوی سئول «بسیار غیر معمول و غیر قابل قبول» توصیف شده است. کره‌جنوبی می‌گوید «قاطعانه» به این اقدام پاسخ خواهد داد.
«یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی نیز این اقدام را «تهاجم زمینی» توصیف کرده و دستور «اقدامات فوری و شدید» را صادر کرده است. در میانه افزایش تنش‌ها، وزارت حمل و نقل کره‌جنوبی نیز می‌گوید برخی مسیرهای هوایی در امتداد ساحل شرقی به روی هواپیماهای تجاری بسته شده است.
تشدید تنش‌ها بین دو کره، تنها چند ساعت پس از آن انجام می‌شود که پیونگ یانگ خواستار توقف مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی شد و گفت که دیگر نمی‌توان چنین تحریکات نظامی را تحمل کرد. کره شمالی تا کنون به دفعات حضور آمریکا در منطقه و رزمایش‌های پی در پی با کره‌جنوبی و ژاپن را محکوم کرده است. آمریکا و کره‌جنوبی روز دوشنبه یکی از بزرگ‌ترین رزمایش‌های نظامی مشترک خود را با شرکت صدها جنگنده از هر دو طرف آغاز کردند. گفته می‌شود در این رزمایش هزار و ۶۰۰ عملیات هوایی انجام شده و حدود ۲۴۰ جنگنده حضور داشته اند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=32476

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.