• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کار سخت تیم ملی بسکتبال بانوان برای صعود به دسته اول کاپ آسیا

  • 18 آبان 1400 - 11:43
کار سخت تیم ملی بسکتبال بانوان برای صعود به دسته اول کاپ آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بسکتبال دسته دوم کاپ آسیا در بخش بانوان امروز سه شنبه با برگزاری دیدارهای روز سوم و پایانی مرحله گروهی در شهر امان اردن پیگیری می شود. در این روز از رقابت ها تیم ملی کشورمان دیداری در گروه A نخواهد داشت. البته نتیجه تنها دیدار برگزار شده از این گروه تاثیری در موقعیت ملی پوشان کشورمان نخواهد داشت اما دیگر دیداری که از گروه مقابل برگزار می شود، برای آنها تعیین کننده خواهد بود.

مسابقات بسکتبال دسته دوم کاپ آسیا از دو روز پیش با حضور ۶ تیم و در دو گروه آغاز شد. تیم ملی بسکتبال بانوان ایران در روز نخست مسابقات مقابل لبنان قرار گرفت و با وجود رقابت نزدیک نتیجه آن را واگذار کرد. این تیم در دومین دیدار خود که شامگاه دوشنبه برگزار شد هم متحمل شکست شد و بدین ترتیب بدون برد به کار خود در مرحله گروهی مسابقات پایان داد.

شاگردان «شایسته متشرعی» با این عملکرد در رده سوم و آخر گروه اول رقابت ها قرار گرفتند و بدین ترتیب برای کسب نتیجه لازم از مسابقات کار سخت‌تری خواهند داشت. این در حالی است که صدرنشینی آنها می توانست منجر به صعود مستقیم‌شان به مرحله نیمه نهایی شود اما حالا برای دیدار در این مرحله باید با تیم دوم گروه مقابل بازی کنند.

نتایج رقم خورده در روزهای اول و دوم مرحله گروهی رقابت های بسکتبال دسته دوم انتخابی کاپ آسیا و جدول رده بندی تا پایان این روز به این شرح است:

یکشنبه ۱۶ آبان ماه

گروه A
* ایران ۶۴ – لبنان ۶۶

گروه B
* قزاقستان ۶۹ – اندونزی ۷۹

دوشنبه ۱۷ آبان ماه

گروه A
* ایران ۷۱ – سوریه ۷۸

گروه B
* اندونزی ۶۴ – اردن ۷۶

جدول رده بندی گروه A
۱- سوریه (یک بازی، یک برد، بدون باخت، ۲ امتیاز)
۲- لبنان (یک بازی، یک برد، بدون باخت، ۲ امتیاز)
۳- ایران (۲ بازی، بدون برد، ۲ باخت، ۲ امتیاز)

جدول رده بندی گروه B
۱- اندونزی (۲ بازی، یک برد، یک باخت، ۳ امتیاز)
۲- اردن (یک بازی، یک برد، بدون باخت، ۲ امتیاز)
۳- قزاقستان (یک بازی، بدون برد، یک باخت، یک امتیاز)

کار سخت تیم ملی بسکتبال بانوان برای صعود به دسته اول کاپ آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بسکتبال دسته دوم کاپ آسیا امروز سه شنبه با برگزاری دو دیدار از روز سوم و پایانی مرحله گروهی در اردن پیگیری می شود. در چارچوب این رقابت ها دو تیم سوریه و لبنان از گروه اول به مصاف هم می روند که البته نتیجه این دیدار هیچ تاثیری در موقعیت تیم ملی بسکتبال بانوان ایران در این گروه اول ندارد اما در مقابل، نتیجه تنها دیدار برگزار شده در گروه دوم برای آنها مهم و تعیین کننده خواهد بود.

در حال حاضر اردن تیم دوم گروه دوم مسابقات است اما نتیجه دیدار امروز میان این تیم و قزاقستان تعیین کننده نهایی این جایگاه و صاحب آن به عنوان حریف تیم ملی بسکتبال بانوان ایران است.

برنامه دیدارهای روز سوم و پایانی مسابقات مرحله گروهی به این شرح است:

سه شنبه ۱۸ آبان ماه

گروه A
* سوریه – لبنان

گروه B
* اردن – قزاقستان

با برگزاری این دو دیدار، جایگاه تیم ها در مرحله گروهی نهایی می شود. تیم های اول هر دو گروه به صورت مستقیم راهی نیمه نهایی می شوند و تیم های دوم و سوم هم به صورت ضربدری برای تعیین دو تیم دیگر نیمه نهایی با یکدیگر دیدار خواهند داشت. این دیدارها فردا چهارشنبه برگزار می شود.

تیم های راه یافته به مرحله نیمه نهایی پنجشنبه استراحت خواهند داشت و روز جمعه رقابت خود را در این مرحله دنبال می کنند.

این برای نخستین بار است که تیم ملی بسکتبال بانوان ایران بعد از کسب مجوز حضور در میادین بین المللی در رقابت های دسته دوم کاپ آسیا شرکت می کند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=10492

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.