• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

چین: آمریکا به بازار جهانی ریزتراشه‌ها آسیب می‌زند

  • 23 شهریور 1402 - 19:07
چین: آمریکا به بازار جهانی ریزتراشه‌ها آسیب می‌زند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت بازرگانی چین محدودیت‌های آمریکا در ارتباط با صادرات ریزتراشه‌ها را به زیان بازار جهانی دانست.
«هه یادونگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین روز پنجشنبه اعلام کرد که اقدامات آمریکا در راستای محدود کردن صادرات ریزتراشه به چین، قوانین بازار را نقض می‌کند و منجر به از هم پاشیدن بازار جهانی نیمه هادی‌ها می‌شود.
سخنگوی وزارت بازرگانی چین تاکید کرد که اقدامات آمریکا برای محدود کردن صادرات تراشه به چین نه تنها به حقوق و منافع قانونی شرکت‌های چینی لطمه می‌زند، بلکه به طور قابل توجهی بر منافع تولید کنندگان نیمه هادی‌ها در سراسر جهان از جمله در آمریکا نیز آسیب می‌رساند.
در اوایل ماه آگوست، کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا فرمان اجرایی را امضا کرد که به موجب آن به وزیر خزانه‌داری اجازه داده می‌شود برخی سرمایه‌گذاری‌های آمریکا را در نهادهای چینی فعال در زمینه فناوری‌های حساس امنیت ملی در سه بخش فعالیت: نیمه‌رساناها و میکروالکترونیک، اطلاعات کوانتومی و سیستم‌های هوش مصنوعی خاص، تنظیم کند.
پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داد که آمریکا ضمن اعمال تحریم‌های قبلی علیه صنعت ریزتراشه‌های چین، خود را آماده می‏‌کند که تابستان امسال هم دور جدیدی از تحریم‌ها علیه پکن اعلام کند. آمریکا هم‌زمان بر هلند و ژاپن به عنوان دو کشور مطرح در صنعت تولید ریزتراشه‌ها هم فشار می‏‌آورد که به این جنگ راهبردی علیه پکن بپیوندند. هم‌زمان دولت هلند اعلام کرد که به تحریم‌ها علیه ریزتراشه‌های چینی به آمریکا می‌پیوندند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=47718

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.