• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

چشم انداز مراقبت از ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور

  • 27 آبان 1402 - 0:02
چشم انداز مراقبت از ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور

محمد جهانگیری، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار بیمار مبتلا به سرطان تحت پوشش مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان قرار دارند.

وی با اشاره به گسترده بودن نیازهای بیماران مبتلا به سرطان، افزود: مؤسسه مکسا، هزینه‌های مراقبت از بیماران در منزل را پذیرفته است.

جهانگیری ادامه داد: تأمین تخت، ویلچر، تشک مواج، دستگاه اکسیژن ساز و…، از جمله نیازهای اولیه بیماران مبتلا به سرطان در منزل است که تأمین آنها را بر عهده گرفته‌ایم.

مدیرعامل مؤسسه مکسا تاکید کرد: این تجهیزات به صورت امانی در اختیار بیمار قرار می‌گیرد و هیچ پولی بابت آنها نمی‌پردازد.

جهانگیری همچنین به حضور پزشک، پرستار، فیزیوتراپیست و مشاور در منزل بیماران اشاره کرد و گفت: هزینه‌های مراقبت در منزل را خیرین تقبل می‌کنند و هیچ گونه رابطه مالی بین بیمار و ارائه دهندگان خدمت برقرار نمی‌شود.

وی با اشاره به هرم سنی کشور که رو به سالمندی می‌رود، افزود: افزایش سن، ارتباط مستقیم با سرطان دارد و از همین رو، می‌بایست برنامه‌ای جامع برای کنترل بیماری تهیه کرد.

مدیرعامل مؤسسه مکسا، در عین حال از طراحی برنامه جامع کنترل و پیشگیری از سرطان، با تولیت وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این برنامه با مشارکت و همکاری وزارت بهداشت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیمه‌ها، سازمان برنامه و بودجه و مؤسسات خیریه، با هدایت گروه‌های علمی تهیه می‌شود.

جهانگیری با اشاره به اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان در پیشگیری از سخت شدن بیماری و هزینه‌های درمان، افزود: تشخیص زودهنگام سرطان می‌تواند به تسریع در روند درمان بیماری کمک کند.

وی، موضوع حمایت‌های روانشناختی از بیماران و خانواده آنها را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما برای حمایت روانشناختی از بیماران و خانواده آنها، از تیم‌های روانشناسی استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل مؤسسه مکسا، هدف از اجرای مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان را رفع دغدغه‌های بیماران عنوان کرد و افزود: این طرح در حوزه پیشگیری، غربالگری، درمان و خودمراقبتی تعریف شده است.

وی گفت: مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را شروع کرده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=50284

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.