• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

پیشگیری از بحران‌های انسان زا نیازمند توجه است

  • 20 شهریور 1401 - 13:55
پیشگیری از بحران‌های انسان زا نیازمند توجه است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مراسم امضای تفاهم نامه با معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه پیشگیری از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: پیشگیری از عوامل انسان زا نیازمند توجه است.
وی ادامه داد: به منظور حفظ امنیت جانی مردم باید در بحث پیشگیری سازوکارها را فراهم کنیم و قدمی مؤثر در حوزه امنیت اجتماعی و زیست محیطی برداریم.
نامی با اشاره به اینکه انسان در برخی از حوادث دخیل است گفت: ساخت و سازها و مقاومت برای سکونت گاه‌ها اهمیت دارد و باید در برابر آنها دقت بیشتری شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه قوانین متعددی وجود دارد گفت: سند کاهش خطرپذیری وجود دارد و لازم است که همه شهروندان مسئولان به این قوانین توجه داشته باشند.
وی تصریح کرد: حضور قوه قضائیه برای پیشگیری از وقوع جرم اهمیت بسزایی دارد و با پیشگیری‌ها می‌توان از وقوع بسیاری از خطرات جلوگیری کرد.
نامی گفت: حدود ۴۰ میلیون هکتار بحث آبخیز داری انجام شده است و مابقی که ٩٠ میلیون هکتار نیز است در ظرف ۲ سال باید انجام شود که این امر نیازمند مدیریت جهادی است.
وی ادامه داد: توسعه فضای سبز برای پیشگیری از وقوع بحران‌ها اهمیت دارد همچنین حفظ خاک نیز باید به گونه‌ای مؤثر انجام شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: آبخیز داری به صورت پایلوت در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28858

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.