• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

پکن: اسرائیل از اقدامات تنشزا دست بردارد

  • 17 فروردین 1402 - 13:52
پکن: اسرائیل از اقدامات تنشزا دست بردارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت خارجه چین به تحولات اراضی اشغالی واکنش نشان داد و از رژیم صهیونیستی خواست که اقداماتی که به تشدید تنش منجر می‌شود را متوقف کند.
وزارت خارجه چین اعلام کرد: ما از تشدید درگیری میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی ها ابراز نگرانی می‌کنیم. از جامعه جهانی می‌خواهیم که اقدامات اساسی برای تقویت اجرای سازوکار دودولتی به عمل آورد. ما از اسرائیل می‌خواهیم که خویشتنداری به خرج دهد و هر اقدامی که به افزایش تنش منجر شود، را متوقف کند.
در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: اوضاع قدس پیچیده و دشوار شده است و همه طرف‌ها باید در راستای حفظ وضعیت تاریخی مقدسات دینی حرکت کنند. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که تلاش‌های خود را برای ایجاد راهکار زودهنگام و عادلانه برای مساله فلسطین تشدید کند.
درباره اوکراین هم چین از آمریکا و ناتو به شدت انتقاد کرد و آنها را مسئول ادامه بحران اوکراین دانست و تاکید کرد: ناتو حق ندارد که چین را متهم به عدم فشار بر روسیه درباره بحران اوکراین کند.
وزارت خارجه چین همچنین همسویی آمریکا و تایوان را نقض خطرناک اصل چین واحد دانست و گفت: همسویی آمریکا و تایوان به حاکمیت و تمامیت ارضی ما لطمه می‌زند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40367

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.