• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

پوتین:حضور بانشاط مسلمانان صلح و همبستگی را در روسیه تقویت می کند

  • 18 تیر 1401 - 12:41
پوتین:حضور بانشاط مسلمانان صلح و همبستگی را در روسیه تقویت می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با صدور پیامی فرا رسیدن عید سعید قربان را به مسلمانان روسیه تبریک گفت و تأکید کرد که این عید حامل معانی اخلاقی و روحانی عمیقی است که انسجام جامعه را تقویت و از ارزش‌های ثابت تبلور یافته در محبت و مهربانی محافظت می‌کند.

در پیام تبریک پوتین که در پایگاه الکترونیکی کرملین منتشر شده، آمده است: باعث سرور و شادمانی است که مسلمانان روسیه حضور با نشاطی در امور کشور دارند و به طرح‌های خیرخواهانه، آموزشی، روشنگرانه و فرهنگ سازی در میان نسل جوان بر اساس سنت‌ها و آداب و رسوم اجداد خود توجه ویژه دارند.

پوتین در پایان پیام خود تأکید کرد: فعالیت و حضور با نشاط مسلمانان در روسیه برای حفظ صلح و همبستگی در میان جامعه حائز اهمیت است.

باید یادآور شد که مسلمانان روسیه که جمعیت آنها حدود ۶.۵ درصد کل جمعیت روسیه یعنی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر است، از قوم‌های تاتار، باشقیر، چچن و اینگوش، داغستانی، آذری و … هستند. این قوم‌ها از آغاز شکل‌گیری کشور بزرگ روسیه در خاک این کشور به سر برده‌اند. مسلمانان از زمان مقابله با چنگیزخان تا زمان مبارزه با فاشیسم آلمانی بخش مهمی از ارتش روسیه را تشکیل داده اند. امروز نیز نیروهای مسلح این کشور شمار زیادی از مسلمانان را در استخدام دارند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=25359

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.