• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

پاسخ عطایی به ابهامات لیست جدید تیم ملی والیبال/ دعوت از «معروف»

  • 19 مرداد 1400 - 14:49
پاسخ عطایی به ابهامات لیست جدید تیم ملی والیبال/ دعوت از  «معروف»

بهروز عطایی در گفتگو با مهر درباره وضعیت و شرایط تیم ملی والیبال گفت: کشورهای صاحب نام ورزش برنامه‌های خود را چهار ساله و از المپیک تا المپیک پایه ریزی می‌کنند. پس از المپیک تغییراتی در بدنه تیم ملی ایجاد و برای چهار سال آینده سرمایه گذاری و برنامه ریزی صورت گرفته است. قرارداد ولادیمیر الکنو نیز کوتاه مدت و ۵ماهه بود، نیاز بود فدراسیون برای پایان المپیک برنامه ای داشته باشد که به والیبال کمک شود. بنابراین پیش از آغاز المپیک و ابتدای سال تصمیم بر این شد هدایت تیم در قهرمانی آسیا را بر عهده داشته باشم و با ترکیبی از بازیکنان المپیکی، جوانان و بازیکنان سال های اخیر استفاده کنیم.

کار سختی در قهرمانی آسیا در پیش داریم
سرمربی تیم ملی والیبال ادامه داد: مسئولیت هدایت تیم در قهرمانی آسیا به من سپرده شد. پس از بررسی بازی‌های لیگ ملت‌ها، المپیک توکیو و تیم جوانان تصمیم گرفتیم ۵ بازیکن از تیم المپیکی همراه چند بازیکن از لیگ ملت‌ها و تعدادی از بازیکنان جوانان برای حضور در قهرمانی آسیا کنار هم چیده شوند.

وی تاکید کرد: پس از سرخوردگی مردم از نتایج والیبال در المپیک قطعا کار سختی پیش رو داریم ولی با یک ویژگی مشخص حاضر شده‌ایم و فضا را به گونه‌ای جلو خواهیم برد که تیم ملی عملکرد خوبی در قهرمانی آسیا داشته باشد. بهترین کیفیت همیشه الویت کارم بوده است و سعی خواهم کرد در قهرمانی آسیا نیز بهترین عملکرد و کیفیت خود را به نمایش بگذاریم. تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، چین و حتی استرالیا رشد خوبی داشته اند و تلاش خود را مقابل این حریفان انجام خواهیم داد.

برای مردم تا سر حد مرگ تلاش می‌کنیم
عطایی در پاسخ به این سوال که رئیس فدراسیون والیبال وعده داده است تیم نتایج مد نظر مردم را به دست خواهد آورد آیا این قول عملی است چرا که با توجه به رزومه والیبال ایران برای مردم نتیجه مد نظر قهرمانی در آسیا است؟ گفت: مردم تلاش ورزشکاران را به خوبی درک می‌کنند. همانطور که حسن یزدانی پس از شکست مقابل تیلور مورد حمایت مردم قرار گرفت چرا که تلاش یزدانی برای مردم مهم بود. برای مردم تا سر حد مرگ تلاش کردن مهم است و ما نیز تلاش خواهیم کرد. در ورزش هر اتفاقی ممکن است رخ دهد که خوشایند نباشد اما تلاشی که می‌کنیم برای مردم مهم ترین مسئله است.

به تمام بازیکنان فرصت خواهیم داد
وی در پاسخ به این سوال که نقدهایی درباره لیست دعوتی به اردوی تیم ملی مطرح است دفاع شما از لیست چیست؟ گفت: نقدی که در گذشته بارها به سرمربیان خارجی به ویژه کولاکوویچ مطرح بود استفاده از ترکیب اصلی در تمام رویدادها و مسابقات بود. لزومی ندارد در تمامی رقابت‌ها از تعدادی بازیکن خاص استفاده شود. طبقه بندی انجام داده‌ایم و در طی زمان در مسابقات مختلف از بازیکنان زیادی استفاده خواهد شد. به بازیکنان فرصت خواهیم داد که توانایی هایشان را به نمایش بگذارند.

بازیکنان المپیکی فرسوده و خسته شدند
سرمربی تیم ملی اظهار داشت: بازیکنان المپیکی قطعا دچار خستگی و فرسودگی ذهنی، روحی و جسمی شده‌اند. بسیار از این بازیکنان کار کشیده شده است در حالی که تیم‌های بزرگ به بازیکنان اصلی خود در بازی‌هایی مانند لیگ ملت‌ها استراحت دادند. طی ۹-۱۰ سال اخیر کار زیادی از بازیکنان بزرگ کشیده شد.

پاسخ عطایی به ابهامات لیست جدید تیم ملی والیبال/ دعوت از  «معروف»

باید از چرخه بازیکنان استفاده کنیم
عطایی ادامه داد: سعید معروف و محمد موسوی را فرسوده کردیم و همیشه از آنها آمادگی دائمی طلب شد. بازیکنان بزرگ باید برای بازی های بزرگ کنار گذاشت. بازیکنان بالای ۳۰ سال نباید خیلی تحت فشار قرار گیرند. نکته مهم دیگر این است تمام سرمایه‌های ما بازیکنانی که به المپیک اعزام شدند نیستند و بازیکنان شایسته دیگر به واسطه محدودیت نفرات اعزامی به المپیک نرفتند. نیاز بود به برخی بازیکنان المپیکی استراحت داده شود. سعی کردیم به بازیکنانی که خارج از المپیک بودند فضا دهیم چرا که میل بیش‌تری دارند. نگاهم این است باید ۲ تا ۳ تیم داشته و از چرخه بازیکنان استفاده کنیم.

نباید ریسک کرد
سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که دلیل عدم دعوت از معنوی نژاد، میرزاجانپور و پوریا یلی چه بود؟ گفت: دقیق از وضعیت مصدومیت معنوی نژاد اطلاع ندارم، پوریا یلی نیز مدت زمان طولانی از اردوها خارج بوده و در هیچ اردویی حضور نداشته است. زمان کافی تا قهرمانی آسیا باقی نمانده است. میرزاجانپور نیز حدود ۸-۷ ماه از مسابقات دور بوده است و نمی‌توان برای حضور در قهرمانی آسیا ریسک کرد. ولی در آینده و در فرصت مناسب از تمام بازیکنان استفاده خواهیم کرد.

برای استفاده از ۳۰ بازیکن برنامه دارم
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به صحبت های شما و استفاده از بازیکنان مختلف این نیازمند برنامه بلند مدت ۴ سال است آیا این امنیت وجود دارد که به مربی ایرانی فرصت چهار سال برای رسیدن به اهدافش داده شود یا خیر؟ گفت: به عنوان یک مربی وظیفه دارم برنامه ریزی درستی انجام دهم و نیازها را نیز بیان کنم. قطعا می‌توانیم از ۳۰ بازیکن استفاده کنیم و برنامه دارم. بخش دیگر منوط به فدراسیون خواهد شد که تا چه حد این‌ها را برآورده کند. از طرفی دیگر نباید موضوع کرونا را فراموش کنیم که دست ما را برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی بسته است. برای تیم جوانان که عنوان قهرمانی جهان را کسب کردیم حدود ۴۰ دیدار تدارکاتی برگزار شد در حالی که تا امروز یک دیدار هم نتوانستیم برای جوان تدارک ببینیم.

از معروف دعوت خواهم کرد
عطایی افزود: نگاهم این است از ترکیب جوانان و بزرگسالان استفاده کنم و اگر ماندگار باشم قطعا از معروف، موسوی و غفور دوباره دعوت خواهم کرد. موسوی و غفور صحبتی راجع به خداحافظی انجام نداده اند و درباره معروف نیز حتما کمک خواهم کرد که مجدد بازگردد.

وی در پاسخ به این سوال که پذیرش مسئولیت دو رده سنی بسیار موردد نقد است چرا چنین مسئولیتی را پذیرفتید؟ گفت: گاهی برخی از تصمیمات بر اساس شرایط اضطرار گرفته می شود و این تصمیم نیز این چنین بود. از ۳ ماه پیش اردوهای جوانان آغاز شده است و تداخلی در کار بزرگسال و جوانان وجود ندارد. کار سختی است اما آمادگی جسمی و ذهنی انجام آن را دارم و سعی خواهم کرد با حداقل ضریب خطا انجام دهد. در ضمن گروه خوبی در کنارم حضور دارند که در این مسیر کمک خواهند کرد.

عطایی درباره دعوت از برخی بازیکنان مانند مسافر و اسماعیل نژاد نیز گفت: این بازیکنان قبلا در دوره الکنو نیز دعوت شدند اما کسی ایرادی نگرفت. طبق نظر کارشناسان که در دریافت دچار مشکل هستیم تصمیم بر این شد با حضور مسافر که دریافت کننده خوبی است در کنار میثم صالحی و اسفندیار زوج حمله و نیز میلادعبادی پور دو خط زوج دریافت و حمله ایجاد کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال در پایان گفت: قلب همه ما برای پرچم می‌تپد. سعی خواهیم کرد به گونه ای عمل کنیم تا مردم خوشحال شوند و اتفاقات ناخوشایند المپیک را به سمت امید سوق دهیم. رسانه کمک کند تا فضا به سمت امید رود و این فرآیند تسهیل شود تا به هدفمان دست یابیم.

به گزارش مهر، مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا درحالی از تاریخ ۲۱ تا ۲۸ شهریورماه به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود که در فاصله ۶ هفته مانده به آغاز مسابقات، بهروز عطایی سرمربی تیم ملی بزرگسالان، اسامی ۱۵ بازیکن بزرگسال دعوت شده به اردوی مسابقات قهرمانی آسیا را اعلام کرد. تیم ملی والیبال ایران در گروه B رقابت‌های قهرمانی آسیا با تیم‌های پاکستان، تایلند و هنگ‌کنگ هم‌گروه است.
ایران در اولین بازی خود در تاریخ ۲۱ شهریورماه به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود. ملی‌پوشان ایران در تاریخ ۲۲ شهریورماه با تایلند دیدار می‌کنند و در آخرین بازی خود در مرحله گروهی در تاریخ ۲۳ شهریور مقابل پاکستان صف‌آرایی می‌کنند. اردوی تیم ملی بزرگسالان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از روز یکشنبه (۲۴ مردادماه) آغاز می‌شود.

اسامی بازیکنان بزرگسال دعوت شده به اردوی قهرمانی آسیا به این شرح است:
میلاد عبادی‌پور
میثم صالحی
امیرحسین اسفندیار
اسماعیل مسافر
جواد کریمی
علی رمضانی
علی‌اصغر مجرد
رضا عابدینی
امیرحسین توخته
مهدی جلوه
صابر کاظمی
بردیا سعادت
محمدرضا حضرت پور
ابوالفضل قلی‌پور
امین اسماعیل‌نژاد
سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان را بهروز عطایی برعهده دارد. اسامی سایر اعضای کادرفنی به این شرح است: مصطفی کارخانه (سرپرست)، علیرضا طلوع‌کیان (مربی)، عظیم جزیده (مربی)، علی فرهادی(دکتر)، حسین خوریانی (آنالیزور)، رضا قلی‌پور (ماساژور).

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1803

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.