• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

پارسال دوست امسال دشمن؛ حمله نژادپرستانه ترامپ به رقیب احتمالی

  • 21 آبان 1401 - 12:51
پارسال دوست امسال دشمن؛ حمله نژادپرستانه ترامپ به رقیب احتمالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با حمله نژادپرستانه به گِلن یانگ‌کین، فرماندار ایالت ویرجینیا و رقیب احتمالی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، نام وی را «شبیه اسامی چینی» توصیف کرد!
ترامپ روز جمعه در پستی در شبکه اجتماعی خود موسوم به Truth Social، بر حمایت خود از یانگ‌کین در رقابت برای فرمانداری ویرجینیا در سال ۲۰۲۱ تاکید کرد و مدعی شد که جمهوری‌خواهان بدون کمک وی (ترامپ)، قادر به پیروزی نبودند!
ترامپ در بخش دیگری از پست مجازی خود، با تمسخر نژادپرستانه نام یانگ‌کین، نوشت که نام او به شکلی غیرقابل توجیه «چینی» به نظر می‌رسد!
ترامپ نوشت: یانگ کین (حالا به یک موضوع جالب اشاره کنم، به نظر چینی می‌رسد، اینطور نیست؟) در ویرجینیا بدون کمک من نمی‌توانست برنده شود. از او حمایت کردم؛ گردهمایی خیلی بزرگی به سبک ترامپ و از طریق تلفن برای او برگزار و جمهوری‌خواهان ماگا را به رای دادن به او تشویق کردم؛ در غیر این صورت او به نزدیکی پیروزی هم نمی‌رسید. البته او خودش هم این را می‌داند و به آن اذعان دارد.
گرچه دلیل انتشار این پست انتقادی مشخص نیست اما درست یک روز پس از اظهارات وینسام سیِرز، معاون یانگ‌کین منتشر شده است. سیِرز گفته بود که در کارزار انتخاباتی ترامپ برای ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، دیگر از وی حمایت نخواهد کرد و ترامپ را یک «دردسر» برای حزب جمهوری‌خواه خطاب کرده بود.
رئیس جمهور سابق آمریکا پیش از این از «ران دسانتیس»، فرماندار ایالت فلوریدا که از او نیز به عنوان یکی از رقبای احتمالی ترامپ برای ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا یاد می‌شود، انتقاد کرده و مدعی شده بود که دسانتیس پیروزی سال ۲۰۱۸ بر رقیب دموکراتش را مدیون وی است!
ترامپ هنوز به طور رسمی حضور در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ را اعلام نکرده اما چند روز پیش گفته بود که ۱۵ نوامبر (سه‌شنبه هفته جاری) «خبر مهمی» را از عمارتش در فلوریدا اعلام خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33520

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.