• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

«پادشاه دریا» از انگلیس به کی‌یف رسید+ فیلم

  • 02 بهمن 1401 - 12:10
«پادشاه دریا» از انگلیس به کی‌یف رسید+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، اولکسی رِزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در توییتر با انتشار ویدئویی اعلام کرد که ارتش کی‌یف، بالگرد موسوم به «پادشاه دریا» را از انگلیس تحویل گرفته است.
رزنیکوف در توییتر نوشت: پادشاه دریا از انگلیس در نزدیکی دریای سیاه در اوکراین، رسید! این بالگرد برای نیروی دریایی اوکراین قوای تقویتی است. همکاری ما همچنان افزایش خواهد یافت. ممنون از بن والاس وزیر دفاع انگلیس. در کنار هم امنیت دریاها و زمین‌های سراسر اروپا را تامین می‌کنیم!

رسانه‌های انگلیس نوامبر پارسال گزارش دادند که این کشور قرار است تا برای اوکراین بسته کمک نظامی جدیدی از جمله ۱۰ هزار گلوله توپخانه و سه فروند بالگرد پادشاه دریا، تامین خواهد کرد.
آمریکا و چندین کشور غربی به‌تازگی از بسته‌های کمک نظامی جدید برای کی‌یف رونمایی کرده‌اند که از جمله این کمک‌ها می‌توان به تانک‌های جنگی، زره‌پوش نفربر و سامانه‌های توپخانه‌ای اشاره کرد.
مسکو در آوریل ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اومراین، با ارسال نامه‌ای به کشورهای عضو ناتو، کمک نظامی آنها به کی‌یف را محکوم کرد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است که ارسال سلاح برای اوکراین به موفقیت مذاکرات صلح کمکی نخواهد کرد و تاثیر مخربی روی جنگ خواهد گذاشت.
وزارت خارجه روسیه نیز به دفعات تاکید کرده که هرگونه ارسال محموله‌های نظامی به اوکراین، اهداف مشروعی برای ارتش روسیه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=38008

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.