• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

پاداش فدراسیون بسکتبال به بانوان درصورت صعود به دسته اول کاپ آسیا

  • 16 آبان 1400 - 11:43
پاداش فدراسیون بسکتبال به بانوان درصورت صعود به دسته اول کاپ آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بسکتبال دسته دوم کاپ آسیا در بخش بانوان از امروز یکشنبه با حضور ۶ تیم به میزبانی اردن آغاز می شود.

ایران از تیم های شرکت کننده در این رقابت هاست که در گروه اول با تیم های لبنان و سوریه دیدار خواهد داشت. در گروه دوم مسابقات هم سه تیم اندونزی، قزاقستان و اردن به مصاف هم می روند.

تیم ملی بسکتبال بانوان ایران برای نخستین بار است که بعد از کسب مجوز حضور محجبه در میادین بین المللی در این رقابت ها شرکت می کند. این تیم در صورت قهرمانی در این رقابت ها برای نخستین بار سهمیه حضور در دسته اول کاپ آسیا را به دست می آورد که در این صورت پاداش ویژه ای از سوی فدراسیون بسکتبال به اعضای آن اختصاص پیدا می کند.

البته رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد رقم یا نوع پاداش در نظر گرفته شده برای تیم ملی بسکتبال بانوان توضیحی نداد اما در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد که به طور حتم در صورت صعود تیم ملی بانوان به مسابقات دسته اول کاپ آسیا، پاداش ویژه ای به مربیان و بازیکنان این تیم اختصاص پیدا می کند.

ملی پوشان بسکتبال بانوان ایران امروز اولین دیدار خود در رقابت های دسته اول کاپ آسیا را برابر لبنان برگزار می کنند و فردا به مصاف سوریه خواهند رفت.

در پایان دیدارهای گروهی این رقابت ها تیم های اول هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود می کنند و تیم های دوم و سوم هم برای تعیین دو تیم دیگر نیمه نهایی به صورت ضربدری با هم رقابت خواهند داشت. در نهایت تیم قهرمان تنها سهمیه مسابقات را برای شرکت در مسابقات دسته اول کاپ آسیا به خود اختصاص می دهد. این تیم در واقع جایگزین هند می شود که از این رقابت ها سقوط کرده است.

مسابقات بسکتبال دسته «ب» کاپ آسیا تا ۲۲ آبان ماه در اردن پیگیری می شود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=10358

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.