• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

وعده جدید رئیس فدراسیون والیبال/ فرار از پاسخگویی به سبک داورزنی

  • 18 مرداد 1400 - 14:57
وعده جدید رئیس فدراسیون والیبال/ فرار از پاسخگویی به سبک داورزنی

به گزارش مهر، هنوز ناکامی تیم ملی والیبال ایران در المپیک توکیو موضوع داغ مردم و رسانه است. هواداران والیبال در حالی که همچنان در شوک حذف تیم ملی در مرحله گروهی المپیک هستند، با وعده جدید دیگری از محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال برای موفقیت ایران در مسابقات قهرمانی آسیا مواجه شدند!

بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۱ لغایت ۲۸ شهریورماه به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود و تیم ملی بزرگسالان ایران با سرمربیگری بهروز عطایی با ترکیبی از مردان حاضر در المپیک توکیو و دیگر بازیکنان جوان در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان نیز به فاصله سه روز و در تاریخ ۳۱ شهریور ماه تا ۱۱ مهر ماه به میزبانی ایتالیا و بلغارستان انجام می‌شود و هدایت دو تیم قهرمانی آسیا و جوانان جهان بر عهده بهروز عطایی خواهد بود.

داورزنی همراه با کمیته فنی فدراسیون که توجهی به انتقادات درباره انتخاب سرمربی روسی در مدت زمان کوتاه برای حضور در المپیک توکیو نداشت در تصمیمی عجیب بهروز عطایی، سرمربی موفق والیبال کشور را همزمان مسئول هدایت دو تیم ملی کرد! تصمیمی که می توانند تبعات بدی به دنبال داشته باشد اما کمیته فنی و رئیس فدراسیون بر تصمیمات عجیب خود اصرار دارند.

تیم ملی که سال های زیادی به دور از برنامه دقیق و مدون فعالیت داشت از کورس حریفان در جهان و حتی آسیا عقب مانده است. ایران مدافع قهرمانی به عنوان سر گروه B در مسابقات شرکت می کند و با حریفان قدرتمندی چون استرالیا، ژاپن و کره جنوبی رقابت خواهد داشت. کره جنوبی در آخرین مسابقه خود در رقابت های انتخابی المپیک به سختی نتیجه را به ایران واگذار کرد و نفس هواداران ایران در سینه حبس شد تا سعید معروف گره گشا شد و ایران جواز حضور در المپیک توکیو را به دست آورد.

استرالیا در لیگ ملت های ۲۰۲۱ تنها پیروزی خود را مقابل ایران به دست آورد و ژاپن هم در لیگ ملت های ۲۰۲۱ تیم ملی را شکست داد و نیز در مرحله گروهی المپیک با پیروزی مقابل ایران باعث حذف تیم ملی شد!

باید این را هم در نظر گرفت که تیم ملی با حضور ستارگانی مانند سعید معروف، امیر غفور و محمد موسوی شکست برابر رقبای آسیایی را متحمل شد و در قهرمانی آسیا خبری از این بازیکنان نخواهد بود.

با این حال محمدرضا داورزنی که هنوز پاسخگوی رسانه‌های منتقد برای کسب نتایج ضعیف و تصمیمات اشتباه خود و کمیته فنی اش نیست در اظهار نظری عجیب وعده ای دیگر به مردم داد. رئیس فدراسیون والیبال در گفتگویی تلویزیونی تصریح کرد: مطمئن هستم در آسیا تیم جوان ایران هم انگیزه دارد و هم شرایط به گونه‌ای است که در بازی‌های آسیایی والیبالی که مردم دوست دارند انجام دهند.

با توجه به قهرمانی ها مقتدارنه ایران در آسیا مردم فقط قهرمانی در آسیا را می خواهند اما آیا با شرایط فعلی این امر محقق خواهد شد؟

داورزنی به جای پاسخگویی درباره تصمیمات اشتباهش و نیز وعده های به دور از واقعیت بار دیگر در تلاش است تا فشار مضاعفی بر پیکر تیم ملی وارد کند تا خود را از زیر بارفشار بیرون آورد.

گروه بندی رقابت‌های قهرمانی آسیا؛

گروه A: ژاپن، هند، قطر، بحرین

گروه B: ایران، پاکستان، تایلند، هنگ‌کنگ

گروه C: استرالیا، چین، سریلانکا، کویت

گروه D: کره جنوبی، چین‌تایپه، قزاقستان، عربستان سعودی

برنامه دیدارهای تیم ملی در قهرمانی آسیا:

۲۱ شهریور – ایران – هنگ‌کنگ
۲۲ شهریور – ایران- تایلند
۲۳ شهریو- ایران – پاکستان

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1687

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.