• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

وزیر ورزش بوکس را به صاحبانش برگرداند/ بوکس چهار سال درجا زد

  • 16 شهریور 1400 - 15:03
وزیر ورزش بوکس را به صاحبانش برگرداند/ بوکس چهار سال درجا زد

بیژن باتمانی دارنده یک مدال طلا و دو نقره آسیا در گفتگو با مهر در خصوص عملکرد اخیر تیم ملی رده های سنی پایه در رقابتهای قهرمانی آسیا گفت: در چهارسالی که ثوری رئیس فدراسیون شد هیچ اتفاق خاصی برای بوکس ایران رخ نداد و حتی نمی توانیم به نتیجه در شرایط کرونایی و غیبت بسیاری از تیم ها در مسابقات قهرمانی آسیا دل خوش کنیم.

وی افزود: البته شاید هیچ وعده ای محقق نشده باشد اما رئیس فدراسیون به هدف خودش که رفتن به المپیک بود رسید. ایشان سالهای طولانی سکاندار ورزش استان سیستان و بلوچستان بود و نمونه اش رشته بوکس که از زمان رفتن ایشان از استان، بوکس سیستان و بلوچستان تازه رشد و پیشرفتش را شروع کرد.

صداقتی در رئیس فدراسیون نمی بینم

پیشکسوت بوکس تصریح کرد: من صداقتی در رئیس فدراسیون نمی‌بینم. کدام یک از وعده های ایشان انجام شد؟ حالا هم چون می داند حتی به یکی از وعده های انتخاباتی اش عمل نکرده و چهار سال تمام درجا زده است تلاش می کند روسای هیات های استانی را جوری چینش کند که اگر موفق به حضور مجدد در انتخابات شد شانسی داشته باشد.

وی ادامه داد: شما یک قهرمان خوب آسیا را نمی بینید که با فدراسیون همکاری کند. این همه طلایی آسیایی بوکس داریم اما همه کنار کشیده اند و تیم ملی به مزایده گذاشته شده است هرکس بتواند اسپانسر کوچکی پیدا کند سرمربی تیم ملی می شود.

باتمانی در خصوص عملکرد تیم ملی در بازیهای المپیک عنوان کرد: تنها نکته مثبت این بود که آقای ثوری خوب بوکسورمان را باد می زد. مگر می شود رئیس فدراسیونی که چیزی از بوکس نمی داند و فقط ادعا دارد کنار تیم ژست کادر فنی بگیرد؟ آقای ثوری چه چیزی از بوکس می داند؟ ایشان چه شاگرد قهرمانی تربیت کرده که این همه ادعا دارد؟

وی افزود: برای مصدومیت شکافتگی صورت بوکسور خوب ما در المپیک چه کاری انجام شد؟ من در رقابتهای انتخابی المپیک سیدنی روی بینیم شکافته شد و باید ۶ بخیه می خورد مربی کوبایی من را فوراً پیش دکتر تیم هند برد و یک اسپری آورد و سطح زخم من را با آن پوشاند. شرایط طوری شد که روز بعد در معاینه پزشکی اصلاً کسی متوجه نشد پیشانی من زخمی است. من در رقابت بعدی بازی کردم و سهمیه المپیک را هم آوردم اما در مورد بوکسور ما در المپیک توکیو چه کردند؟

کارشناس بوکس در پاسخ به این سوال که شما موافق جذب سرمربی خارجی خوب در بوکس هستید گفت: بله ما در اکثر رده های سنی باید مربی خارجی خوب بیاوریم. چرا ما باید تشنه مدال طلای بزرگسالان باشیم؟ ما یک زمانی تیم دوم و سوم آسیا بودیم. در مالزی سه طلا گرفتیم و الان آرزویش را داریم؟

باتمانی افزود: وعده اسپانسر آقای ثوری چه شد؟ هیچ شایسته سالاری در فدراسیون دیده نمی شود هرکس پول ولو کوچکی خرج کند گوشه ای از کار را به او می دهند. مربی باید از لحاظ فنی قوی باشد نه اینکه فکر تامین مثلاً لباس بوکسورها باشد. رئیس فدراسیون قول مربیگری یک رده سنی را به چند نفر می دهد آخر این چه مدیریتی است؟

وزارت ورزش قبل ضربه سنگینی به بوکس ایران زد

پیشکسوت بوکس تصریح کرد: وزارت ورزش قبلی ضربه سنگینی به بوکس زد. این طور باب شده بود که وقتی مدیر کلی را می خواستند عوض کنند به او قول ریاست یک فدراسیون را می دادند. آخر مگر رشته های ورزشی قهرمان و صاحب ندارند که باید آن را به هرکس که از راه رسید بسپارند؟ در انتخابات قبلی قهرمانی کاندیدا شده بود که نه از نظر فنی و نه اخلاقی و نه بنیه مالی کسی مثل او را سراغ نداریم اما وزارت ورزش وقت با مهندسی انتخابات باعث شد فردی رئیس شود که اصلاً نمی داند ورزش قهرمانی بوکس چیست و از دغدغه بوکسورها خبر ندارد.

وی تاکید کرد: تنها دلخوشی ما این است که وزیر منتخب ورزش و جوانان دکتر سجادی خودش از قهرمانان بوده است و درد ورزشکاران را می داند. او می داند برخی چه بلایی سر ورزش و قهرمانان آوردند. خواهش ما از وزیر جدید ورزش و جوانان این است که آقای سجادی به داد بوکس ایران برسید. ما روزی از قدرت های بوکس آسیا بودیم و حالا فقط در مسابقات حضور پیدا می کنیم که شرکت کرده باشیم. ما یک رئیس توانمند می خواهیم که با دانش روز دنیا تصمیم بگیرد نه اینکه به او دیکته کنند چه کاری انجام دهد. این اولین باری است که یک وزیر ورزشی داریم و از این حیث به معنای واقعی امید داریم که بوکس به بوکسی ها و خانواده خود این رشته برگردد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=4809

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.