• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ورود اتوبوس‌ و تاکسی‌های نو به شرط پلاک شدن

  • 18 دی 1401 - 12:49
ورود اتوبوس‌ و تاکسی‌های نو به شرط پلاک شدن

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش بود که جلال بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در آئین تحویل اتوبوس‌های جدید اعلام کرد پس از ۸ سال وقفه قرار است دو هزار دستگاه اتوبوس از دو خودروساز داخلی در مدت ۱۴ ماه خریداری شده و به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه شود.
همچنین در جریان شنبه‌های امید و افتخار نیز چندین دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی به شهرداری تهران تحویل داده شد اما با وجود آنکه اتوبوس و ون‌های جدید برای تهران خریداری و تأمین شده‌اند هنوز اثری از تردد آنها در تهران دیده نشده و به گفته معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از تعداد اتوبوس‌های دریافتی ۱۷۵ دستگاه مورد پلاک شدند و از هزار و ۱۰۰ اتوبوس ۱۴۲ دستگاه تحویل گرفته شده که هنوز مجوز پلاک گذاری آنها دریافت نشده است.
با این وجود و بر اساس شنیده‌ها گویی پلاک کردن خودروها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی منوط به پرداخت مبلغی است که این موضوع منجر به کند شدن سرعت شماره گذاری‌ها شده است.
شماره گذاری هزینه بردار است
علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به شماره گذاری ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: شماره گذاری خودرو چه به صورت شخصی، چه به صورت دولتی و چه توسط نهاد عمومی غیردولتی هزینه بردار است.

وی ادامه داد: ممکن است شهرداری این توانایی را داشته باشد هماهنگی با راهنمایی رانندگی برای شماره گذاری ناوگان حمل و نقل عمومی انجام دهد تا برای این موضوع یا هزینه‌ای دریافت نشود یا هزینه کمتری دریافت شود اما به هر صورت راهنمایی رانندگی باید روال قانونی خود را انجام دهد.
از راهور می‌خواهیم تا برای شماره گذاری خودروهای ناوگان حمل و نقل اقدام کرده و شهرداری هم با تعامل به این موضوع سرعت ببخشد
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران باید با مسئولان راهنمایی و رانندگی در این رابطه صحبت کند اظهار کرد: اگر هزینه‌های پلاک گذاری خودرو بالا است و شهرداری نمی‌خواهد آن را پرداخت کند یا به دنبال این است که با شرایط خاص آن را پرداخت کند باید حتماً توافق صورت گیرد.
وی افزود: اما اینکه به صورت صفر و یکی به موضوع توجه کنیم چندان جالب نیست من از مسئولان راهنمایی رانندگی می‌خواهم تا برای شماره گذاری خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس و ون اقدام کنند و از مسئولان شهرداری نیز می‌خواهم تا با تعامل با راهور به این موضوع سرعت ببخشند.
قائمی گفت: اگر اختلاف مالی وجود دارد آنها را می‌توان در جلسات حل کرد اما نباید اجازه داد مشکلات مردم حل نشود و ناوگان حمل و نقل عمومی وارد خط نیاید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.