• امروز : شنبه - ۲۶ خرداد - ۱۴۰۳

واگذاری استقلال و پرسپولیس مهمترین یادگار شهید رئیسی در ورزش بود

  • 03 خرداد 1403 - 6:00
واگذاری استقلال و پرسپولیس مهمترین یادگار شهید رئیسی در ورزش بود

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در مورد شهادت آیت الله رئیسی و همراهان در حادثه سقوط بلگراد اظهار کرد: ابتدا از حضور پرشور مردم که به شکل‌های مختلف انجام شد، از حضور پر رنگ جامعه بزرگ ورزش و پیام‌هایی که از سوی فدراسیون‌های جهانی رشته‌های ورزشی به مردم ابلاغ شد صمیمانه تشکر می‌کنم. این پیام‌ها باعث تسلی خاطر بازماندگان شد.
وی افزود: من از سال ۱۳۹۶ همان سالی که آقای رئیسی برای نخستین بار کاندید شدند در خدمتشان بودم و حدود ۱۰ ما اخیر هم این افتخار نصیبم شد که در کابینه شأن باشم. خستگی ناپذیری، پر تلاش، در خدمت مردم بودن از خصلت‌های بارز آقای رئیسی بود که در این مدت همه را به وضوح همه دیدیم.
شهید آیت الله رئیسی عامل وحدت بود
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در این مدتی که من در خدمتشان بودم در حوزه جوانان آنچیزی که من ایشان دیدم این بود که حرف و عمل همراه هم بود. چون معتقد بودند باید در کشور وحدت آفرین باشند برای همین هم اگر دقت کنید می‌بینید که در این اتفاق حتی مخالفین آقای رئیسی هم ابراز لطف داشتند. این شهید بزرگوار واقعاً عامل وحدت در کشور بود.
هاشمی اضافه کرد: در این مدت کوتاهی که در کابینه دولت بودم شاهد بودیم که دوبار فقط وقت خود را به طور ویژه به قهرمانان ورزشی اختصاص دادند که اخرین مرتبه ان همین چند وقت اخیر بود. مراسم تجلیل از قهرمانان طبق تعهدی که آقای رئیسی به ورزشکاران داده بود برگزار شد و پس از این جلسه هم در صحبت ورزشکاران مشخص بود که به چه میزان از این دیدار خرسند هستند.

هاشمی در مراسم تشییع شهدای خدمت

به مردم قول می‌دهیم ادامه‌دهنده راه علمدار دولت مردمی باشیم
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در زمان جنگ همانطور که هر سربازی شهید می‌شد؛ سرباز دیگر به سرعت برای خدمتگزاری آماده بود؛ گفت: من هم وظیفه خودم می دانم که در این حوزه این مسیر را ادامه دهم. به مردم قول می‌دهیم که مانند روزی که تعهد دادیم و مسئولیتها را پذیرفتیم مانند آقای رئیسی به آن پایبند باشیم و خدمتگزار مردم باشیم.
وی با اشاره به تأیید شهید رئیسی به حوزه جوانان گفت: او در بخش جوانان هم چند دغدغه مهم داشتند. بحث ازدواج و وام مربوط به این امر و بحث مسکن از جمله مواردی بود که همواره در جلسات مهم به آن می‌پرداختند و حتی با اینکه این مسئله چندان در حیطه کاری وزارت ورزش نبود از من خواسته بودند که به طور جد این موضوع را از طریق بانک مرکزی پیگیری کنم. چون اعتقاد داشتند
واگذاری بزرگ استقلال و پرسپولیس با پیگیری ایشان اتفاق افتاد
هاشمی خاطر نشان کرد: آقای رئیسی خدمات خوبی در ورزش داشتند برای اولین بار شاهد بودیم که رئیس جمهور یک کشور به وزارت ورزش می‌رود و جلسه‌ای را برگزار می‌کند. ما در سال گذشته ۹۲۰ پروژه را به اتمام رساندیم قول دادیم در پایان این دولت همه پروژه‌های نیمه تمام را تمام کنیم که حتماً به این تعهدمان هم عمل خواهیم کرد. مهمترین یادگاری او بحث واگذاری دو باشگاه سرخابی‌ها بود. این کار ۳۰ سال تمام روی زمین مانده بود که در دولت سیزدهم و با پیگیری‌های این شهید بزرگوار انجام شد. حتی ما گفتیم می‌توانیم برای مثال مالکیت این باشگاه‌ها را به یکی دیگر از وزارت خانه‌ها بدهیم که آقای رئیسی مخالفت کردند و گفتند این شکل واگذاری اصلاً درست نیست. معتقد بودند این دوباشگاه مردمی باید به خود مردم واگذار شود. در نهایت پیگیری‌هایش جدی شأن هم باعث شد برای همیشه مشکل این دو باشگاه حل شود.

به عنوان نماینده ایران در اجلاس وزرای ورزش پیمان شانگهای شرکت می‌کنم
وزیر ورزش و جوانان در پایان با اشاره به شهادت وزیر امور خارجه در این حادثه نیز گفت: افتخارم دارم به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس وزرای ورزش پیمان شانگهای شرکت کنم. این جلسه را قرار بود وزیر خارجه برود ولی به دلیل اتفاقی که رخ داد قرار است من عازم این سفر شوم. سعی می‌کنیم در این مدت به صحبت‌های رهبری که اشاره داشتند هیچ خللی در کارها پیش نخواهد آمد؛ کارها با جدیت بیشتر دنبال کنیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=58215

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.